hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » IDENTYFIKACJA REFLEKTORA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Identyfikacja Reflektora

  
Daniel
12.03.2015 11:56:33
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2065434
Od: 2015-3-8


Ilość edycji wpisu: 1


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Daniel
12.03.2015 12:06:55
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2065440
Od: 2015-3-8


Ilość edycji wpisu: 1
Reflektory główne, montowane w autach przystosowanych do ruchu prawostronnego w Europie muszą zapewniać niesymetryczny rozkład oświetlenia, oświetlające mocniej prawą stronę i nieoślepiające jadących z przeciwka. Niedozwolone i niebezpiecznie jest zatem używanie w Polsce reflektorów wymontowanych z samochodów z kierownicą po prawej stronie, a w pojazdach sprowadzonych z USA konieczna jest przeróbka, ponieważ tam reflektory świecą symetrycznie.

Aby w łatwy sposób rozpoznać z jaką lampą mamy do czynienia, należy sprawdzić, w którą stronę skierowane są strzałki na kloszu reflektora. Grot w prawo to lampa przeznaczona do ruchu lewostronnego i na odwrót. Jeżeli strzałka ma podwójny grot to istnieje możliwość przestawienia rozkładu światła lub reflektor jest typu symetrycznego.

Kolejnym istotnym oznaczeniem jest literowy skrót, który mówi nam jakie zastosowanie ma reflektor. Litera C – przeznaczenie do świateł mijania, R – drogowych, a CR nadaje się do obu tych typów. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL (nie DRL!), a przeciwmgielne – B. Jeżeli przed powyższymi literami widoczna jest litera H, to reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych, a D – do palników ksenonowych. Jeżeli reflektor pełni funkcję światła drogowego, na kloszu odnaleźć można również oznaczenie jego siły, np. 20 lub 30. W sumie siła świecących lamp nie może przekraczać 75.

Kółko z umieszczoną wewnątrz literą E wraz z cyfrą oznacza europejską homologację lampy, natomiast cyfra określa kraj, w którym homologacja została przyznana. 1 to Niemcy, a 20 oznacza Polskę. Pod powyższym kółkiem umieszcza się oznaczenie atestu, którego dwie pierwsze cyfry określają regulamin, według którego wykonywano badanie, a kolejne to numer wydanego atestu.

Pamiętajmy, że posiadanie przez reflektor atestu nie oznacza, że ma on automatycznie homologację do pełnienia funkcji danego rodzaju reflektora. Popularnie od kilku lat diodowe światła, montowane jako dzienne są powodem kłopotów z policją i jeżeli nie posiadają oznaczenia RL, to funkcjonariusz ma podstawy do zatrzymania nam dowodu rejestracyjnego. Kupując światła dzienne zwróćmy uwagę, jakie oznaczenie posiadają one na kloszu, może to w przyszłości oszczędzić kłopotów. Nie bądźmy zdziwieni, jeżeli policjant zakwestionuje zgodność z przepisami naszych lamp dziennych , zamontowanych w miejsce przeciwmgielnych. Warto wówczas wykazać się znajomością oznaczeń na kloszach, udowadniając legalność używanych przez nas świateł.

źródło:http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-elektryczny/266435,Jakie-oznaczenia-znajdziemy-na-reflektorach-Poradnik.html
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)


Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » IDENTYFIKACJA REFLEKTORA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting