hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » FORUM OGÓLNE » TECHNIKA JAZDY - HAMOWANIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Technika jazdy - hamowanie

  
Marek
28.01.2020 18:31:56
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5392685
Od: 2017-4-13
Taki temat na zimowe wieczory: technika hamowania.
Używacie tylnego hamulca razem z przednim czy tylko przód.
Nie mówimy o parkingu tylko o normalnej jeździe.
Od siebie powiem że zawsze staram się zacząć hamowanie od tylnego i po ułamku sekundy wciskam przód.
Zapraszam do dyskusji.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
28.01.2020 23:43:51
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5393375
Od: 2014-10-8
Przy nie dużych prędkościach rzędu 50-60 km/h hamuję raczej tylko przednim a przy większych prędkościach używam równocześnie obu z tym , że większy nacisk dozuję na przednie koło.
Oczywiście sytuacja się zmienia kiedy jadę w deszczu lub na drodze jest piach lub liście. Wtedy staram się ustawiać nacisk równomiernie lub mocniej na tylne koło.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Pablo112
29.01.2020 08:17:11
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #5393823
Od: 2016-9-4
Raczej przód najpierw a później dokładam tylny hamulec oczywiście starając się rozkładać siłę hamowania.
  
Baca
03.02.2020 21:25:42
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #5401703
Od: 2014-10-11
Mam takie spostrzeżenia z jazdy Valkyrią - tylny hamulec jest niezbyt skuteczny więc zawsze najpierw używałem tylny a następnie przedni . Tylny, oprócz zakrętów , trochę jednak stabilizuje kierunek jazdy motocykla .
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Assesorr
04.02.2020 14:09:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5402607
Od: 2019-8-22
Ja osobiście podobnie do Grzegorza, na wszystkich poprzednich motocyklach od sportowych poprzez turystyki (pomimo Hondy Pan Europy gdzie miałem duala) staram sie hamować w proporcjach 60% przód 40% tył, wiadomo w awaryjnych sytuacjach przy normalnej nawierzchni mocniej przód, ogólnie uważam że hamulce w valcu są słabe, ja założyłem miękie klocki i jest duża poprawa kosztem szybszego zużycia i może trochę syfu na felgach.
Baca co do Twojej teorii przedni hamulec może być gorszy od tylnego na zakrętach, valcem się raczej tak nie jezdźi i większość używa przedniego ale przy ciasnym zakręcie przedni hebel prostuje moto i wywala nas na przeciwny pas , ale to przy ekstremalnych prędkościach. W naszym przypadku ciężar moto robi swoje i składa go więc tył jest ok.
  
zeza
04.02.2020 17:16:14
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Górny Śląsk

Posty: 183 #5403018
Od: 2019-9-12
    Assesorr pisze:


    ..... przy ciasnym zakręcie przedni hebel prostuje moto i wywala nas na przeciwny pas , ale to przy ekstremalnych prędkościach. .....


nie zgadzam się
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
  
Filipek
04.02.2020 18:49:01
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #5403212
Od: 2018-9-25
Też mam miękkie klocki u siebie i hamowanie jest w miarę poprawne. Pylić może i pyli ale wolę częściej zmienić klocki niż tarcze które są o wiele droższe.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Pablo112
04.02.2020 21:13:22
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #5403538
Od: 2016-9-4
Panowie a jakie macie te miękkie klocki?
  
Filipek
04.02.2020 21:16:20
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #5403545
Od: 2018-9-25
Pablo ja mam założone polskie klocki firmy Makland. Mimo ceny są naprawdę dobre mam je w valcu a wcześniej miałem w shadowce i o dziwo jest ten sam typ.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Filipek
04.02.2020 21:20:32
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #5403568
Od: 2018-9-25


Ilość edycji wpisu: 2
Najlepiej zadzwonić do nich, maja naprawdę profi podejście i dobiorą klocki nie tylko do moto ale stylu jazdy. Koszt kompletu do valca na 3 zaciski to ok 130 zł. Nie sugerujcie się cena sam na nich jeżdżę i jest git więc po co przeplacac


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Marek
04.02.2020 22:13:54
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5403669
Od: 2017-4-13
Zeza mógłbyś rozwinąć z czym się nie zgadzasz?
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
zeza
05.02.2020 08:02:02
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Górny Śląsk

Posty: 183 #5404644
Od: 2019-9-12
Z tym wywalaniem zasadzie Assesorr ma racjęlol, ale to, że rośnie siła jaką trzeba wywierać na kierownicę, nie znaczy, że trzeba tego nie robić!
Hamowanie przy szybkiej jeździe w ostrym zakręcie tylko tylnym hamulcem, może spowodować uślizg koła, a przy wolnej prostowanie motocykla.
A to wszystko zależy od tylu rzeczy, że głowa małalol

Może lepiej poczytajmy jak to widzą fachowcy

SZKOŁA JAZDY Część 1: Pokonujemy zakręty


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



SZKOŁA JAZDY Część 2: Zakręty w sportowym stylu


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



SZKOŁA JAZDY Część 3: Jak hamować


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



SZKOŁA JAZDY Część 4:Jazda z bagażem


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



SZKOŁA JAZDY Część 5: Jazda w mieście


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
  
Marek
06.02.2020 22:32:43
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5405757
Od: 2017-4-13
Nikt nic nie pisze bo wszyscy czytają.
I o to chodzi.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Baca
07.02.2020 08:52:02
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #5406051
Od: 2014-10-11
Marek , może już trenują na sucho - przed sezonem jęzor
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Assesorr
07.02.2020 09:32:08
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5406083
Od: 2019-8-22
Zeza ja mówię o swoich odczuciach, tak jak piszesz jest bardzo wiele czynników , jak napisałem zawsze hamuje 2 hamulcami, jeżeli chodzi o zakręt mówiłem o hamowaniu tylko przednim hamulcem, i na własnej skórze sprawdzałem na torze jak stawia motocykl sam przedni hebel , oczywiście zależy to od szybkości od maszyny od zakrętu od siły hamowania od profilu zakrętu itp itd, przeciwskręt o którym mówisz (chyba) to tylko wprowadzenie w zakręt reszta to wykładanie , hamowanie i gaz, polecam obejrzeć film pod tytułem "biblia pokonywania zakrętów" ponad godzinny wykład o technikach
https://www.scigacz.pl/Przyspieszenie,II,,Biblia,pokonywania,zakretow,film,Twist,of,the,Wrist,II,po,polsku,15718.html
Pablo jeżeli chodzi o klocki to ja używam SBS .
  
Marek
08.02.2020 14:18:22
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5407597
Od: 2017-4-13
https://www.motocykl-online.pl/technika/Techniki-hamowania,3136,1

Zwróćcie uwagę na ostatnie tabele pokazyjące drogę hamowania przy użyciu poszczególnych hebli.
Wśród motocyklistów pokutuje teoria (pochodząca ze sportów) o hamowaniu tylko i wyłącznie przednim hamulcem. W artykule mamy to opisane.
W cruizerach powinniśmy używać tylnego hamulca bo jest bardzo ważny i przydatny/pomocny i to nie tylko przy awaryjnym/gwałtownym hamowaniu. Lekkie naciśnięcie w zakręcie pozwoli zredukować prędkość bez efektu prostowania kierownicy czyli możemy wtedy bezpiecznie zawęzić zakręt.
Valkyrie nie ma niestety antynurka stosowanego w Goldwingach.
Użycie tylnego ham chwilę przed przednim powoduje ograniczenie zjawiska nurkowania przodu.
Zeza - zwykły kierowca (taki jak my wszyscy) ma bardzo duże ograniczenia. Organizm ludzki broni się przed niektórymi reakcjami, sytuacjami w trakcie jazdy (np mocne złożenie). Jazda na torze pod okiem dobrego instruktora pozwala na zmianę tych ograniczeń.
Jeszcze jest temat samej intensywności hamowania ale to może zostawmy na później.
Polecam Wam film przesłany przez Assesorra - sam oglądałem go kilka razy.


_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Marek
08.02.2020 15:57:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5407780
Od: 2017-4-13
Do Filipek
Tak sobie sprawdziłem opinie o klockach Makland i są bardzo różne - od zachwytu do całkowitej krytyki.
Ludziska skarżą się na pylenie i rysowanie tarcz.
Wcześniej zakładałem jakieś allegrowe wynalazki ale i piszczały i tarcze pocięły, tak że wymieniam teraz tarcze i wracam do oryginalnych klocków. To co oszczędziłem to teraz na tarcze wydam.
Przewody mam w oplocie.
Przy hamowaniu nie mam problemów z zablokowaniem tylnego koła a przedniego jakoś nie próbowałem bardzo szczęśliwy
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Baca
09.02.2020 21:34:21
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #5410174
Od: 2014-10-11
Jak każda instrukcja obsługi ma swoje wymogi formalne a nasze przyzwyczajenia na motocyklu ,każdy ma swoje bardzo szczęśliwy. Na pewno należy się dokształcać czytając co piszą inni ale wprowadzenie ich w życie to już inna historia .
Ważne , nie dać się ponieść fantazji , jeżeli już to na torze a nade wszystko zachowywać się rozsądnie i drobnymi kroczkami sprawdzać swoje i motocykla możliwości - najwyżej dopuszczam poprawki lakierowe jęzor

_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » FORUM OGÓLNE » TECHNIKA JAZDY - HAMOWANIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting