hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » FORUM OGÓLNE » JAKIE OPONY DO VALCA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Jakie opony do Valca

  
waldek777777
10.10.2016 18:27:11
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Łowicz

Posty: 14 #2343140
Od: 2016-10-10
moi drodzy zastanawiam się nad nowymi oponami do mojej pani . Chodzą mi po głowie opony firmy AVON.Preferuje często jazdę trochę sportową (na ile konstrukcja sprzętu pozwala ) łącznie ze szlifowaniem podnóżkami w winkielkach . Obecnie jeżdżę na Metzelerach, a wyczytałem o tych Avonach . Czy ktoś ma doświadczenie z tą marką ?
  
gtdrzewo
10.10.2016 19:38:07
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka

Posty: 43 #2343166
Od: 2016-9-18
Witaj
to Ci może pomoże http://valkyriepoland.pl/valkyrie/images/stories/pdf/opony_do_valkyrie.pdf
  
sloma
10.10.2016 21:02:16
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 141 #2343203
Od: 2014-10-22


Ilość edycji wpisu: 1
Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu wesoły , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną .
_________________
Pozdrawiam Słoma
  
waldek777777
10.10.2016 22:14:29
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Łowicz

Posty: 14 #2343232
Od: 2016-10-10
    sloma pisze:

    Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu wesoły , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną .
  
Daro
12.10.2016 08:50:51
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 283 #2343702
Od: 2014-10-13
    sloma pisze:

    Avony z tego opisu ( ten typ ) były produkowane 20 lat temu wesoły , ja jeździłem na Avonach ( współczesnych ), wyżej je sobie ceniłem niż metzelery czy dunlopy , gdyż właśnie nadawały się do takiej jazdy o jakiej piszesz , doskonale trzymały się w zakrętach , były ciche , nie ząbkowały , jedyna wada to na mokrym należało zwolnic gdyż jazda po wodzie nie była ich mocna stroną .


Miałem tamte stare Avony (Venom) gdzieś tak w 2000 roku... Fajnie się na nich jeździło - po zmianie z fabrycznych Dunlopów miałem wrażenie, że motocykl jest co najmniej 100 kilo lżejszy. Obecnie Avon też produkuje opony do Valca, może warto by przetestować:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Grzegorz
12.10.2016 15:39:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2343857
Od: 2014-10-8
Jeździłem na starych Dunlopach, później na Avonach Cobrach i od kilku sezonów na Metzelerach Maratonach.
Stare Dunlopy były bardzo twarde, przez co były śliskie nawet na suchym asfalcie, a jedyną ich zaletą były duże przebiegi.
Nie jeździłem na nowych modelach Dunlopa Elite, ale mam nadzieję, że zmiana na korzyść będzie duża.

Dunlopy zamieniłem na Avony. Fajna, miękka i cicha opona, zjeździłem 2 komplety. Marka choć angielska, jest najbardziej popularna w USA gdzie prawie cały ciężki sprzęt budowlany dostaje właśnie Avony na pierwszy montaż. Przy całej produkcji Avona, opony motocyklowe stanowią niestety tylko małą część ich oferty.
Zupełnie inaczej jest z firmą Metzeler, która od ponad 100 lat wyspecjalizowała się w produkcji opon tylko do motocykli.
Wg. mojego doświadczenia, ze wszystkich 3 producentów (Dunlop, Avon, Metzeler) to właśnie Metzeler jest najlepszym wyborem do Valkyrie.
Opony są konstruowane, produkowane i testowane w Niemczech, a więc w klimacie identycznym jak nasz i dlatego uważam, że jest oponą najbardziej bezpieczną. Zresztą na suchej drodze to każda daje radę (no może poza starym Dunlopem pan zielony) a na mokrym zdecydowanie największe zaufanie mam do Metzelera.
Są jeszcze dostępne opony z Bridgestone, Pirelli, Shinko, ale nie mam o nich żadnego zdania, bo nie używałem poruszony

Tak na marginesie, wystarczy pamiętać, że bez względu na rodzaj opon, praw fizyki nie da się zmienić taki dziwny
Szerokości oczko
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
sloma
12.10.2016 16:48:31
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 141 #2343884
Od: 2014-10-22
Dunlop elite 3 hamerykański , to dopiero kartofel , zdjąłem z przedniego koła po sezonie i dałem znajomemu , który chyba jeździ na nim do dzisiaj wesoły nie do zdarcia wesołyino nie hamuje wesoły
_________________
Pozdrawiam Słoma
  
Grzegorz
12.10.2016 17:23:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2343894
Od: 2014-10-8
    sloma pisze:

    Dunlop elite 3 hamerykański , to dopiero kartofel , zdjąłem z przedniego koła po sezonie i dałem znajomemu , który chyba jeździ na nim do dzisiaj wesoły nie do zdarcia wesołyino nie hamuje wesoły


A myślałem, że gorzej niż na starym Dunlopie być nie może, a jednak może pan zielony lol
Pewnie dlatego, że właśnie była opracowana na konkretny klimat i warunki jakiś wybranych stanów w hameryce i być może tam się sprawdzają.
Dlatego preferuję europejskich producentów.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Marek
21.04.2017 18:50:34
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #2419474
Od: 2017-4-13
sorki za odgrzewanie tematu ale chciałbym opowiedzieć swoją historię z oponami do walca. Może komuś pomoże przy problemach.
W zeszłym roku po zakupie moto słychać było przy przechyłach w zakręcie hałas sugerujący uszkodzone łożyska.
Tak przynajmniej się wydawało.
Łożyska w obu kołach wymienione wraz z oponami - nowe opony M Maraton880 i w trasę - było ok.
Po kilku tysiącach hałas powrócił - pierwsza myśl - łożyska bo opony jak nowe.
Walec w górę, koła w dół, na stół - łożyska - niestety w super stanie. Rozbieramy dalej. Łożyska wału, dyfra, wahacza - wszystkie wymieniamy - nie są złe ale jak już mamy wszystko rozebrane, to żal nie wymienić. Oryginały - wszystko dostępne w serwisie hondy. Przy okazji postoju robimy wszystko co się da: amory przód, sprężyny progresy, łożysko sprzęgła, wahacza, regenerujemy zaciski hamulcowe z wymianą przewodów, polerujemy lagi, felgi i co tylko jeszcze się da wesoły Mamy nadzieję że polerka ograniczy hałas! Składamy, pierwsza jazda - tragedia - w zakrętach dalej huczy jak wściekły. Polerka nie pomogła! Może za mało dokładnie polerowaliśmy? oczko Jeszcze raz oglądamy opony - decyzja o zakupie nowej na tył nie wydaje się rozsądna ale zapada. Wybór to Avon AV72 200/60V R16 79 V. Zobaczymy jak będzie wyglądała. Koło w dół i do kapciarza, w międzyczasie kolejny raz przegląd dyfra, wału - pod światło, z lupą jak mikroskop, szukamy otarć, rys, ewentualnie pęknięć. Nie ma się czego czepić - wszystko ok. Koło wraca, zakładamy i jazda - zakręt i ..... cisza. Nic nie huczy. Winna była opona. Zapytacie czy się cieszę? NIE! Teraz słychać skrzynię która hałasuje wesoły Ale skrzynia to nie ten wątek. Pozdr
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
waldek777777
21.04.2017 20:24:59
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Łowicz

Posty: 14 #2419499
Od: 2016-10-10
No to mnie pocieszyłeś, bo właśnie założyłem komplet Avon Cobra 72 na tył i 71 na przód. Narazić po przejażdżce koło garażu stwierdzam że trzyma nawierzchni jak przyklejona a maraton na drugim biegu potrafił zamielić. Zobaczymy jak się sprawdzają po majówce bo planuje jakieś 3.5 tys km .
  
Baca
22.04.2017 18:53:21
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #2419787
Od: 2014-10-11
W przypadku Avonów ,kiedyś z Miśkiem rozmawiając ,jako że był ich fanem , porownałem profil opony Avona do Metzelera . Zauważyłem ,że Avon ma bardziej kulisty profil a Metzeler bardziej owalny . Pomimo tego zostałem przy Metzelerach ,do dzisiaj .
Co do opisu Marka , na Dunlopach w długim ciągłym zakręcie w pewnym momencie nastąpował jakby uślizg ale później dalej ciągnęła w zakręcie . Okazało się, że opona miała profil z góry jak stół a po pewnym przechyle wchodziła na profil boczny bardzo szczęśliwy, takie opony przyjechały na moto z USA ..... ale wcześniej , jeszcze przed wymianą opon , wymieniłem tylne amorki na progresy taki dziwny
Człowiek niestety się stale uczy .....i jak się okazuje , doświadczenia innych nie są przyswajalne pan zielony
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » FORUM OGÓLNE » JAKIE OPONY DO VALCA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting