| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Jakie opony do Valca | |
| | waldek777777 | 10.10.2016 18:27:11 | Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Łowicz
Posty: 14 #2343140 Od: 2016-10-10
| moi drodzy zastanawiam się nad nowymi oponami do mojej pani . Chodzą mi po głowie opony firmy AVON.Preferuje często jazdę trochę sportową (na ile konstrukcja sprzętu pozwala ) łącznie ze szlifowaniem podnóżkami w winkielkach . Obecnie jeżdżę na Metzelerach, a wyczytałem o tych Avonach . Czy ktoś ma doświadczenie z tą marką ? | | | gtdrzewo | 10.10.2016 19:38:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka
Posty: 43 #2343166 Od: 2016-9-18
| Witaj to Ci może pomoże http://valkyriepoland.pl/valkyrie/images/stories/pdf/opony_do_valkyrie.pdf | | | sloma | 10.10.2016 21:02:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 141 #2343203 Od: 2014-10-22
Ilość edycji wpisu: 1 | Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną . _________________ Pozdrawiam Słoma | | | waldek777777 | 10.10.2016 22:14:29 | Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Łowicz
Posty: 14 #2343232 Od: 2016-10-10
| sloma pisze: Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną .
| | | Daro | 12.10.2016 08:50:51 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #2343702 Od: 2014-10-13
| sloma pisze: Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną .
Miałem tamte stare Avony (Venom) gdzieś tak w 2000 roku... Fajnie się na nich jeździło - po zmianie z fabrycznych Dunlopów miałem wrażenie, że motocykl jest co najmniej 100 kilo lżejszy. Obecnie Avon też produkuje opony do Valca, może warto by przetestować:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
| | | Grzegorz | 12.10.2016 15:39:53 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1667 #2343857 Od: 2014-10-8
| Jeździłem na starych Dunlopach, później na Avonach Cobrach i od kilku sezonów na Metzelerach Maratonach. Stare Dunlopy były bardzo twarde, przez co były śliskie nawet na suchym asfalcie, a jedyną ich zaletą były duże przebiegi. Nie jeździłem na nowych modelach Dunlopa Elite, ale mam nadzieję, że zmiana na korzyść będzie duża.
Dunlopy zamieniłem na Avony. Fajna, miękka i cicha opona, zjeździłem 2 komplety. Marka choć angielska, jest najbardziej popularna w USA gdzie prawie cały ciężki sprzęt budowlany dostaje właśnie Avony na pierwszy montaż. Przy całej produkcji Avona, opony motocyklowe stanowią niestety tylko małą część ich oferty. Zupełnie inaczej jest z firmą Metzeler, która od ponad 100 lat wyspecjalizowała się w produkcji opon tylko do motocykli. Wg. mojego doświadczenia, ze wszystkich 3 producentów (Dunlop, Avon, Metzeler) to właśnie Metzeler jest najlepszym wyborem do Valkyrie. Opony są konstruowane, produkowane i testowane w Niemczech, a więc w klimacie identycznym jak nasz i dlatego uważam, że jest oponą najbardziej bezpieczną. Zresztą na suchej drodze to każda daje radę (no może poza starym Dunlopem ) a na mokrym zdecydowanie największe zaufanie mam do Metzelera. Są jeszcze dostępne opony z Bridgestone, Pirelli, Shinko, ale nie mam o nich żadnego zdania, bo nie używałem
Tak na marginesie, wystarczy pamiętać, że bez względu na rodzaj opon, praw fizyki nie da się zmienić Szerokości _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
| | | sloma | 12.10.2016 16:48:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 141 #2343884 Od: 2014-10-22
| Dunlop elite 3 hamerykański , to dopiero kartofel , zdjąłem z przedniego koła po sezonie i dałem znajomemu , który chyba jeździ na nim do dzisiaj nie do zdarcia ino nie hamuje _________________ Pozdrawiam Słoma | | | Grzegorz | 12.10.2016 17:23:48 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1667 #2343894 Od: 2014-10-8
|
A myślałem, że gorzej niż na starym Dunlopie być nie może, a jednak może Pewnie dlatego, że właśnie była opracowana na konkretny klimat i warunki jakiś wybranych stanów w hameryce i być może tam się sprawdzają. Dlatego preferuję europejskich producentów. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
| | | Marek | 21.04.2017 18:50:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #2419474 Od: 2017-4-13
| sorki za odgrzewanie tematu ale chciałbym opowiedzieć swoją historię z oponami do walca. Może komuś pomoże przy problemach. W zeszłym roku po zakupie moto słychać było przy przechyłach w zakręcie hałas sugerujący uszkodzone łożyska. Tak przynajmniej się wydawało. Łożyska w obu kołach wymienione wraz z oponami - nowe opony M Maraton880 i w trasę - było ok. Po kilku tysiącach hałas powrócił - pierwsza myśl - łożyska bo opony jak nowe. Walec w górę, koła w dół, na stół - łożyska - niestety w super stanie. Rozbieramy dalej. Łożyska wału, dyfra, wahacza - wszystkie wymieniamy - nie są złe ale jak już mamy wszystko rozebrane, to żal nie wymienić. Oryginały - wszystko dostępne w serwisie hondy. Przy okazji postoju robimy wszystko co się da: amory przód, sprężyny progresy, łożysko sprzęgła, wahacza, regenerujemy zaciski hamulcowe z wymianą przewodów, polerujemy lagi, felgi i co tylko jeszcze się da Mamy nadzieję że polerka ograniczy hałas! Składamy, pierwsza jazda - tragedia - w zakrętach dalej huczy jak wściekły. Polerka nie pomogła! Może za mało dokładnie polerowaliśmy? Jeszcze raz oglądamy opony - decyzja o zakupie nowej na tył nie wydaje się rozsądna ale zapada. Wybór to Avon AV72 200/60V R16 79 V. Zobaczymy jak będzie wyglądała. Koło w dół i do kapciarza, w międzyczasie kolejny raz przegląd dyfra, wału - pod światło, z lupą jak mikroskop, szukamy otarć, rys, ewentualnie pęknięć. Nie ma się czego czepić - wszystko ok. Koło wraca, zakładamy i jazda - zakręt i ..... cisza. Nic nie huczy. Winna była opona. Zapytacie czy się cieszę? NIE! Teraz słychać skrzynię która hałasuje Ale skrzynia to nie ten wątek. Pozdr _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. | | | waldek777777 | 21.04.2017 20:24:59 | Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Łowicz
Posty: 14 #2419499 Od: 2016-10-10
| No to mnie pocieszyłeś, bo właśnie założyłem komplet Avon Cobra 72 na tył i 71 na przód. Narazić po przejażdżce koło garażu stwierdzam że trzyma nawierzchni jak przyklejona a maraton na drugim biegu potrafił zamielić. Zobaczymy jak się sprawdzają po majówce bo planuje jakieś 3.5 tys km .
| | | Baca | 22.04.2017 18:53:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 850 #2419787 Od: 2014-10-11
| W przypadku Avonów ,kiedyś z Miśkiem rozmawiając ,jako że był ich fanem , porownałem profil opony Avona do Metzelera . Zauważyłem ,że Avon ma bardziej kulisty profil a Metzeler bardziej owalny . Pomimo tego zostałem przy Metzelerach ,do dzisiaj . Co do opisu Marka , na Dunlopach w długim ciągłym zakręcie w pewnym momencie nastąpował jakby uślizg ale później dalej ciągnęła w zakręcie . Okazało się, że opona miała profil z góry jak stół a po pewnym przechyle wchodziła na profil boczny , takie opony przyjechały na moto z USA ..... ale wcześniej , jeszcze przed wymianą opon , wymieniłem tylne amorki na progresy Człowiek niestety się stale uczy .....i jak się okazuje , doświadczenia innych nie są przyswajalne _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|