| |
Marek | 28.01.2020 18:31:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5392685 Od: 2017-4-13
| Taki temat na zimowe wieczory: technika hamowania. Używacie tylnego hamulca razem z przednim czy tylko przód. Nie mówimy o parkingu tylko o normalnej jeździe. Od siebie powiem że zawsze staram się zacząć hamowanie od tylnego i po ułamku sekundy wciskam przód. Zapraszam do dyskusji. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Grzegorz | 28.01.2020 23:43:51 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1667 #5393375 Od: 2014-10-8
| Przy nie dużych prędkościach rzędu 50-60 km/h hamuję raczej tylko przednim a przy większych prędkościach używam równocześnie obu z tym , że większy nacisk dozuję na przednie koło. Oczywiście sytuacja się zmienia kiedy jadę w deszczu lub na drodze jest piach lub liście. Wtedy staram się ustawiać nacisk równomiernie lub mocniej na tylne koło. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Pablo112 | 29.01.2020 08:17:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5393823 Od: 2016-9-4
| Raczej przód najpierw a później dokładam tylny hamulec oczywiście starając się rozkładać siłę hamowania. |
| |
Baca | 03.02.2020 21:25:42 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 853 #5401703 Od: 2014-10-11
| Mam takie spostrzeżenia z jazdy Valkyrią - tylny hamulec jest niezbyt skuteczny więc zawsze najpierw używałem tylny a następnie przedni . Tylny, oprócz zakrętów , trochę jednak stabilizuje kierunek jazdy motocykla . _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Assesorr | 04.02.2020 14:09:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Koszalin
Posty: 124 #5402607 Od: 2019-8-22
| Ja osobiście podobnie do Grzegorza, na wszystkich poprzednich motocyklach od sportowych poprzez turystyki (pomimo Hondy Pan Europy gdzie miałem duala) staram sie hamować w proporcjach 60% przód 40% tył, wiadomo w awaryjnych sytuacjach przy normalnej nawierzchni mocniej przód, ogólnie uważam że hamulce w valcu są słabe, ja założyłem miękie klocki i jest duża poprawa kosztem szybszego zużycia i może trochę syfu na felgach. Baca co do Twojej teorii przedni hamulec może być gorszy od tylnego na zakrętach, valcem się raczej tak nie jezdźi i większość używa przedniego ale przy ciasnym zakręcie przedni hebel prostuje moto i wywala nas na przeciwny pas , ale to przy ekstremalnych prędkościach. W naszym przypadku ciężar moto robi swoje i składa go więc tył jest ok. |
| |
zeza | 04.02.2020 17:16:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Górny Śląsk
Posty: 183 #5403018 Od: 2019-9-12
| Assesorr pisze:
..... przy ciasnym zakręcie przedni hebel prostuje moto i wywala nas na przeciwny pas , ale to przy ekstremalnych prędkościach. .....
nie zgadzam się _________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić... |
| |
Filipek | 04.02.2020 18:49:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 351 #5403212 Od: 2018-9-25
| Też mam miękkie klocki u siebie i hamowanie jest w miarę poprawne. Pylić może i pyli ale wolę częściej zmienić klocki niż tarcze które są o wiele droższe. _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Pablo112 | 04.02.2020 21:13:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5403538 Od: 2016-9-4
| Panowie a jakie macie te miękkie klocki? |
| |
Filipek | 04.02.2020 21:16:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 351 #5403545 Od: 2018-9-25
| Pablo ja mam założone polskie klocki firmy Makland. Mimo ceny są naprawdę dobre mam je w valcu a wcześniej miałem w shadowce i o dziwo jest ten sam typ. _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Filipek | 04.02.2020 21:20:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 351 #5403568 Od: 2018-9-25
Ilość edycji wpisu: 2 | Najlepiej zadzwonić do nich, maja naprawdę profi podejście i dobiorą klocki nie tylko do moto ale stylu jazdy. Koszt kompletu do valca na 3 zaciski to ok 130 zł. Nie sugerujcie się cena sam na nich jeżdżę i jest git więc po co przeplacac
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Marek | 04.02.2020 22:13:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5403669 Od: 2017-4-13
| Zeza mógłbyś rozwinąć z czym się nie zgadzasz? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
zeza | 05.02.2020 08:02:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Górny Śląsk
Posty: 183 #5404644 Od: 2019-9-12
| Z tym wywalaniem zasadzie Assesorr ma rację, ale to, że rośnie siła jaką trzeba wywierać na kierownicę, nie znaczy, że trzeba tego nie robić! Hamowanie przy szybkiej jeździe w ostrym zakręcie tylko tylnym hamulcem, może spowodować uślizg koła, a przy wolnej prostowanie motocykla. A to wszystko zależy od tylu rzeczy, że głowa mała
Może lepiej poczytajmy jak to widzą fachowcy
SZKOŁA JAZDY Część 1: Pokonujemy zakręty
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
SZKOŁA JAZDY Część 2: Zakręty w sportowym stylu
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
SZKOŁA JAZDY Część 3: Jak hamować
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
SZKOŁA JAZDY Część 4:Jazda z bagażem
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
SZKOŁA JAZDY Część 5: Jazda w mieście
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić... |
| |
Marek | 06.02.2020 22:32:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5405757 Od: 2017-4-13
| Nikt nic nie pisze bo wszyscy czytają. I o to chodzi. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Baca | 07.02.2020 08:52:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 853 #5406051 Od: 2014-10-11
| Marek , może już trenują na sucho - przed sezonem _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Assesorr | 07.02.2020 09:32:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Koszalin
Posty: 124 #5406083 Od: 2019-8-22
| Zeza ja mówię o swoich odczuciach, tak jak piszesz jest bardzo wiele czynników , jak napisałem zawsze hamuje 2 hamulcami, jeżeli chodzi o zakręt mówiłem o hamowaniu tylko przednim hamulcem, i na własnej skórze sprawdzałem na torze jak stawia motocykl sam przedni hebel , oczywiście zależy to od szybkości od maszyny od zakrętu od siły hamowania od profilu zakrętu itp itd, przeciwskręt o którym mówisz (chyba) to tylko wprowadzenie w zakręt reszta to wykładanie , hamowanie i gaz, polecam obejrzeć film pod tytułem "biblia pokonywania zakrętów" ponad godzinny wykład o technikach https://www.scigacz.pl/Przyspieszenie,II,,Biblia,pokonywania,zakretow,film,Twist,of,the,Wrist,II,po,polsku,15718.html Pablo jeżeli chodzi o klocki to ja używam SBS . |
| |
Marek | 08.02.2020 14:18:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5407597 Od: 2017-4-13
| https://www.motocykl-online.pl/technika/Techniki-hamowania,3136,1
Zwróćcie uwagę na ostatnie tabele pokazyjące drogę hamowania przy użyciu poszczególnych hebli. Wśród motocyklistów pokutuje teoria (pochodząca ze sportów) o hamowaniu tylko i wyłącznie przednim hamulcem. W artykule mamy to opisane. W cruizerach powinniśmy używać tylnego hamulca bo jest bardzo ważny i przydatny/pomocny i to nie tylko przy awaryjnym/gwałtownym hamowaniu. Lekkie naciśnięcie w zakręcie pozwoli zredukować prędkość bez efektu prostowania kierownicy czyli możemy wtedy bezpiecznie zawęzić zakręt. Valkyrie nie ma niestety antynurka stosowanego w Goldwingach. Użycie tylnego ham chwilę przed przednim powoduje ograniczenie zjawiska nurkowania przodu. Zeza - zwykły kierowca (taki jak my wszyscy) ma bardzo duże ograniczenia. Organizm ludzki broni się przed niektórymi reakcjami, sytuacjami w trakcie jazdy (np mocne złożenie). Jazda na torze pod okiem dobrego instruktora pozwala na zmianę tych ograniczeń. Jeszcze jest temat samej intensywności hamowania ale to może zostawmy na później. Polecam Wam film przesłany przez Assesorra - sam oglądałem go kilka razy.
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Marek | 08.02.2020 15:57:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5407780 Od: 2017-4-13
| Do Filipek Tak sobie sprawdziłem opinie o klockach Makland i są bardzo różne - od zachwytu do całkowitej krytyki. Ludziska skarżą się na pylenie i rysowanie tarcz. Wcześniej zakładałem jakieś allegrowe wynalazki ale i piszczały i tarcze pocięły, tak że wymieniam teraz tarcze i wracam do oryginalnych klocków. To co oszczędziłem to teraz na tarcze wydam. Przewody mam w oplocie. Przy hamowaniu nie mam problemów z zablokowaniem tylnego koła a przedniego jakoś nie próbowałem _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Baca | 09.02.2020 21:34:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 853 #5410174 Od: 2014-10-11
| Jak każda instrukcja obsługi ma swoje wymogi formalne a nasze przyzwyczajenia na motocyklu ,każdy ma swoje . Na pewno należy się dokształcać czytając co piszą inni ale wprowadzenie ich w życie to już inna historia . Ważne , nie dać się ponieść fantazji , jeżeli już to na torze a nade wszystko zachowywać się rozsądnie i drobnymi kroczkami sprawdzać swoje i motocykla możliwości - najwyżej dopuszczam poprawki lakierowe
_________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |