hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » FORUM OGÓLNE » POMPOWANIE OPON

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Pompowanie opon

  
Dziki1
26.11.2023 10:28:37
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Rzeszów

Posty: 9 #8132995
Od: 2023-9-20
Witam jakie ciśnienie pompujecie przód tył w waszych Valkyriach tak żeby było komfortowo i bezpiecznie?
  
Jacek6
26.11.2023 11:04:32
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133005
Od: 2023-8-27
I ekonomicznie w miarę ,-)
  
Grzegorz
26.11.2023 14:12:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8133028
Od: 2014-10-8
Ja stosuję 2.5 atm. na przód i tył.
Kiedyś trzymając się serwisowych zaleceń, zdarzyło mi się ząbkowanie tylnej opony.
Od tego czasu podniosłem ciśnienie do 2.5 atm. i problem już nigdy nie wrócił.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Jacek6
26.11.2023 15:40:11
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133058
Od: 2023-8-27
2,5 na tył to chyba standard przy wadze kierownika pow 90 kg ?
  
Sazad
26.11.2023 15:40:41
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #8133059
Od: 2022-4-19
2,3 przód i 2,5 tył
  
Grzegorz
26.11.2023 17:15:00
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8133109
Od: 2014-10-8
No nie.
Fabryczna instrukcja zaleca po 2.25 kPa na przód i tył, czyli 2.22 atm. i takie właśnie ciśnienie stosowałem.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Dzej_dzej
26.11.2023 19:42:54
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kraków

Posty: 170 #8133148
Od: 2017-3-18
O, to ja 2,5 przód, 2,8 tył. Tak gdzieś chyba wyczytałem i od lat tak jeżdżę.
  
Jacek6
26.11.2023 20:27:25
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133155
Od: 2023-8-27
    Grzegorz pisze:

    No nie.
    Fabryczna instrukcja zaleca po 2.25 kPa na przód i tył, czyli 2.22 atm. i takie właśnie ciśnienie stosowałem.

Moja instrukcja która była pod siedzeniem zaleca więcej na tył jak kierownik jest cięższy niż 90 kg.
  
Baca
26.11.2023 20:35:46
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #8133157
Od: 2014-10-11


Ilość edycji wpisu: 1
Mam informację z serwisu opon , że opony Metzelera powinny mieć ciśnienie wyższe, od danych fabrycznych , o ok. 0,2 -0,3 atm , dla prawidłowego zużywania bieżnika lol
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
coolman111
26.11.2023 22:52:33
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kobylnica

Posty: 46 #8133194
Od: 2023-1-23
Przód 2,2 atm, a tył 2,5 atm bo zazwsze z plecaczkiem i zazwyczaj z bagażem.
_________________
Pozdrawiam Darek.

Ogar200->,SR50->,M21W2->,XV1100->,GL1500C
  
Grzegorz
27.11.2023 01:47:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #8133219
Od: 2014-10-8
Dane z instrukcji polskojęzycznej:



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Dane z instrukcji z USA:



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




I potwierdzam co napisał Baca, że Metzelery potrzebują większego ciśnienia !

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Jacek6
27.11.2023 07:10:11
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133236
Od: 2023-8-27
U mnie linki się nie otwierają, jakaś blokada, ale wiem co jest w mojej (USA) napisane :-)
  
Jacek6
27.11.2023 07:13:00
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133237
Od: 2023-8-27
    Baca pisze:

    Mam informację z serwisu opon , że opony Metzelera powinny mieć ciśnienie wyższe, od danych fabrycznych , o ok. 0,2 -0,3 atm , dla prawidłowego zużywania bieżnika lol

To jest dość ciekawe, mamy coś robić dla bieżnika a bez znaczenia (dla producenta ważniejsza jest trwałość opony) jest jak się to ma do bezpieczeństwa i komfortu ...
  
Marek
27.11.2023 08:18:18
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #8133242
Od: 2017-4-13
Panowie temat rzeka. Pogodzenie bezpieczeństwa związanego bezpośrednio z przyczepnością, odprowadzaniem ewentualnej wody, powierzchnią styku opony, komfortem związanym z twardością jest bardzo trudne do podania jednoznacznej wartości ciśnienia.
Przy spokojnej jeździe nie ma to wielkiego znaczenia, miękka - twarda, kwestia komfortu, ząbkowania, oszczędności, przebiegu. Dopiero kiedy w ekstremalnej sytuacji zabraknie nam tych kilku procent które uchronią przed uślizgiem, skrócą drogę hamowania - właściwe ciśnienie okaże się kluczowe - szczególnie w przedniej oponie która zwiększa powierzchnię styku w fazie hamowania, skręcania. Dodatkowo pompowane powietrzem opony zwiększją ciśnienie wraz z rozgrzewaniem opony - tu azot robi robotę. Opony przez 25 lat też zrobiły pewien postęp - instrukcji do walca nikt nie aktualizuje. Można się posiłkować tym co podaje producent opony na etykiecie. Teraz Was zapytam - ile nabić?
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Sazad
27.11.2023 09:28:55
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #8133257
Od: 2022-4-19


Ilość edycji wpisu: 2
spojrzałem na informacje dotyczące Avon Cobra Chrome, które sa bardzo popularne - 2,5 przód i 2,7 tył
  
Jacek6
27.11.2023 15:42:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133354
Od: 2023-8-27
    Marek pisze:

    ...Można się posiłkować tym co podaje producent opony na etykiecie...

Na etykiecie opony jest zalecane ciśnienie, czy max dopuszczalne ?
  
Jacek6
27.11.2023 15:51:13
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8133357
Od: 2023-8-27
Wygląda na to, że w zasadzie nie ma żadnej istotnej różnicy dmuchamy powietrze czy azot, zwłaszcza w temperaturach dodatnich, w takich głównie na moto jeździmy http://dlibra.utp.edu.pl/Content/1041
  
Sokol
27.11.2023 18:27:29
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8133396
Od: 2020-3-15
Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Sazad
27.11.2023 19:23:35
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #8133417
Od: 2022-4-19


Ilość edycji wpisu: 1
    Sokol pisze:

    Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle


Jeżeli nie masz stalowych wentylów to radziłbym zdjąć czujniki tpms. Przy kątowych wentylach jakie są w walcu przy dużych prędkościach powstaje spore przeciążenie, które może urwać kominek a wiesz co to znaczy.
  
Sokol
28.11.2023 12:05:13
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #8133536
Od: 2020-3-15
    Sazad pisze:

      Sokol pisze:

      Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle


    Jeżeli nie masz stalowych wentylów to radziłbym zdjąć czujniki tpms. Przy kątowych wentylach jakie są w walcu przy dużych prędkościach powstaje spore przeciążenie, które może urwać kominek a wiesz co to znaczy.


wentyle mam oryginał Honda no i trzymaczki do nich by się nie wyginały , czujniki są bardzo lekkie
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » FORUM OGÓLNE » POMPOWANIE OPON

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting