hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » REGULACJA SPRZĘGŁA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

regulacja sprzęgła

  
Filipek
24.11.2021 09:26:10
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 373 #7885988
Od: 2018-9-25
Co do oleju zalewam u siebie 15w50 ale jakiejś różnicy w działaniu sprzęgła nie zauważyłem.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Janio
05.06.2025 11:22:56
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 69 #8281307
Od: 2025-2-25
    Heros pisze:

    Stary temat ale u mnie świeży przerobiłem na własnym doświadczeniu za pomocą kolegi Filipka i Wacka mianowicie co się działo : podczas włączania pierwszego biegu lekki zgrzyt i często zaraz wyskakiwał następnie pozostałe do góry wchodziły też z oporem co mnie doprowadzało do furii nawet odnalezienie luzu sprawiało mi problem . Okazało się że przyczyna był mały mosiężny wałeczek w klamce który został wydarty przez wodzik . Rozebrałem całą pompkę wymieniłem całość z zestawu naprawczego i działa jak ta lala .bardzo szczęśliwy


Heyka
Panowie, czy ktoś wie, o jakim "małym mosiężnym wałeczku" pisał Heros, czy mógłby ktoś napisać, gdzie on się znajduje i jak się do niego dostać?
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
Grzegorz
05.06.2025 12:06:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8281312
Od: 2014-10-8
    Janio pisze:

      Heros pisze:

      Stary temat ale u mnie świeży przerobiłem na własnym doświadczeniu za pomocą kolegi Filipka i Wacka mianowicie co się działo : podczas włączania pierwszego biegu lekki zgrzyt i często zaraz wyskakiwał następnie pozostałe do góry wchodziły też z oporem co mnie doprowadzało do furii nawet odnalezienie luzu sprawiało mi problem . Okazało się że przyczyna był mały mosiężny wałeczek w klamce który został wydarty przez wodzik . Rozebrałem całą pompkę wymieniłem całość z zestawu naprawczego i działa jak ta lala .bardzo szczęśliwy


    Heyka
    Panowie, czy ktoś wie, o jakim "małym mosiężnym wałeczku" pisał Heros, czy mógłby ktoś napisać, gdzie on się znajduje i jak się do niego dostać?





Jak popatrzysz na klamkę sprzęgła to zobaczysz, że ma ona dwa otwory. Przez jeden przechodzi śrubka montażowa a w drugim jest właśnie umieszczony okrągły wałeczek z dziurką do której jest włożony popychacz-wodzik. Po latach eksploatacji ta dziurka się wyrabia (powiększa) i przez to popychacz zaczyna zbyt głęboko do niej wchodzić a to z kolei powoduje, że pompa nie jest wciskana do samego końca i nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Janio
05.06.2025 12:48:08
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 69 #8281330
Od: 2025-2-25
Dzięki za info, miałem wymontowaną klamkę w rękach, ale sądziłem, że chodzi o jakiś inny wałeczek, bo nie wziąłem pod uwagę tego, że ten popychacz można z tego wałeczka wyjąć i nawet nie próbowałem, a ten wałeczek sprawdziłem jedynie pod kątem ewentualnych jego luzów w klamce i było ok, dlatego sądziłem, że chodzi o jakiś inny - zatem, należy ten popychacz wyjąć z tego wałeczka i tam sprawdzić luz, ale teraz pytanie, czy gdyby był luz, to taki wałeczek można kupić, bo jego dorobienie, nie powinno stanowić żadnego problemu, z tym, że pozostaje pytanie, z jakiego materiału, bo jak rozumiem, oryginalny zrobiony jest z czegoś, co powoduje, że wyrabia się właśnie wałeczek, a nie popychacz, który jest bardziej skomplikowany od tego wałeczka - jak sądzicie?
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
Grzegorz
05.06.2025 13:11:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8281333
Od: 2014-10-8
    Janio pisze:

    Dzięki za info, miałem wymontowaną klamkę w rękach, ale sądziłem, że chodzi o jakiś inny wałeczek, bo nie wziąłem pod uwagę tego, że ten popychacz można z tego wałeczka wyjąć i nawet nie próbowałem, a ten wałeczek sprawdziłem jedynie pod kątem ewentualnych jego luzów w klamce i było ok, dlatego sądziłem, że chodzi o jakiś inny - zatem, należy ten popychacz wyjąć z tego wałeczka i tam sprawdzić luz, ale teraz pytanie, czy gdyby był luz, to taki wałeczek można kupić, bo jego dorobienie, nie powinno stanowić żadnego problemu, z tym, że pozostaje pytanie, z jakiego materiału, bo jak rozumiem, oryginalny zrobiony jest z czegoś, co powoduje, że wyrabia się właśnie wałeczek, a nie popychacz, który jest bardziej skomplikowany od tego wałeczka - jak sądzicie?





Ten wałeczek jest dostępny w Hondzie za 47,97 zł. wiec chyba taniej dorabianie nie wyjdzie.
Oryginalny popychacz jest również do kupienia za 112 zł.




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Janio
05.06.2025 13:45:29
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 69 #8281342
Od: 2025-2-25
Faktycznie wałeczek jest wyrobiony, ale nie w otworze, w który wchodzi popychacz, bo tam był na sztywno, ale w otworze klamki - mam kumpla, który ma dostęp do tokarki, frezarki i wiertarki stołowej, a więc mi to ogarnie, bez żadnego problemu, pasując do otworu w klamce, przy okazji zrobi mi kilka, żebym miał na zapas - jeszcze raz, dzięki za info 🙂,
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » REGULACJA SPRZĘGŁA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting