wymiana wydechów a synchronizacja gaźników
Pawulon , wklejam opis ale bez gwarancji bo tłumaczyłem to swego czasu sam ,) w 2013r , powodzenia :
Synchronizacja gaźników – Valkyrie
UWAGA: przed wykonaniem poniższych czynności , silnik powinien posiadać temperaturę roboczą a motockl powinien być w płaszczyźnie poziomej .
1. Uruchomić silnik , zacisnąć wężyk podciśnieniowy cylindra nr 6 a następnie wyłączyć silnik .
2. Zdemontować wężyk podciśnieniowy z gardzieli cylindra nr 4
3. Zdemontować wężyk z gardzieli cylindra 3
4. Podłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych do gardzieli cylindrów nr 1 nr 3 nr 5
i nr4
5. Uruchomić silnik i na pokrętle wolnych obrotów ,pomiędzy 1 i 3 cylindrem ustawić wolne obroty na poziomie 900 + - 100 obr/min.
6. UWAGA : gaźnik nr 3 jest gaźnikiem wzorcowym dla pozostałych i nie jest regulowany !
7. Odpowiednimi śrubami na listwie łączącej gaźniki (pod linką ssania ) dokonać synchronizacji gaźników :
a. Sprawdzić czy pomiędzy wskazaniami gaźników a gaźnikiem nr 3 nie ma większej różnicy podciśnienia jak 40 mm Hg . Wyregulować podciśnienia .
b. Kilkakrotnie wprowadzić silnik na wyższe obroty i ponownie wyregulować wolne obroty i sprawdzić synchronizację .
c. Odłączyć wężyki manometrów podciśnienia i ponownie założyć zaślepki na wloty do gardzieli cylindrów nr 1 i nr 5
8. Wężyk podciśnieniowy z gardzieli gaźnika nr6 , zdjąć
9. Zaślepkę z gardzieli gaźnika nr 2
10. Wężyki z manometrów podciśnieniowych podłączyć do gardzieli gaźników nr 2 , nr4 ,nr6 i nr3
11. Uruchomić silnik i pokrętłem wyregulować wolne obroty jak w pkt 5 .
12. Sprawdzić różnice ciśnień pomiędzy gaźnikiem nr3 a pozostałymi tak ażeby nie była większa od wartości 40 mm Hg .
13. Śrubami , pod listwą od strony parzystych cylindrów , wyregulować podciśnienia w gaźnikach.
14. Silnik kilka razy wprowadzić na wyższe obroty ,ponownie sprawdzić wolne obroty i synchronizację .
15. Odłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych ,założyć zaślepkę na gardziel cylindra
nr 2 a na cylindry nr 3 , nr 4 i nr 6 założyć ponownie wężyki . Z wężyka cylindra nr 6 usunąć zacisk .
16. Po zakończeniu i zmontowaniu listwy gaźników ,odstawić motocykl na nóżce bocznej na płaskiej powierzchni , uruchomić silnik na temperaturę roboczą i ponownie ewentualnie wyregulować wolne obroty .

Polecam zastosowanie zegarów z gliceryną , na normalnym nie można odczytać wskazanie ponieważ okropnie skacze wskazówka .
Sam osprzęt już coś kosztuje a wynik ??? nie zawsze mnie zadowalał
bardzo szczęśliwy


  PRZEJDŹ NA FORUM