| |
Daniel | 11.08.2018 10:03:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2574240 Od: 2015-3-8
| Czołem, w zeszłym roku odbudowałem zaciski na nowych tłoczkach. Przejechałem 3000 kilometrów. W tym roku po dotarciu do Lwowa poczułem że blokuje się przednie koło. Pył wszedł unieruchomił tłoczki w obu zaciskach. W samochodach jest dodatkowy gumowy kapturek chroniący tłoczek. Czy ktoś zmieniał zaciski na inne. _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Grzegorz | 14.08.2018 13:22:38 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1669 #2575252 Od: 2014-10-8
| Coś tam chyba Daniel nabroiłes przy ostatnim serwisie 3 tyś. km to zdecydowanie za mało, aby zapiec tłoczki. Ja do zacisków zaglądam co ok. 10 tyś. km. i tylko je czyszczę z zewnątrz, tłoczki zawsze są ruchome. Dodatkowo, przez ostatnie lata moje wyjazdy, to głównie góry i serpentyny, gdzie hamulce naprawdę dostają mocno w dupę.
Czy wszystkie użyte do serwisu części masz z Hondy, czy może pokusiłeś się na zakupy z np. Alledrogo ? Pytam, bo jakość użytych części ma bardzo duże znaczenie przy tak ciężkich motocyklach. Wystarczy zmienić klocki hamulcowe na jakiś zamiennik i już możesz mieć wzrost temperatury na zacisku. Do tego dołożysz nie oryginalną tarczę hamulcową lub nie daj Panie Boże, uszczelniacze tłoczków z Alledrogo.pl i własnie narobiłeś sobie dodatkowej pracy, kosztów i nerwów.
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Daniel | 14.08.2018 17:24:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2575329 Od: 2015-3-8
| Wygląda no to że specjalna pasta do tłoczków (samochodowych) w połączeniu z pyłem utworzyła super klej. Ponadto jeden komplet uszczelniaczy spuchł (kupiony na allegro). Na drugim zacisku były uszczelniacze Tourmax z innego kompletu kupionego w Larsonie i te chodzą bez problemu po usunięciu pasty z pyłem. Teraz już jest wszystko doczyszczone, poskładane bez past tylko przesmarowane płynem hamulcowym. Chodzi świetnie. Ważne żeby rowki w których siedzą uszczelniacze porządnie oczyścić bo zbiera się w nich taki jasny nagar i wypycha uszczelniacze które blokują tłoczek. Przydatna jest szczotka do protez.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA
_________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Grzegorz | 17.08.2018 03:37:41 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1669 #2575972 Od: 2014-10-8
| Czyli sytuacja opanowana. Szczoteczkę do protez muszę zakupić - dobry pomysł a i za kilka lat pewnie i mnie się przyda Co do prac serwisowych, to same tłoczki smaruje się własnie płynem hamulcowym - tak jak zrobiłeś, a gniazda (rowki) i uszczelniacze należy potraktować smarem silikonowym.
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|