wał kardana
Jeśli to faktycznie zęby na wale, to niestety jest w 100% wina właściciela bo przez bardzo długo tam nie zaglądał i zwyczajnie nie serwisował. Ten wątek był już poruszany na tym forum i pisałem, że przy każdej zmianie tylnej opony trzeba odkręcić te 4 śrubki, wyciągnąć dyfer i nałożyć nowy smar na zęby oraz założyć nowy uszczelniacz. Ten uszczelniacz na wale często się zsuwa i nie uszczelnia wieloklinu, przez co dostaje się tam woda, która wypłukuje smar a rdza robi swoje. Oprócz wału będziesz też musiał wymienić szklankę w dyfrze bo i tam zapewne nie będzie już zębów. W sumie cała wymiana nie jest skomplikowana a jedynie trochę czasochłonna i kosztowna.
Szklanka w dyfrze jest przykręcana nakrętką którą musisz dokręcić z dosyć dużym momentem, jeśli dobrze pamiętam to 120 Nm.
Jutro zobaczę, bo powinienem mieć nowy oryginalny wał i chyba też szklankę.

Przy okazji, olej w dyfrze też należy wymieniać, bo nie każdy o tym wie.





Jeśli w Valkyrie coś nawala, to raczej zawsze jest to spowodowane zaniedbaniem właściciela lub tanimi i byle jakimi naprawami diabełtaki dziwny


  PRZEJDŹ NA FORUM