stukanie zawieszenie przód
Odświeżę temat czy ktoś z Was miał lub ma problem z przednim zawieszeniem (lagi) polegający na zbyt wielkiej sztywności,tz. podczas jazdy amortyzatory nie wybierają nierówności np.wynikające z pofałdowania asfaltu, nie mówię o dziurach czy jakiś tam wgniecenach pod światłami od kół samochodowych tylko o fałdakach wynikłych z ułożenia asfaltu.! Ma się wtedy wrażenie jak byś jechał na jajowatym kole. Podsumowując
gdy jadę mój motocykl zachowuje się jak by zupełnie nie miał amortyzacji, być może za mało ważę 74 kg i trzeba by przytyć ale... ,dodam że Moto serwisuje sobie sam, do tej pory nie miałem żadnych problemów z którym bym sobie nie poradził ale tutaj rozkładam ręce ...lagi w ostatnich dniach rozebrałem chyba z sześć razy...i tak olej 10w zgodnie z serwisówką sztywno, potem mieszanka 7.5w (do tej pory było dobrze) znów za sztywno teraz 5w dalej za sztywno ilości odmierzone idealnie co do kropli zgodnie z serwisówką,i tu taka ciekawostka dla tych którzy leją do lag olej mierzony w ml serwisówka podaje drugą miarę czyli w cm mierzenie poziomu do lustra oleju od krawędzi tulei co ciekawe różnica wyniosła 45 ml w jednej ladze i 25 ml w drugiej za dużo !!! (przypadek ? czy błąd w serwisówki ???) Tulejki ślizgowe wymienione,i następna rada przy kolejnych wymianach oleju nie sprowadzajcie się tylko do wymiany uszczelniaczy i płynu ale należy sprawdzić stan tychże tulei ślizgowych zwłaszcza przy przebiegach bliskich 100 tyś ponieważ zaniedbanie tego skutkuje przetarciem chromu i kosztowną wymianą... 4 stówy jedna... po za tym serwis lag pokazanych na zdjęciach bez wyciągania z półek to bzdura ponieważ należy wciągnąć tłoczysko amortyzatora prawej lagi tam pozostaje stary olej który nie wypłyne i nagromadzone "błoto" trzeba przemyć otwory i sprawdzić czy tłoczysko równo się porusza , potem lagi trzeba wymyć benzyną ekstrakcyjną i wysuszyć sprężonym powietrzem a zawieszone w półkach pod kontem nie dają takiej możliwości bo zostaje tam olej .... Dalej sprężyny w zakresie limitu serwisowego 341mm (337 limit do wymiany) tłoczysko porusza się równo bez zacięć czyli wszystko w normie... nie wiem ma ktoś jakiś pomysł??? Jak widać chyba jestem "mądry" w tym zakresie ale już nie mam pomysłu i rozkładam ręce .. jakieś podpowiedzi ,sugestie ??? w ostateczności zmienię sprężyny na progresywne, może ktoś ma na zbyciu w dobrej cenie ?


  PRZEJDŹ NA FORUM