hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Problem ze sprzęgłem

  
Kapiszon
20.01.2023 13:01:08
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8044120
Od: 2014-10-15
Motocykl sprowadzony, przebieg 66 tyś mil
Sprzęgło brało dopiero przy samej klamce - czyli nie wysprzęglało do końca.Trudno było znaleźć luz.

Czasami dźwignia sprzęgła blokowała się w połowie skoku "na twardo".

Wymieniłem wszystkie wnętrzności w pompie sprzęgła na nowe.
Nowy płyn.
Odpowietrzenie.

Teraz w połowie skoku dźwigni jest całkowity opór.Twardo jak kamień.
Gdzie szukać przyczyny ?????

  
Sokol
20.01.2023 13:33:37
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8044130
Od: 2020-3-15


Ilość edycji wpisu: 1
odkręć siłownik sprzęgła od korpusu skrzyni . Ręcznie musi się dać wcisnąć tłoczek do siłownika jeśli nie to nie ma swobodnego przelotu do zbiorniczka z płynem a ma być. Chyba raczej czeka Cię rozbieranie kosza sprzęgłowego . jak byś wymieniał gumki na siłowniku sprzęgła to nie zapomnij o małym simeringu w korpusie skrzyni gdzie wchodzi cięgno siłownika sprzęgła.
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Kapiszon
20.01.2023 16:42:38
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8044215
Od: 2014-10-15
Dzięki za podpowiedź. Popatrzę w poniedziałek na siłownik czy chodzi płynnie.

Zastanawia mnie jeszcze jedno. W zbiorniczku z płynem na pompie była zdeformowana uszczelka. Cała ponaciągana,jakby większa.
A poprzedni właściciel Valkyrie miał kilka Harleyji.
Czy nie wlał zamiast płynu DOT 4 płynu do Harleya DOT 5.1 czyli syntetycznego,
I uszczelki popuchły
  
Sokol
20.01.2023 17:03:29
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8044217
Od: 2020-3-15
    Kapiszon pisze:

    Dzięki za podpowiedź. Popatrzę w poniedziałek na siłownik czy chodzi płynnie.

    Zastanawia mnie jeszcze jedno. W zbiorniczku z płynem na pompie była zdeformowana uszczelka. Cała ponaciągana,jakby większa.
    A poprzedni właściciel Valkyrie miał kilka Harleyji.
    Czy nie wlał zamiast płynu DOT 4 płynu do Harleya DOT 5.1 czyli syntetycznego,
    I uszczelki popuchły


więc wynika z tego że wlał nie odpowiedni płyn i uszczelnienia w wysprzęgliku też mogły popuchnąć
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Pablo112
20.01.2023 20:05:10
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #8044273
Od: 2016-9-4
To raczej na pewno wysprzęglik, zamów oryginalne uszczelniacze zmontuj i będzie dobrze.
  
Kapiszon
24.01.2023 17:00:42
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8045176
Od: 2014-10-15
No i niestety nic się nie zmieniło.

Wymieniona reperaturka pompy sprzęgła
Wymieniony komplet w wysprzęgliku (sprężyna i uszczelnienia )
Układ odpowietrzony !!!

Dźwignia sprzęgła idzie tylko do połowy skoku i dalej jest opór.
  
Pablo112
24.01.2023 17:54:22
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #8045199
Od: 2016-9-4
Jeszcze zamieniłbym mimo wszystko pompę i sprawdził przewód od klamki do pompy. Kolejny etap to zdjęcie dekla.
  
Marek
24.01.2023 20:27:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8045263
Od: 2017-4-13
Odkręć odpowietrznik od siłownika sprzęgła i powiedz czy klamka chodzi w pełnym zakresie - trochę płynu wypłynie ale to nie problem.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Kapiszon
25.01.2023 08:21:23
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8045334
Od: 2014-10-15
Po odkręceniu odpowietrznika klamka bez oporu dochodzi do samej rączki - czyli pompa działa w pełnym zakresie bez oporów.
Po 2 - 3 ruchach klamką od razu w połowie skoku robi się opór (twarda jak kamień).

Przewód przepompowany płynem ze strzykawki w obydwu kierunkach - płyn płynie bez oporów.

Przy dojsciu klamki do połowy skoku słychać w sprzęgle stuk. Tak jak by w sprzęgle coś blokowało.
Ale po odkręceniu cylinderka wysprzęglika popychacz w środku sprzęgła wysuwa się płynnie

Tak jak by coś w sprzęgle blokowało pełny skok tłoka wysprzęglika.

ALE CO ?
  
Marek
25.01.2023 09:06:40
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8045355
Od: 2017-4-13
Musisz zdemontować pokrywę sprzęgła / dekiel aby dostać się do sprzęgła/wysprzęglika czy jak tam sie to fachowo nazywa. Jest tam łożysko w obudowie i taki bolec - popychacz. Jeszcze działasz bez demontażu sprzęgła.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Marek
25.01.2023 10:01:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8045375
Od: 2017-4-13
I teraz jesteś na etapie prac przy sprzęgle z ograniczonym dostępem.
Po wyjęciu tylnego koła możesz przy okazji zrobić serwis dyfra, wału, łożysk wahacza, amortyzatorów oraz mieć dobry dostęp do sprzęgła.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
25.01.2023 14:09:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8045497
Od: 2014-10-8
    Kapiszon pisze:

    Po odkręceniu odpowietrznika klamka bez oporu dochodzi do samej rączki - czyli pompa działa w pełnym zakresie bez oporów.
    Po 2 - 3 ruchach klamką od razu w połowie skoku robi się opór (twarda jak kamień).

    Przewód przepompowany płynem ze strzykawki w obydwu kierunkach - płyn płynie bez oporów.

    Przy dojsciu klamki do połowy skoku słychać w sprzęgle stuk. Tak jak by w sprzęgle coś blokowało.
    Ale po odkręceniu cylinderka wysprzęglika popychacz w środku sprzęgła wysuwa się płynnie

    Tak jak by coś w sprzęgle blokowało pełny skok tłoka wysprzęglika.

    ALE CO ?



Skoro już tyle wymieniłeś i sprawdziłeś, to nie chcę Cię straszyć, ale stawiam na zerwane nity w przekładce sprzęgła. Aby to zdiagnozować trzeba niestety
wyciągnąć sprzęgło.
Ta nitowana przekładka (tarcza) znajduje się między pierwszą a drugą tarczą sprzęgła. To są dwie metalowe tarcze połączone ze sobą 16 nitami, które niestety czasami się zrywają i blokują prawidłową pracę sprzęgła.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Kapiszon
25.01.2023 14:38:44
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8045506
Od: 2014-10-15
No to Grześ "pocieszyłeś" mnie.
Masz może numer tej tarczy ?

I tak jak już rozbiorę sprzęgło to wymienię tarcze sprzęgłowe bo przy tym przebiegu należy :-)
No i przy okazji to małe łożysko.

No i faktycznie przy okazji smarowanie wielowpustów na kardanie.

Ale zabiorę się za to jak zrobi się cieplej
  
Grzegorz
25.01.2023 14:48:29
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8045512
Od: 2014-10-8
22322-mz0-000
Ale najpierw się upewnij, ze ona jest powodem, bo ta przekładka tania nie jest (283 zł. ASO Honda )
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Kapiszon
25.01.2023 15:19:04
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8045534
Od: 2014-10-15
No faktycznie jest taka podwójna tarcza - a wygląda to tak



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Czyżby w ASO było taniej ?
  
Kapiszon
17.02.2023 13:38:19
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8052924
Od: 2014-10-15
No i zrobiło się cieplej i rozebrałem sprzęgło.I teraz mam pytania:

- czy podwójna przekładka nitowana może mieć mały luz na nitach ?
- czy jest to znitowane na sztywno ?
U mnie jest luz na nitach a grubość to 5,2 mm

I drugie pytanie

- jaka jest fabryczna grubość nowych tarcz sprzęgłowych ??? Moje używane mają 4,02 mm

Kapiszon
  
Filipek
17.02.2023 21:34:34
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #8053057
Od: 2018-9-25


Ilość edycji wpisu: 1
Na pierwsze pytanie nic w serwisowe nie piszą.
Drugie pytanie Twoje:
Jaka jest grubość tarczy nie wiem ale serwisowa podaje że
- tarcza sprzęgła limit serwisowy to 3.5 mm
- przekładkę sprawdzasz pod kątem przebarwień i wypaczeń, kładziesz na równej powierzchni i sprawdzasz szczelinomierzem przerwę po obwodzie limit serwisowy to 0.30 mm
Jezu będziesz składał sprzęgło a nie masz manuala lub nie naniosłeś sobie znaków przed rozebraniem kosza sprzęgłowego możesz mieć mały problem ponieważ jeżeli znaki nie będą się pokrywały nie złożysz sprzęgła.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Kapiszon
17.02.2023 21:47:02
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8053060
Od: 2014-10-15
Wielkie dzięki za informacje.
Jutro dzień pomiarów
  
Filipek
17.02.2023 23:54:33
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #8053081
Od: 2018-9-25
Daj znać co i jak
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Grzegorz
23.02.2023 02:16:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8054549
Od: 2014-10-8
W odpowiedzi na Twoje pytania:

- czy podwójna przekładka nitowana może mieć mały luz na nitach ? ....NIE
- czy jest to znitowane na sztywno ?.....TAK
U mnie jest luz na nitach a grubość to 5,2 mm

I drugie pytanie

- jaka jest fabryczna grubość nowych tarcz sprzęgłowych ??? .....NOWE OEM mają 4mm

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500





Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting