Przewody w oplocie
Zdarzyło mi się być na kilku szkoleniach motocyklowych i na każdym z nich instruktorzy (czynni zawodnicy torowi) podkreślają, że hamulce już dawno osiągnęły maximum swojej skuteczności. Mocniejsze hamulce szybciej doprowadzą do zablokowania i uślizgu koła - siły tarcia na styku opony z asfaltem nie oszukasz. Nowoczesne, udoskonalone mieszanki gumowe i budowa opony to jednak tylko kilka procent więcej do zerwania przyczepności przy hamowaniu. Na mokrym nawet nie będę wspominał.
Elektronika wyręcza kierowcę z umiejętnego hamowania, wspomaga skuteczność i niweluje błędy, czy to na prostej czy nowsze systemy również w złożeniu. Jest to wielki plus dla nowych maszyn.
W naszych walcach wymianie starych przewodów towarzyszy wymiana płynu na nowy, jakieś czyszczenie zacisków, tłoczków, nowe elastyczne gumki, itp, i dlatego zauważamy znaczną poprawę skuteczności i precyzji hamowania po takim zabiegu.
Po kilku latach zaniedbań ... hamulce wrócą do normy zakręcony


  PRZEJDŹ NA FORUM