hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » KRANIK PALIWA I FILTR

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Kranik paliwa i filtr

  
Daniel
10.03.2015 00:05:55
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2063412
Od: 2015-3-8
Na pewno w internecie gdzieś są informacje na ten temat ale czemu nie miały być i tu.

Moje pytania dotyczą kranika. Zakręcać nie zakręcać na postoju dajmy na to 40 minutowym? Do kranika jest podłączony drugi wężyk o mniejszej średnicy czy to podciśnienie?

Zauważyłem że nie ma dodatkowego filtra paliwa pod zbiornikiem (jest jeden w samym zbiorniku ale chyba niewymienny). Na allegro kupiłem coś takiego

http://www.mototourinc.com/images/products/5-602.jpg

na wężyk 10 mm. W Vmaxie jest do tego dwu centymetrowy gumowy uchwyt nasunięty na centymetrowej szerokości blaszkę przyspawaną do ramy

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqF,!lsE2FV86FLwBNrIUmyomw~~_35.JPG

czy w Valkyri jest przygotowane miejsce pod filtr czy trzeba samemu coś wyrzeźbić?
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
EMIL
10.03.2015 06:31:48
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 56 #2063488
Od: 2014-10-11
Witam!jeśli chodzi o kranik w mojej Valkyri nigdy go nie zakręcam nawet na sezon zimowy i zawsze mam go ustawionego na rezerwęwesoły,co do przewodów niewiem poruszony
  
sloma
10.03.2015 07:32:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 141 #2063525
Od: 2014-10-22
ja miałem zamontowany przed kranikiem dodatkowy filtr paliwa , natomiast zamykałem tylko wtedy jak np. odstawiałem moto na tydzień czy dwa tygodnie , poza tym nie zamykałem , miałem w pozycji "on' wesoły
_________________
Pozdrawiam Słoma
  
Daro
10.03.2015 09:53:34
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 283 #2063619
Od: 2014-10-13
Zakręcanie kranika podczas dłuższego postoju (kilka dni i dłużej) jest zalecane ale nie konieczne. Na zimę zostawiam w pozycji OFF (najlepiej przestawić na OFF, poczekać aż sam zgaśnie - wypali się paliwo z gaźników)...
Co do filtra - polecam taki patent:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

- masz szybkozłączkę do wypinania podczas zdejmowania zbiornika i dodatkowy filtr.
Filtr w zbiorniku jest wymienny ale to już grubsza operacja i nie zawsze konieczna...chyba, że masz zamulony zbiornik...
  
Grzegorz
10.03.2015 23:18:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2064225
Od: 2014-10-8
A ja akurat mam odruch zamykania kranika przy każdym postoju - skoro mu zrobili taką funkcję zakręcony
I na swoim przykładzie chcę wszystkich przestrzec na jeżdżeniu z kranikiem ustawionym non stop na rezerwie.
Ja przez taką lekkomyślność stanąłem na drodze i musiałem się prosić o benzynę. Oczywiście ta przestroga dotyczy tylko Standarda lub Tourera bo te modele nie mają żadnej kontrolki rezerwy i jedyną informacją jest własnie przełączenie kranika na rezerwę co oznacza, że zostało nam jeszcze 4,3 litra w baku.

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Baca
11.03.2015 19:54:18
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 850 #2064951
Od: 2014-10-11
Z tego co pamiętam ,pierwsze modele Valkyrii nie posiadały kraników paliwa sterowanych podciśnieniowo . Wtedy zdarzały się niepodzianki typu paliwo nalane do cylindra i przy zapłonie ...to już można sobie dośpiewać zdziwiony. Większość posiada już kraniki połączone wężykiem z kolektorem dolotowym i bez podciśnienia nima i nima taki dziwny paliwa .
Ja również stosowałem zasadę : skoro jest to zamykam co nie oznacza ,że czasami nie zapomniałem ....i też nic się nie dzieje bardzo szczęśliwy
Grzesiu oprócz Ciebie było jeszcze parę takich .... no jak ich nazwać bardzo szczęśliwy zagapionych ....
Podobna historia ale w drugą stronę to zaciśnięty wężyk do odpowietrzenia zbiornika paliwa . Często się zdarza przy zakładaniu zbiornika . Moto jedzie kawałek i staje , po odkręceniu korka paliwa i wyrównaniu ciśnienia znowu odpala i jedzie ...kawałek i tak dalej . lol
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
hansklos
01.08.2020 22:03:35
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: ORZYSZ

Posty: 36 #5528658
Od: 2020-2-2
Witam od jakiegos czasu mam przeciek z kranika ściągałem zbiornik kilka razy, rozkręcałem kranik nic nie cieknie po zamontowaniu i odpaleniu q nastepnie zgaszeniu motocykla zaczyna cieknąć z dolnej części kranika jest tam taki mały cypek i własnie z niego co jakiś czas nastepuje wyciek ,membramy w kraniku całe,może za miękkie ? Ktoś coś podpowie jaka to przyczyna
  
hansklos
03.08.2020 21:18:13
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: ORZYSZ

Posty: 36 #5545694
Od: 2020-2-2
Witam kolegów jak by ktoś pytał i miał taki problem jak u mnie to zapraszam do rozmowy znalazłem przyczynę cieknięcia dziki dla Mirka z Ełku który pożyczył oring kranika ale to nie było to, ale podpowiedź z żarówką to trafiony cel .Pozdrawiam kolegów Dzięki Mirek
  
Sokol
04.08.2020 09:11:57
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #5550233
Od: 2020-3-15
kranik i żarówka pomysł pomysł pomysł
to jest dopiero zagadkazakręcony
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
hansklos
04.08.2020 20:30:50
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: ORZYSZ

Posty: 36 #5554438
Od: 2020-2-2
No widzisz zagadka kilka razy zdejmowałem zbiornik i odkręcałem kranik jęzorzakręconyzakręcony
  
Heros
05.08.2020 22:03:13
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Nidzica

Posty: 97 #5564804
Od: 2020-6-17
Cześć czy w kraniku na on jest jedna dłuższa rurka a na rezerwie krótsza tak jak we wszystkich moto zbiornikach ? bo ostatnio liczyłem że przełączę na rezerwę i dojadę a tu dupa musiałem sępić o litr wachy zmieszanyale przynajmniej dowiedziałem się że rezerwy nie mam bo chyba pan Edzio rurkę uciąłdiabełbardzo szczęśliwy
  
Grzegorz
06.08.2020 00:05:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5565671
Od: 2014-10-8
    Heros pisze:

    Cześć czy w kraniku na on jest jedna dłuższa rurka a na rezerwie krótsza tak jak we wszystkich moto zbiornikach ? bo ostatnio liczyłem że przełączę na rezerwę i dojadę a tu dupa musiałem sępić o litr wachy zmieszanyale przynajmniej dowiedziałem się że rezerwy nie mam bo chyba pan Edzio rurkę uciąłdiabełbardzo szczęśliwy




Ogólnie można tak powiedzieć, że OEM kranik w Valkyrie działa na zasadzie dwóch rurek, choć tak na prawdę jest tylko jedna rurka lollol
Jak zdejmiesz z metalowej rurki tą plastikową siateczkę filtrującą to zobaczysz w dnie drugi otwór.
Czyli w pozycji ON paliwo przelewa się przez metalową rurkę a w pozycji RES opływa tą rurkę i nadal filtrowane prze siateczkę wpływa do otworu w dnie - ot i cała tajemnica jednej rurki wesoły
Więc pan Edzio nic Ci nie obciął a prawdopodobnie źle ustawił tą chromowaną tarczę z opisem i miałeś w czasie jazdy ustawiony non stop kranik na rezerwę, więc wypaliłeś całe paliwo w baku bez wcześniejszej informacji o konieczności przejścia na rezerwę.
Poprawne ustawienie przełącznika jest następujące,
- pionowo w górę strzałka RES
- poziomo w stronę przodu motocykla strzałka OFF
- pionowo w dół strzałka ON
I do tych pozycji musisz ustawić tą chromowaną tarczę.
Sam przełącznik jeśli jest poprawnie zamontowany to ma się poruszać tylko w lewo między godziną 6-9-12.
Pisząc o poprawnym zamontowaniu przełącznika mam na myśli to, że teoretycznie nie można go założyć źle, bo na końcu jego rurki oraz na wypuście z kranika są prowadnice określające jego położenie, po prostu otwór nie jest okrągły a w kształcie omegi.





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
hansklos
06.08.2020 08:08:35
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: ORZYSZ

Posty: 36 #5568324
Od: 2020-2-2
Witam tak właśnie jest jak opisuje Grzegorz, ustaw tylko dobrze przełącznik RES OF ON przekręć w dół /ostrą / część przełącznika i dokręć śrubę wewnątrz tego przełącznika wtedy będzie OK proponuję wymienić membrany w kraniku, gołym okiem widać że całe ale weź wieczorem zapal żarówkę i przystaw je do niej wtedy zobaczysz czy nie ma prześwitów ot cała tajemnica z żarówką bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy pozdrowionka bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy
  
Sokol
06.08.2020 10:44:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #5569131
Od: 2020-3-15
aaa taka tajemnica żarówki pan zielonypan zielony
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Heros
06.08.2020 22:47:21
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Nidzica

Posty: 97 #5573397
Od: 2020-6-17
    Grzegorz pisze:

      Heros pisze:

      Cześć czy w kraniku na on jest jedna dłuższa rurka a na rezerwie krótsza tak jak we wszystkich moto zbiornikach ? bo ostatnio liczyłem że przełączę na rezerwę i dojadę a tu dupa musiałem sępić o litr wachy zmieszanyale przynajmniej dowiedziałem się że rezerwy nie mam bo chyba pan Edzio rurkę uciąłdiabełbardzo szczęśliwy




    Ogólnie można tak powiedzieć, że OEM kranik w Valkyrie działa na zasadzie dwóch rurek, choć tak na prawdę jest tylko jedna rurka lollol
    Jak zdejmiesz z metalowej rurki tą plastikową siateczkę filtrującą to zobaczysz w dnie drugi otwór.
    Czyli w pozycji ON paliwo przelewa się przez metalową rurkę a w pozycji RES opływa tą rurkę i nadal filtrowane prze siateczkę wpływa do otworu w dnie - ot i cała tajemnica jednej rurki wesoły
    Więc pan Edzio nic Ci nie obciął a prawdopodobnie źle ustawił tą chromowaną tarczę z opisem i miałeś w czasie jazdy ustawiony non stop kranik na rezerwę, więc wypaliłeś całe paliwo w baku bez wcześniejszej informacji o konieczności przejścia na rezerwę.
    Poprawne ustawienie przełącznika jest następujące,
    - pionowo w górę strzałka RES
    - poziomo w stronę przodu motocykla strzałka OFF
    - pionowo w dół strzałka ON
    I do tych pozycji musisz ustawić tą chromowaną tarczę.
    Sam przełącznik jeśli jest poprawnie zamontowany to ma się poruszać tylko w lewo między godziną 6-9-12.
    Pisząc o poprawnym zamontowaniu przełącznika mam na myśli to, że teoretycznie nie można go założyć źle, bo na końcu jego rurki oraz na wypuście z kranika są prowadnice określające jego położenie, po prostu otwór nie jest okrągły a w kształcie omegi.





    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Grzesiu wszystko tak jak mówisz ale ja miałem na myśli tą jedna rurkę że jest obcięta bo kranik działa tak jak to opisujesz na dole ON środek OF i góra RES . Ale z chwilą jak ktoś ta rurkę obrąbał to już rezerwy nie mapomysł
  
Sokol
06.08.2020 22:55:32
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #5573428
Od: 2020-3-15


Ilość edycji wpisu: 1
bez rurki masz cały czas rezerwę czyli paliwo się kończy i nie ma już opcji jazdy dalej. Tak na logikębardzo szczęśliwy
pytanie: czemu ma służyć demontaż rurki?????????
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Grzegorz
06.08.2020 23:39:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5573685
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
Jurku,
Ale tak tylko przypuszczasz, że nie masz tej rurki czy odkręcałeś kranik i sam widziałeś że jest obcięta ?
Jeśli faktycznie jej nie ma, to nie masz również tej siateczki filtrującej paliwo, więc jak najszybciej kup sobie nowy kranik bo za chwilę będziesz musiał grzebać w gaźnikach wykrzyknik
Jeszcze jest ewentualnie taka opcja, że ta rurka po prostu jest mocno skorodowana i ma dziury co by również tłumaczyło brak informacji o rezerwie.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Sokol
07.08.2020 09:41:33
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #5576967
Od: 2020-3-15
    Grzegorz pisze:

    Jurku,
    Ale tak tylko przypuszczasz, że nie masz tej rurki czy odkręcałeś kranik i sam widziałeś że jest obcięta ?
    Jeśli faktycznie jej nie ma, to nie masz również tej siateczki filtrującej paliwo, więc jak najszybciej kup sobie nowy kranik bo za chwilę będziesz musiał grzebać w gaźnikach wykrzyknik
    Jeszcze jest ewentualnie taka opcja, że ta rurka po prostu jest mocno skorodowana i ma dziury co by również tłumaczyło brak informacji o rezerwie.


Grześku to problem Herosa,u mnie jest rurka siateczka i jeszcze wstawiłem filtr przepływowy pan zielonypan zielony
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Grzegorz
07.08.2020 11:58:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5577779
Od: 2014-10-8
No wiem, dlatego napisałem Jurku a nie Jarku lollollol
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Sokol
07.08.2020 14:17:20
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #5578566
Od: 2020-3-15
no faktycznie przepraszam pan zielonypan zielonypan zielonypan zielony
kuźwa już chyba niedowidzę lollol
SKS
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » KRANIK PALIWA I FILTR

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting