Wsteczny bieg w Valkyrie
Powiem tak - z uwagi że mam chwilę czasu na wykonanie tego napędu, postanowiłem poprawić fabrykę na tyle na ile potrafię.
Kwestia nakładki z lewej strony jako bieżnii dla łożyska - średnica obudowy silnika to 58mm a średnica wew łożyska igiełkowego to 60 - czyli ścianka nakładki 1 mm. Pierwotnie myślałem o przetoczeniu obudowy silnika na 56mm (nakładka 2mm), ale niestety nie ma z czego przetaczać. Za cienka ścianka.
Stąd pomysł wykonania nowej obudowy silnika o średnicy zewn 60mm/wewn 54 i dekielka silnika z lewej strony oraz wykonanie jakichś kołków ustalających położenie tych elementów względem siebie.
Będę robił w międzyczasie jakąś fotorelację - jak prototyp zadziała to wrzucę na stronę.
Odnośnie powierzchni styku tulei z oponą - radełkowanie zrobię sam - karbowania, nacinania raczej sam nie zrobię - ale mogę nakleić cienką warstwę gumy - tą kwestię zostawiam na później, do dopracowania.
Uszczelnienia po bokach będą na simeringach - zamówione, jadą i nie oglądają się za siebie.
Teraz muszę jeszcze zastanowić się nad jakimś rodzajem docisku do opony.
Pierwotnie miał być napęd na zawiasie dociągany linką do opony, ale widzę pewne wady takiego rozwiązania.
Mam już pewną koncepcję (posuw prostopadle do opony, docisk na mimośrodzie, sprężyna odpychająca do pozycji neutralnej, napęd linką) ale może ktoś z kolegów podrzuci jakieś inne dobre rozwiązanie.




  PRZEJDŹ NA FORUM