hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » RURA GOLEŃ ZAWIESZENIE PRZÓD

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Rura Goleń Zawieszenie Przód

  
Miras
23.01.2018 19:12:05
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ełk

Posty: 89 #2510430
Od: 2015-1-30
Z całym szacunkiem kolego, lecz " ta rura " to może być Twoje być albo nie być! Nie ryzykuj w używkach jeśli chodzi o podzespół kierowania motocyklem przy tych parametrach i gabarytach. Pozdrawiam
  
Baca
23.01.2018 20:37:50
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #2510469
Od: 2014-10-11
Poszperaj na naszym forum z poprzednich okresów ,temat był już wałkowany a Grzesiu na pewno podpowie kto i kiedy to było .
No laga z 1 mm to już musiał być dobry dzwon !!pan zielony
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Daniel
23.01.2018 23:42:29
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2510557
Od: 2015-3-8
Ja bym tak nie histeryzował to że materiał się odkształcił o około 1 mm (wliczając błąd pomiaru)nie dyskwalifikuje tej części do naprawy. Idąc tym tokiem rozumowania trzeba by wymienić ślizgi, półki, łożyska w główce ramy, ba całą ramę bo mikropęknięcia itp.Ja uważam że trzeba pomierzyć ślizgi czy nie są uszkodzone, rurę wyprostują ci w zakładzie prostującym felgi, jak masz nową lagę to nie będzie problemu. Wyprostuj poskładaj przetestuj i nic się nie bój. Najwyżej odpadnie Ci cały przód hehe. ,)
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Grzegorz
24.01.2018 04:17:52
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2510583
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
Przyznam, że masz pecha, bo te rury bardzo rzadko udaje się pogiąć zdziwiony
Valkyrie ma taką swoistą strefę zgniotu, polegającą na tym, że dzięki zawieszeniu upside-down (USD) po uderzeniu przodem w przeszkodę, najpierw mają się zgiąć dolne golenie (te cieńsze rury), następnie pękają spawy na główce ramy, a jeśli uderzenie jest jeszcze mocniejsze, to przednie koło uderza w silnik a dokładniej w pokrywę rozrządu. Czytałem kiedyś, że taki był właśnie zamysł inżynierów z Hondy.
Rozmawiając z kolegami, którzy kupili Valkyrie po małych przygodach, potwierdzają, że faktycznie taka właśnie jest kolejność zniszczeń.
Na Twoim miejscu, też bym nie panikował tyko spróbował tą rurę wyprostować, jak zasugerował ci Daniel.
Tej rury absolutnie nie wolno spawać, ale lekka korekta nie powinna mieć wpływu na bezpieczeństwo.

Co najwyżej po takich informacjach, przyjrzałbym się bardzo dokładnie główce ramy.
Sprawdź czy nie masz choćby delikatnego łuszczenia farby na całej długości spawów ?
Zobacz czy przypadkiem ktoś już wcześniej nie zamalował tych spawów nową farbą, bo to niestety częsta praktyka zamaskowania wypadku u handlarzy taki dziwny
Zobacz też półki (górną i dolną) czy nie ma na nich śladów spawania - jeśli będą, to od spodu.
Sprawdź również koniecznie oba dolne golenie (te cieńsze rury) czy są proste, bo to podstawa prawidłowego tłumienia, czyli Twojego bezpieczeństwa. Jeśli będziesz potrzebował jednak nowe, to oczywiście polecam oryginały.
Jeżeli jednak będą poza twoimi możliwościami finansowymi, to w Bielsku-Białej jest profesjonalny producent tych rur z homologacją na całą EU.
Powodzenia i daj znać jak Ci poszło.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Marek
24.01.2018 22:28:30
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #2510939
Od: 2017-4-13
Zapytam trochę przewrotnie - a skąd wiesz że ktoś koła nie wymienił?
Temat trudny - Twoja decyzja - założyć nowy lub prostować skrzywiony.
Prostowanie rury szczególnie z duraluminium (bo chyba taka jest) jest skomplikowane.
W rurze w chwili zginania była druga rura wpływająca na punkt gięcia.
Możesz spróbowac wyprostować i pomierzyć bicie i owalność rury.
Możesz po prostowaniu zastosować penetranty do sprawdzenia obecności mikropęknięć.
Stosujemy w firmie takie metody do sprawdzania części w urządzeniach energetycznych.
Jednak w urządzeniach o dużym znaczeniu ruchowym nie dopuszczamy takich napraw.
Pytanie jeszcze czy będziesz pewien w 100% tego elementu po naprawie.
Swojego Valca kupiłem niby bezwypadkowego, tzw. "clean title", ale widać było jakieś zaprawkowe działania lakiernicze a moto przy 140 zaczyna myszkować po drodze i przednie koło wpada w takie wibracje, że nie mogę go utrzymać.
Co jest tego powodem nie wiem do dzisiaj pomimo wielu godzin spędzonych na naprawie.
Trudno jest dzisiaj kupić coś sensownego, do jazdy. Z oryginalnym przebiegiem.
Córka chce rozpocząć motocyklową przygodę i po oględzinach kilku "laleczek", nówek niesmiganych, bezwypadkowych pozostała tylko opcja kupna nówki z salonu.
Tak więc decyzja i tak należy do Ciebie - a my bedziemy kibicować wesoły

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
25.01.2018 01:54:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2510959
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 2
    gtdrzewo pisze:



    Grzegorz pisałeś gdzieś że masz znajomego w serwisie może wiesz ile one kosztują w Polsce? ja znalazłem w UK za około 300funtów.

    I jeszcze pytanie z innej beczki, w różnych miejscach na motocyklu tam gdzie trochę lakier się wytarł lub odprysł znajduje żółty cytrynowy kolor i tak mnie zastanawia czy ona miała kiedyś taki kolor czy to tylko taki podkład?






Mogę oczywiście zapytać, ale teraz to już nie wiem o którą rurę mam zapytać ?
Dla jasności używanej terminologii, umówmy się, że ta cieńsza rura to goleń dolny, a ta grubsza to goleń górny.
Goleń górny jest taki sam na lewą i prawą stronę, a goleń dolny jest inny z lewej a inny z prawej.

Co do cytrynowego koloru, to nie wiem z którego roku masz walca, ale żółty kolor był oryginalnie tylko na rocznikach 1997 / 1998 / 1999 / 2000.

W 1997 to lakierowanie miało nazwę: "Black with Pearl Hot Rod Yellow" i wyglądało tak:

Obrazek


A w 1998 i 1999 nazwa lakieru była: "Blaze Yellow with Pearl Ivory Cream" i tak wyglądała:

Obrazek

I chyba w 2000 roku była jeszcze w sprzedaży Valkyrie jasno żółta z czarnym >> Black with Blaze Yellow ?
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Miras
25.01.2018 11:35:12
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ełk

Posty: 89 #2511028
Od: 2015-1-30
Ha, ha, ha ! Zapytam groteskowo. To ile i jakich w końcu Valkyrie posiada tych " goleni " ? zakręcony
  
Daniel
25.01.2018 11:46:39
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2511036
Od: 2015-3-8
kompendium wiedzy wystarczy kliknąć bardzo szczęśliwy




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Baca
25.01.2018 11:49:12
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #2511038
Od: 2014-10-11


Ilość edycji wpisu: 1


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Chłopaki ,prościej wam będzie pokazać palcem ...taki dziwny
Odnośnie prostowania : wszystko można skrzywić i wszystko można wyprostować - należy tylko wiedzieć jak ?? pan zielony
W tym wypadku jestem sceptyczny co do wyniku działania pod prasą ? Macie do dyspozycji przeciągacze i wiecie do jakiej temperatury należy zgrzać detal ???
Powodzenia ...

_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Daniel
25.01.2018 12:18:29
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2511052
Od: 2015-3-8
Jak będziesz wymieniał goleń dolną to będziesz musiał przełożyć ucho. Jest je trudno odkręcić bo jest fabrycznie klejony gwint. Trzeba mocno podgrzać palnikiem (butanowy do lutowania) no i samą goleń najlepiej wkręcić w uchwyt hydrauliczny do gwintowania rur, albo oddać do serwisu koszt 200 zł za cały serwis za samą robociznę bez uszczelniaczy i oleju.
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Grzegorz
25.01.2018 19:50:51
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2511155
Od: 2014-10-8
    gtdrzewo pisze:

    Grzegorz chodzi mi o goleń górny, z goleniem dolnym nie ma problemów bo jest dużo zamienników na allegro.
    A mój motocykl jest z 1999.


Byłem dzisiaj specjalnie w serwisie i nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości smutny
Górna goleń kosztuje 2700 zł.
Ja mogę ją mieć za 2300 zł, ale to nadal kupa kasy taki dziwny
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Grzegorz
25.01.2018 20:11:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2511158
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
    Miras pisze:

    Ha, ha, ha ! Zapytam groteskowo. To ile i jakich w końcu Valkyrie posiada tych " goleni " ? zakręcony


To ja Ci groteskowo odpowiem pan zielony
Ilość goleni w motocyklu zależy od tego w jakim stanie go kupiłeś i jaki mechanik Ci go składał.
Ja np. mam bezwypadkową Valkyrie i na pytanie:
- ile ma goleni ? ... 4 szt.
- jakich ? ... prostych lol
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Miras
26.01.2018 12:12:19
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ełk

Posty: 89 #2511300
Od: 2015-1-30
Grzesiu! Bardzo inteligentna i intuicyjna riposta, tylko dlaczego zabarwiona tak egocentryczną żółcią? Moja skromna w przenośni sugestia dotyczyła jedynie zwrócenia uwagi na potrzebę używania poprawnej terminologii elementów przedniego zawieszenia. Żaden periodyk serwisowy do Valkyrie nie wspomina o jakimkolwiek elemencie lub podzespole o nazwie nawet umownej goleń. Jeśli tworzymy w miarę otwartą grupę dyskusyjną to warto posługiwać się profesjonalną terminologią. A dlaczego, zgodnie ze staropolskim przysłowiem " Jak Cię widzą, tak Cię piszą ". Myślę, że będzie to procentować i dla nas samych i dla kontaktu na zewnątrz. Natomiast jeśli podkreślasz bezwypadkowość Twojej Valkyrie, to mając szeroką wiedzę o anatomii, a czasami występując w roli biegłego anatomopatologa, dzielę nieszczęśników " motonitów " na poskładanych i tych których może będę składał. Przez analogię podobnie rzecz ma się i do motocykli. Wracając do zasadniczego tematu, Kolego " qtdrzewo " tkwię w przekonaniu,że sztucznie nie podbijasz tematu i faktycznie potrzebujesz fork tube ( Clymer manual Honda GL 1500C Valkyrie 1997-2003 str. 391-397 ), a czy używana lub nowa, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam Wszystkich życząc szerokości i przyczepności w najbliższym sezonie motocyklowym. Miras
  
Grzegorz
26.01.2018 20:57:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2511451
Od: 2014-10-8
    Miras pisze:

    Grzesiu! Bardzo inteligentna i intuicyjna riposta, tylko dlaczego zabarwiona tak egocentryczną żółcią? Moja skromna w przenośni sugestia dotyczyła jedynie zwrócenia uwagi na potrzebę używania poprawnej terminologii elementów przedniego zawieszenia. Żaden periodyk serwisowy do Valkyrie nie wspomina o jakimkolwiek elemencie lub podzespole o nazwie nawet umownej goleń. Jeśli tworzymy w miarę otwartą grupę dyskusyjną to warto posługiwać się profesjonalną terminologią. A dlaczego, zgodnie ze staropolskim przysłowiem " Jak Cię widzą, tak Cię piszą ". Myślę, że będzie to procentować i dla nas samych i dla kontaktu na zewnątrz. Natomiast jeśli podkreślasz bezwypadkowość Twojej Valkyrie, to mając szeroką wiedzę o anatomii, a czasami występując w roli biegłego anatomopatologa, dzielę nieszczęśników " motonitów " na poskładanych i tych których może będę składał. Przez analogię podobnie rzecz ma się i do motocykli. Wracając do zasadniczego tematu, Kolego " qtdrzewo " tkwię w przekonaniu,że sztucznie nie podbijasz tematu i faktycznie potrzebujesz fork tube ( Clymer manual Honda GL 1500C Valkyrie 1997-2003 str. 391-397 ), a czy używana lub nowa, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam Wszystkich życząc szerokości i przyczepności w najbliższym sezonie motocyklowym. Miras


Mirku,
Zachodzę w głowę, jak udało Ci się w mim poście dopatrzyć egocentrycznej żółci zdziwiony
Chyba zbyt analitycznie podszedłeś do tematu, a nie potrzebnie, bo moja odpowiedź była formą żartu i proszę abyś tylko w tej kategorii ją rozpatrywał.
Piszesz również (i słusznie) o potrzebie używania poprawnej terminologii - ALE WŁAŚNIE JA TAKOWEJ UŻYŁEM, co tylko potwierdza wklejony przez Daniela link ze schematem zawieszenia.
Dla Twojej (i nie tylko) wiadomości przypomnę w dużym skrócie, że przednie zawieszenie (takie jak w naszych Valcach) składa się z 4 goleni ... 2 górnych i 2 dolnych.
Dodatkowo jest zawieszeniem tzw. odwróconym co oznacza, że cieńsze golenie są na dole a grubsze na górze. Taki układ nazywa się upside-down.

Nawiązując do powiedzonka, że motocykliści dzielą się na tych co już mieli szlifa i na tych co go dopiero będą mieli, jest mi oczywiście znane.
Puki co mam to szczęście, że zaliczam siebie oraz moją Valkyrię do grona tych bezwypadkowych, i wierz mi, że robię wszystko aby tak pozostało.
Z całą sympatią, ale mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał skorzystać z Twoich umiejętności oraz wiedzy zawodowej lollol
W każdych innych okolicznościach, będę szczęśliwy móc Cię poznać a szczególnie gdzieś w trasie i na Valkyrie wesoły
Pozdrawiam
Grzegorz
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Grzegorz
26.01.2018 21:06:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2511455
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
    gtdrzewo pisze:

      Grzegorz pisze:

      Byłem dzisiaj specjalnie w serwisie i nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości smutny
      Górna goleń kosztuje 2700 zł.
      Ja mogę ją mieć za 2300 zł, ale to nadal kupa kasy taki dziwny



    Grzegorz dzięki za fatygę, no cena jest porażająca oczywiście jak dla mnie, pozostaje mi szukać używanej.

    kolego Miras nie rozumem o co ci chodzi, lepiej spuścić na to zasłonę milczenia.




Wierz mi, że cena jest porażająca nie tylko dla Ciebie. płacze
Toż to jest tylko kawałek rury, pardon - górnego golenia aniołek
Ale to tylko po raz kolejny potwierdza filozofię producentów motocykli, samochodów, itp, że jeśli rynek nie oferuję zamiennika, to można dowalić cenę z kosmosu bo klient w potrzebie i tak zapłaci taki dziwny
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Daniel
26.01.2018 23:15:43
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2511486
Od: 2015-3-8
Koszt materiału to prawdopodobnie 5-10% ceny. Czy ktoś potrafiłby zidentyfikować stop z jakiego odlano goleń górną?

Cena przykładowego wałka to 290 zł za 100 cm:



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Stopy aluminium i ich zastosowanie wg starej normy:



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Myślę że jakby ktoś to ogarnął to znaleźli by się chętni płacić po kilka ładnych stówek za sztukę.
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Marek
27.01.2018 09:33:12
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #2511551
Od: 2017-4-13
Czy nie prościej i nie taniej kupić używkę?

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
gtdrzewo
28.01.2018 12:18:38
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka

Posty: 43 #2511875
Od: 2016-9-18


Ilość edycji wpisu: 1
    Daniel pisze:

    Koszt materiału to prawdopodobnie 5-10% ceny. Czy ktoś potrafiłby zidentyfikować stop z jakiego odlano goleń górną?

    Cena przykładowego wałka to 290 zł za 100 cm:



    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



    Stopy aluminium i ich zastosowanie wg starej normy:



    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



    Myślę że jakby ktoś to ogarnął to znaleźli by się chętni płacić po kilka ładnych stówek za sztukę.


Myślę że spokojnie można by wykonać taką rurę trzeba znać stop i znaleźć zakład który jest w stanie wykonać tak długi otwór z odpowiednią dokładnością

ja puki co muszę odpuścić, jeździłem dwa lata nieświadomy że coś tam jest krzywe to jeszcze sezon pokręce się koło komina i pomału szukać goleni
  
Kapiszon
28.01.2018 19:10:14
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #2512023
Od: 2014-10-15
Na Allegro jest chyba cała Valkyrie do sprzedaży na części.
Kup używkę i ciesz się bezpieczną jazdą :-)


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
gtdrzewo
28.01.2018 19:14:17
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka

Posty: 43 #2512024
Od: 2016-9-18
    Kapiszon pisze:

    Na Allegro jest chyba cała Valkyrie do sprzedaży na części.
    Kup używkę i ciesz się bezpieczną jazdą :-)


    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



dzwoniłem do nich, maja kilka pierdół resztę sprzedali

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » RURA GOLEŃ ZAWIESZENIE PRZÓD

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting