hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » KOMPRESJA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Kompresja

  
Assesorr
23.10.2019 18:23:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5229364
Od: 2019-8-22
Witam , wyczytalem ze stopien sptezania w valcu wynosi 9do1 , jaka powinna być kompresja na cylindrze?? 14 bar ??
  
Marek
23.10.2019 19:40:20
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5229503
Od: 2017-4-13
Jeżeli spręzżanie wynosi 9 do 1 to jak może być 14 barów?
Skąd taka wartość? Zmierzona?

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Marek
23.10.2019 19:48:35
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5229528
Od: 2017-4-13
Instrukcja podaje kompresję 9,8:1 czyli ok 10 barów przy czym 1 bar to niecała 1 atm
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Assesorr
23.10.2019 20:28:19
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5229591
Od: 2019-8-22
    Marek pisze:

    Instrukcja podaje kompresję 9,8:1 czyli ok 10 barów przy czym 1 bar to niecała 1 atm


Marek owszem taki stopień sprężania podaje instrukcja przy czym 9,8:1 to stopień sprężania a nie ciśnienie w komorze cylindrycznej wiec żadne około 10 bara..
  
Marek
23.10.2019 21:37:55
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5229730
Od: 2017-4-13
ok, może tyle być, nie będę się sprzeczał, może masz rację, bo wraz ze sprężaniem wzrasta temperatura powietrza i dodatkowo rośnie ciśnienie.
Latem mierzyłem ciśnienie w moto ale nie zapisałem ile miałem, wydaje mi się że jednak tak ok 10.
Najważniejsze że było równo we wszystkich 6.
Może się ktoś wypowie kto mierzył.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Assesorr
23.10.2019 21:43:50
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5229734
Od: 2019-8-22
    Marek pisze:

    ok, może tyle być, nie będę się sprzeczał, może masz rację, bo wraz ze sprężaniem wzrasta temperatura powietrza i dodatkowo rośnie ciśnienie.
    Latem mierzyłem ciśnienie w moto ale nie zapisałem ile miałem, wydaje mi się że jednak tak ok 10.
    Najważniejsze że było równo we wszystkich 6.
    Może się ktoś wypowie kto mierzył.


Stopien sprężania to ilość w komorze cylindrycznej np 900 ml , ilość w komorze spalania np 100 ml co daje stopien sprężania np 9:1 , a kompresja to ciśnienie w komorze jakie jest potrzebne do uzyskania takiego stopnia sprężania, nie ma tu reguły, kolega od goldwinga podpowiedział mi że w naszych silnikach to 14 bar dlatego szukam potwierdzenia tutaj, jeżeli faktycznie jest 14 bar A Ty masz 10 To twój silnik byłby na końcówce, mam nadzieję że tak nie jest i może jest inne ciśnienie bądź zle zrobiłeś pomiar.
  
Assesorr
24.10.2019 09:13:51
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5230971
Od: 2019-8-22
http://valkyriepoland.pl/valkyrie/images/stories/pdf/Dane_techniczne.pdf

Marek według tych danych na vrcc poland wychodzi ze kompresja w valkyri to 12 bar, oznacza to iż 10 bar o których pisałeś oznacza sygnał aby powoli zwrócić uwagę na dół silnika, tak mi się wydaje, może ktoś z doświadczonych posiadaczy się wypowie .
  
Baca
24.10.2019 09:49:44
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #5231056
Od: 2014-10-11
No więc tak : Książka serwisowa Honda GL 1500 F6C , z 1996 roku podaje ciśnienie w cylindrze 1 177 kPa przy 400 obr/min .Po przeliczeniu Paskali na atmosfery mamy wartość : 12,002 atm . Sposób przeliczenia = 1 atm to jest 98 066 Pa .
I tyle ma być .Jeżeli jedziesz na starterze , nie wiem ile kręci obrotów starter , być może nie nabijesz 12 atm .
Ważne jednak ażeby w każdym cylindrze była wartość ciśnienia zbliżona .
Ważne jest również to jakim sposobem mierzysz ciśnienie ? Masz manometr osadzony na gumie i dociskasz go ręką do otworu czy też jest wkręcony szczelnie na gwincie -od tego też będzie zależeć wartość ciśnienia .
Powodzenia
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Marek
24.10.2019 13:44:12
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5231471
Od: 2017-4-13
Miernik którego użyłem to jakaś pożyczona chinszczyzna, bez atestu ani klasy dokładności. Nikt nie da gwarancji na to co pokazuje. Ważne że na wszystkich cylindrach było bardzo podobnie, coś koło 10.
Teraz tak mi wpadło do głowy że może trzeba coś takiego sobie kupić na mikołaja bardzo szczęśliwy
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Assesorr
24.10.2019 14:17:10
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5231549
Od: 2019-8-22
    Marek pisze:

    Miernik którego użyłem to jakaś pożyczona chinszczyzna, bez atestu ani klasy dokładności. Nikt nie da gwarancji na to co pokazuje. Ważne że na wszystkich cylindrach było bardzo podobnie, coś koło 10.
    Teraz tak mi wpadło do głowy że może trzeba coś takiego sobie kupić na mikołaja bardzo szczęśliwy


Najważniejsze aby króciec był wkręcany w gwint świecy , i stalowy przewód nie kupuj gumowych bo oszukują,

Czekam na opinie innych jak tam u was z tą kompresją.
  
Grzegorz
25.10.2019 01:37:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5232840
Od: 2014-10-8
Swego czasu zakupiłem używany miernik ciśnienia - sprężania polskiej produkcji o symbolu: SPCS 15.
Producentem tego miernika jest Zakład Urządzeń Pomiarowych z Bytomia.
Zaraz po zakupie pojechałem do nich aby zrobili serwis oraz kalibrację zakupionego miernika.
Samym zakładem byłem zachwycony, to fantastyczna manufaktura gdzie kilka osób ręcznie składa wszystkie oferowane urządzenia. W małej hali jest czyściutko, wszystko na swoim miejscu a każde urządzenie jest testowane, powtarzam KAŻDE a nie co setne lub nawet co dziesiąte.
Wszystko jest produkowane i składane z ogromną precyzją i jakością.
Taka stara dobra rzemieślnicza szkoła a sam właściciel to człowiek o ogromnej wiedzy technicznej.

A teraz trochę o samym mierniku.
Jest bardzo prosty w obsłudze i ma jedną ogromną zaletę, a mianowicie można nim dokonać do 8 pomiarów i wszystko będzie zapisane na specjalnym diagramie co doskonale ułatwia szybkie porównanie pomiarów na każdym cylindrze.
Pomiaru można dokonać za pomocą stożkowej gumy lub specjalnej końcówki wkręcanej w gniazdo świecy.
Jeśli te stożkowe gumy nie są jakieś strasznie stare (twarde i sztywne), to pomiar jest bardzo dokładny. Robiłem próby pomiarów z gumą i ze specjalną końcówką wkręcaną w gwint na świecę i pomiary były identyczne - przy czym praca z gumową końcówką jest prostsza i zdecydowanie szybsza.
Ponieważ w naszych motocyklach trzeba wykonać 6 pomiarów, to ważne jest aby akumulator był w bardzo dobrej kondycji i przy każdym pomiarze kręcił z taką samą mocą.
Ja ostatni pomiar w moim Valcu robiłem przy przebiegu ponad 105 tyś. km i miałem ciśnienie między 11 a 11,8 bar, więc byłem bardzo zadowolony wesoły

Jeśli ktoś szuka miernika, to ten model mogę zdecydowanie polecić.



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Specjalna końcówka do Valkyrie wkręcana w gniazdo świecy zapłonowej + szybkozłączka


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Strona producenta z tym miernikiem


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Marek
25.10.2019 18:29:52
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5234664
Od: 2017-4-13
Bardzo fajny miernik (często spotykany w serwisach)
i super że sprawdzili Ci wskazania na wzorcowym/laboratoryjnym manometrze.
Na swojej stronie mają nawet manometry w klasie 1 dokładności - nie laboratoryjne ale już bardziej dokładne.
Te chińskie są skalowane na innym powietrzu i na naszym przekłamują
Mała uwaga to taka, że wyskalowany jest w kg/cm2, czyli wskazanie 11 kg/cm2 = 10,78 bar
Zobaczcie też, jak ciekawie układają się poszczególne ciśnienia - pytanie do Grzegorza - w jakiej kolejności mieżyłeś?
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
25.10.2019 23:05:04
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5235199
Od: 2014-10-8
Marku,
Pomiary robiłem tak jak na diagramie, tzn. w kolejności na cylindrach: 1/2/3/4/5/6.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Marek
25.10.2019 23:30:02
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5235228
Od: 2017-4-13
Myślałem że wzrost kompresji ma związek z oddaleniem od chłodnicy ale nic takiego chyba nie zachodzi
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » KOMPRESJA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting