wał kardana
    Grzegorz pisze:

    Jeśli to faktycznie zęby na wale, to niestety jest w 100% wina właściciela bo przez bardzo długo tam nie zaglądał i zwyczajnie nie serwisował. Ten wątek był już poruszany na tym forum i pisałem, że przy każdej zmianie tylnej opony trzeba odkręcić te 4 śrubki, wyciągnąć dyfer i nałożyć nowy smar na zęby oraz założyć nowy uszczelniacz. Ten uszczelniacz na wale często się zsuwa i nie uszczelnia wieloklinu, przez co dostaje się tam woda, która wypłukuje smar a rdza robi swoje. Oprócz wału będziesz też musiał wymienić szklankę w dyfrze bo i tam zapewne nie będzie już zębów. W sumie cała wymiana nie jest skomplikowana a jedynie trochę czasochłonna i kosztowna.
    Szklanka w dyfrze jest przykręcana nakrętką którą musisz dokręcić z dosyć dużym momentem, jeśli dobrze pamiętam to 120 Nm.
    Jutro zobaczę, bo powinienem mieć nowy oryginalny wał i chyba też szklankę.

    Przy okazji, olej w dyfrze też należy wymieniać, bo nie każdy o tym wie.





    Jeśli w Valkyrie coś nawala, to raczej zawsze jest to spowodowane zaniedbaniem właściciela lub tanimi i byle jakimi naprawami diabełtaki dziwny





Dzięki Grzegorz ukłon w Twoją stronę za poradę podam Ci mój numer tel. 691 831 070 i jeżeli masz ten wał to chętnie go kupię po sprawdzeniu i po zdemontowaniu będę wiedział co go boli i wtedy dam znać czy go wezmę ale tak orientacyjnie jak byś mi napisał sms ile to kosztuję będę wdzięczny bardzo szczęśliwy zastanawiam się też czy pasuje kardan od goldasa lub od paneuropan to valkyrie .Powiedz mi jeszcze proszę gdzie taki uszczelniacz kupię ? pozdrawiam.


  PRZEJDŹ NA FORUM