Zmiana przełożenia w dyfrze
Fajnie że rozgorzała dyskusja i wreszcie zaczynamy liczyć zęby...bardzo szczęśliwy
Baca źle to widzisz i tu się nie zgodzę ,większą zębatką atakującą czyli ta na wałku będzie się kręcić wolniej a mniejszy talerz szybciej tak wynika z przełożenia choćby w rowerze , naciskasz nogami na dużą zębatkę napędową a przerzutkę w kole dajesz na najmniejszą i co się dzieje? Obroty nóg maleją a rower jedzie szybciej ... tak żeby było prościej zrozumieć przełożenia , to samo dzieje się na pasach , szajbach i innych przekładniach zębatych , w motocyklach napędzanych łańcuchem jest sprawą prostą dając na wałek zdawczy większą zębatkę a na koło mniejszą właśnie zyskuje się na spadku obrotów i większej prędkości kosztem oczywiście mocy. Ja tak zrobiłem w moim drugim motorku i jest git


  PRZEJDŹ NA FORUM