hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » ZIMOWY POSTÓJ ,A WYCIEK PŁYNU ?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Zimowy postój ,a wyciek płynu ?

  
Yoinery
07.03.2021 11:49:47
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7407973
Od: 2020-8-23
Czy ktoś tak już miał czy tylko ja?... Chodzi o wyciek płynu chłodniczego pojawiający się w zimie na postoju, co roku pojawia się plama pod Moto we wcześniejszych latach wyciek był z rury łączącej pompę wody z chłodnicą i wystarczyło dociągnąć opaski to raz górną to innym razem dolną i po sprawie, ale w tym roku ku mojemu zdziwieniu wyciek mam z obudowy termostatu heh trochę roboty będzie ... i tu moje pytanko bo nie wiem czemu dwa czujniki , jeden napewno wskazuje temperaturę w bloku i zaświeci kontrolkę na obrotomierzu ,a drugi czemu ma służyć?
  
Pablo112
07.03.2021 12:31:59
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #7408238
Od: 2016-9-4
Przerobiłem teraz temat. W moim przypadku zapałem zły płyn tzn taki który działa na uszczelki a wiadomo Moto nie młode . Wymieniłem płyn i opaski na razie spokój. Ubiegłej zimy rozczelniło mi pompę wody. Jakim płynem zalałeś?
  
Yoinery
07.03.2021 12:50:50
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7408342
Od: 2020-8-23
Dynagel ale lata temu , teraz czas na wymianę uszczelki i płynu zapewne...
  
Sokol
07.03.2021 14:25:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7408904
Od: 2020-3-15


Ilość edycji wpisu: 1
gdy jest chłodniej złączki ,kolanka ,uszczelki ,oringi gumowe twardnieją (sztywnieją) i stąd wycieki . A i wiek motocykla im nie pomaga
zdemontowałem u siebie przewód wodny między głowicami ten na wcisk do głowic i oczywiście oringi z racji wieku już nie były w przekroju okrągłe tylko plaskate no i później wycieki w nieogrzewanym garażu
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Yoinery
07.03.2021 15:45:14
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7409178
Od: 2020-8-23
Tak to prawda, do tej pory wszystko sprowadzało się do dociągnięcie opasek jak pisałem wcześniej ale teraz problem pojawił się głębiej,, z początku myślałem że cieknie gdzieś z pod wałków rozrządu lub wału głównego bo krople pojawiły się jakby pod pokrywą rozrządu (w pochyleniu na bocznej stopce) ale po zdjęciu pokrywy na szczęście okazało się że jest sucho , zaglądając głębiej wyszło że leje z obudowy termostatu więc tak czy siak muszę wymienić uszczelkę nie mniej jednak ciekawi mnie po co są dwa czujniki , jeden nr8 określony jest jako czujnik temperatury płynu a drugi nr9 jako jednostka termiczna ???
  
Sokol
08.03.2021 10:16:20
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7417059
Od: 2020-3-15
Jeden czujnik jest bez wątpienia od kontrolki drugi to raczej wyłącznik termiczny zapłonu jak by pierwszy zawiódł .
mogę się mylić więc dobrze by było jak by ktoś z większym doświadczeniem to potwierdził
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Grzegorz
08.03.2021 12:47:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #7418342
Od: 2014-10-8
Jeżeli dobrze pamiętam, to ten drugi czujnik jest połączony z komputerem (ICM) i jego zadaniem jest zmiana rezystancji (oporu) w zależności od temperatury silnika.
Jeśli silnik jest zimny, to czujnik daje sygnał do ICM a ten przyśpiesza zapłon aby uniknąć strzelania w wydech na skutek ubogiej mieszanki. Po osiągnięciu (chyba 70-80 C) ICM wyłącza przyśpieszenie zapłonu.
Dla tego procesu oprócz temperatury, miały jeszcze znaczenie wysokość obrotów silnika, ale już nie pamiętam o jakie obroty chodzi smutny
Domyślam się, że pewnie może to być zakres 3000 - 3500 obr/min, czyli środek skali i zarazem najbardziej optymalne obroty dla silnika w Valkyrie.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Sokol
08.03.2021 14:06:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7419055
Od: 2020-3-15
No i pięknie Grzegorz sprostował bardzo szczęśliwy
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Assesorr
09.03.2021 08:23:55
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #7428066
Od: 2019-8-22
    Yoinery pisze:

    Tak to prawda, do tej pory wszystko sprowadzało się do dociągnięcie opasek jak pisałem wcześniej ale teraz problem pojawił się głębiej,, z początku myślałem że cieknie gdzieś z pod wałków rozrządu lub wału głównego bo krople pojawiły się jakby pod pokrywą rozrządu (w pochyleniu na bocznej stopce) ale po zdjęciu pokrywy na szczęście okazało się że jest sucho , zaglądając głębiej wyszło że leje z obudowy termostatu więc tak czy siak muszę wymienić uszczelkę nie mniej jednak ciekawi mnie po co są dwa czujniki , jeden nr8 określony jest jako czujnik temperatury płynu a drugi nr9 jako jednostka termiczna ???


Miałem podobne objawy w zeszłą zimę wymieniałem rozrząd i zauważyłem ślady płynu z okolic termostatu właśnie, dojście nie jest zbyt przyjemne , zdecydowałem wymienić wszystkie przewody chłodnicze łącznie z tymi cienkimi do powrotu, okazało się że wąż z króćca na termostacie był już stwardziały z powodu wieku i nie był szczelny, trochę zabawy było łącznie z demontażem chłodnicy, ale od tamtej spory mam spokój, oczywiście przewody tylko aso. polecam dobrze napalić w garażu , ciężko zakładać będzie te przewody w niskich temperaturach, są dosyć sztywne.
  
Yoinery
09.03.2021 12:39:41
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7430283
Od: 2020-8-23
E ja aż tak się śpieszył nie będę z naprawą , poczekam aż będzie prawdziwa ciepła wiosna , wtedy i przyjemność większa przy otwartym garażu i skuteczność lepsza bo wszędzie ciepło będzie 😁,
  
Yoinery
10.03.2021 09:24:48
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7440473
Od: 2020-8-23
Piszesz że wymieniłeś rozrząd gdzie w ASO ? Jaki miałeś naciąg (ugięcie) pasków rozrządu, jak wspominałem mam zdjętą pokrywę ,
  
Marek
10.03.2021 12:04:22
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7441908
Od: 2017-4-13
Ugięcie pasków też się zmienia wraz z temperaturą.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Yoinery
10.03.2021 13:54:14
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7442816
Od: 2020-8-23
Jasne ...ale ja pytam jakie ma być a nie jak się zmienia...
  
Sokol
10.03.2021 17:29:49
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7444402
Od: 2020-3-15
naciskając z siłą 2kg ugięcie 5-7mm
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Yoinery
10.03.2021 19:12:49
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7445275
Od: 2020-8-23
No fajnie ale dwóch kilo cukru nie postawię na pasku 😁,😂,,więc tak czy siak trzeba pomóc sprężynkom , ma ktoś jakiś przyrząd dynamometryczny który mógłby pokazać?
  
Sokol
10.03.2021 20:41:24
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7446044
Od: 2020-3-15
Yoinery ja kupiłem 2kg soli i zawiesiłem na drucie odpowiednio wygiętym ,pamiętaj że jak silnik rozgrzejesz to luz się kasuje cool
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Yoinery
10.03.2021 20:50:33
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #7446171
Od: 2020-8-23
Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później...
  
Mar50
10.03.2021 23:17:20
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Przemyśl/Ulanów

Posty: 47 #7447478
Od: 2020-4-13
Wracając do czujników strona 1-27 ,1-34 , 6-1 , ja jeden wymieniłem , i teraz pokazuje aktualną temperaturę płynu
  
Sokol
11.03.2021 08:39:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #7451379
Od: 2020-3-15
    Yoinery pisze:

    Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później...


Yoinery wpisz na głównej stronie forum w wyszukiwarce na dole "serwisówka" tam masz wsztstko
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Assesorr
11.03.2021 10:08:36
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #7452166
Od: 2019-8-22
    Yoinery pisze:

    Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później...


Nie wymieniałem w aso, sam to zrobiłem bo mojej szkole byłby to wstyd gdybym sam nie robił swojej maszyny, naciąg paska stara szkoła (stalin powiedział , że pasek po naciągnięciu powinienneś wygiąć do pozycji pionowej palcami ) zawsze tak naciągałem paski rozrządu i nigdy nie było problemu. wykręcisz go mocniej za słabo naciągnięty , nie dasz rady za mocno ,)

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » ZIMOWY POSTÓJ ,A WYCIEK PŁYNU ?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting