hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Problem ze sprzęgłem

  
Kapiszon
25.02.2023 19:33:00
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8055960
Od: 2014-10-15
No i na razie Wygrywa Valkyrie przegrywa Kapiszon.
Nowy zestaw naprawczy pompy sprzęgła
Nowy zestaw wysprzęglika
Założone nowe łożysko
nowa nitowana tarcza
Tarcze grubość 4 mm

Składane - rozkładane ze 3 razy.
Oglądniente wszystkie filmy z Valkyriowym sprzęgłem z netu.

I dalej DUPA
Skok dźwigni sprzęgła na kierownicy idzie tylko do połowy skoku i dalej kamień

  
Sokol
25.02.2023 22:12:02
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8055992
Od: 2020-3-15
jak dojdzie klamka do połowy z oporem to wysprzęgla ???? znaczy obrócisz kołem na biegu
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Kapiszon
26.02.2023 09:46:55
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8056052
Od: 2014-10-15
Tak jest wysprzęglone.
  
Pablo112
26.02.2023 11:33:56
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #8056081
Od: 2016-9-4
A nie masz gdzieś zagiętego przewodu pod bakiem?
  
Sokol
26.02.2023 11:43:25
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8056087
Od: 2020-3-15


Ilość edycji wpisu: 2
Czy palcami wciśniesz tłoczek na siłowniku bo powinieneś. Wychodzi na to że płyn nie wraca do zbiorniczka . Może się wewnątrz rozwarstwił przewód elastyczny. Pisaleś że był zalany jakimś badziewiem co rozpuszcza gumę . Po każdym naciśnięciu klamki tłoczek siłownika musi wrócić na swoje miejsce bo jeśli nie to efekt będzie taki jak u Ciebie
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Kapiszon
26.02.2023 16:28:18
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8056145
Od: 2014-10-15
Po każdym naciśnięciu tłoczek na wysprzęgliku wraca z powrotem.
Przewód jest drożny bo napełniałem układ strzykawką od strony odpowietrznika i płyn wchodził płynnie.

Chyba trzeba będzie zwołać na wiosnę konsylium garażowe
Bo dawno mnie tak nic nie "szkoliło "
  
Sokol
26.02.2023 20:55:42
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8056194
Od: 2020-3-15
klamka twardnieje za pierwszym razem ????? czy kolejnym 2-3
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Kapiszon
26.02.2023 22:03:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8056203
Od: 2014-10-15
Klamka twarda za pierwszym razem. Dalsze pompowanie klamką niczego nie zmienia.
W połowie skoku jest TWARDA

Zauważyłem na fotkach sprzęgieł z netu że sprężyna talerzowa w złożonym sprzęgle jest lekko stożkowa (wypukła).
U mnie po złożeniu sprzęgła sprężyna jest całkowicie płaska.
Tak jak by tarcze sprzęgłowe były za grube.

Jeżeli są to nieoryginalne tarcze grubsze tylko o 0,3 mm każda to razy 10 tarcz daje 3 mm.
Czyli to tak jak by dołożyć dodatkową tarczę.
Toto wtedy nie może pracować.

Jutro dzień pomiarów
  
Marek
27.02.2023 09:32:30
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8056334
Od: 2017-4-13
Panowie - przeczytałem jeszcze raz całość i zatrybiłem
Ktoś już to sprzęgło naprawiał i nie naprawił, a Pan Kapiszon kupił to moto uszkodzone.
Nikt nie wie co tam było robione, z jakiego powodu naprawiane, na jakich częściach złożone i przez kogo.
Ktoś wolał to sprzedać niż naprawić.
Teraz doradźcie co jest zepsute i co wymienić
Kapiszon - jeżeli masz zastrzeżenia do sprzęgła to proponuję podmienić całe sprzęgło na oryginalne i działające
W swoim tak naprawdę nie wiesz co masz włożone

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Kapiszon
27.02.2023 11:10:09
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8056386
Od: 2014-10-15
No to po kolei.
Moto z usa od pierwszego i jedynego właściciela. Miał go przez 25 lat.
Zmarł w ubiegłym roku w wieku 81 lat. Moto kupione od wdowy.
Ostatnie lata raczej nie jeździł

Moto po dużym serwisie ale w roku 2014 (nowe opony.tarcze.klocki) I SPRZĘGŁO

W sprzęgle nowe tarcze grubości 4 mm

Sprzęgło złożone nieprawidłowo. I ja zrobiłem znaki na sprzęgle i cały czas składam tak jak było - CZYLI NIEPRAWIDŁOWO


I teraz pytanie o kolejność wkładania tarcz
Najpierw jedna większa A25 T3
Przekładka nitowana

I teraz mam 5 sztuk oznaczonych A1
I 4 sztuki oznaczone A2

W jakiej kolejnośći mają być włożone ???
  
Marek
27.02.2023 11:58:56
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8056416
Od: 2017-4-13
Nie ogarniam
Zobacz dokładnie w serwisówce lub na rysunku złożeniowym Hondy
Tam poza tymi dwiema tarczami na wierzchu które są inne (jedna nitowana), idą na przemian te same tarcze z przekładkami - 9 tarcz i 8 przekładek
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Kapiszon
27.02.2023 14:10:42
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8056463
Od: 2014-10-15
Wychodzi z tego że akcesoryjne aftermarketowe tarczę są bez tych oznaczeń i daje się je normalnie pomiędzy przekładkami.

Ale oryginalne tarcze HONDA OEM mają oznaczenie

5 sztuk ma napis A1
4 sztuki mają A2

Nawet na rysunku złożeniowym wszystkie tarcze mają numer 3 Honda 1-000-606-165
Oprócz tej jednej innej z numerem 4 Honda 1-000-606-174



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Filipek
27.02.2023 15:32:21
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #8056531
Od: 2018-9-25
Pamiętać trzeba składając sprzęgło o znakach zespołu środkowego sprzęgła muszą pokrywać się z płytką dociskowa inaczej dalej sprzęgła się nie montuje.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Marek
27.02.2023 17:03:33
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8056597
Od: 2017-4-13
Nie wiem skąd wiesz że oryginalne tarcze mają oznaczenia A1 i A2
Z serwisówki hondy nic takiego nie wynika
Zobacz w serwisówce hondy - rozdział 9 - jest opisana bardzo dokładnie naprawa ukł sprzęgła.
Masz dokładnie pokazane jak mierzyć, składać, gdzie są znaki i wymiary serwisowe, momenty dokręcania.
Nie rozbierałem sprzęgłą w walcu ale pomocne mogą być narzedzia serwisowe podane w książce.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Filipek
27.02.2023 17:42:07
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #8056619
Od: 2018-9-25
    Marek pisze:

    Nie wiem skąd wiesz że oryginalne tarcze mają oznaczenia A1 i A2
    Z serwisówki hondy nic takiego nie wynika


Marku właśnie wynika coś takiego z manuala. Napisane jest że dysk "a" ma nacięcie identyfikacyjne w trzech miejscach, natomiast dysk "b" takiego nie posiada.

Co do narzędzi to trzeba samemu dorobić ponieważ ceny OEM są masakryczne. Mi brakuje tylko nasadki resztę dorobił mi Jurek.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Marek
27.02.2023 20:07:30
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8056667
Od: 2017-4-13
Tak, tylko że tarcza B jest jedna a A jest 9 sztuk.
Pytam gdzie w instrukcji widzicie podział tarcz na A1 i A2 ???

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Sokol
27.02.2023 22:16:28
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8056715
Od: 2020-3-15
Ważny jest skok talerza nr.7 , czym grubsze tarcze tym mniejszy ten skok co przekłada się na pracę wysprzęglika (siłownika). Blacha sprężysta też istotna by miała właściwe parametry .
Reasumując trochę żartem gdybyś przypalił trochę tarcze cierne to klamka powinna dotknąć manetki

_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Sokol
27.02.2023 22:20:44
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8056718
Od: 2020-3-15
gdyby popuścić trochę nakrętkę nr.17 to klamka powinna mieć większy skok (oczywiście tylko do diagnozy)
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Kapiszon
28.02.2023 18:53:36
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #8057104
Od: 2014-10-15
Panowie "POLEGŁEM" jutro Valkyrie jedzie do serwisu.

Tarcze ponierzone złożone zgodnie z serwisówką Hondy.
Nowa tarcza nitowana,idealne tarcze i przekładki
Poskładane według znaków.
Tarcze w koszu sprzęgłowym przesówają się płynnie.
Wyremontowana pompa sprzęgłowa
Wyremontowany siłownik sprzęgła
Układ odpowietrzony

Nawet do próby założona pompa sprzęgłowa z innej Valkyrie'
II zawsze to samo

W połowie skoku dźwigni na kierownicy tarcze zostają rozsprzęglone.
ALE DŹWIGNIA DALEJ NIE IDZIE

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
  
Sokol
28.02.2023 19:12:10
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8057125
Od: 2020-3-15
Kapiszon dowiedz się później od serwisantów jaka była przyczyna i opisz
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting