hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » JAKIE OPONY DO VALKYRIE?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Jakie opony do Valkyrie?

  
marulw
14.05.2017 21:29:26
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Słupiec

Posty: 55 #2426280
Od: 2017-4-25
Witam
Mam pytanko co polecacie koledzy jeśli chodzi o opony do Valkyrie, przód mam do wymiany i sie zastanawiam co by tu kupić.
Macie na pewno doświadczenie na jakich oponach najlepiej śmigać i gdzie najlepiej kupić?
Dzięki z góry i Pozdrawiam
  
waldek777777
14.05.2017 21:35:43
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Łowicz

Posty: 14 #2426281
Od: 2016-10-10
Ja jak już pisałem wcześniej założyłem w tym sezonie Avon Cobra i po przejechaniu ok.2000 km stwierdzam że są super.
  
Grzegorz
14.05.2017 23:27:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426318
Od: 2014-10-8
Jeśli chcesz wymienić tylko przód, to nic nie kombinuj, tylko załóż z kompletu.
Wkładanie opony z innym bieżnikiem na przód a z innym na tył (a jeszcze do tego innych producentów) jest dużym nieporozumieniem i w czasie deszczu możesz takiej decyzji szybko pożałować taki dziwny

A temat opon był ostatnio poruszany i tu masz stronę:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Daniel
15.05.2017 11:13:30
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2426372
Od: 2015-3-8
Nie podzielam opinii że opony musza być od kompletu. Wielu właścicieli zakłada na tył oponę samochodową. Robią imponujące przebiegi. Ja mam komplet Avon Cobra. Przeczytałem mnóstwo tekstów na forach i obejrzałem sporo filmów na YT. Różnice nie są znaczne biorąc za kryterium jakość / cena. Komplet opon za 3 tysie nie jest dwa razy lepszy od kompletu za 1500. Ale różnica jest i wiadomo czasem liczą cię centymetry. Avony mogę polecić. Po za tym kozacko wyglądają bardzo szczęśliwy .




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
waldek777777
15.05.2017 11:26:38
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Łowicz

Posty: 14 #2426375
Od: 2016-10-10
    Daniel pisze:

    Nie podzielam opinii że opony musza być od kompletu. Wielu właścicieli zakłada na tył oponę samochodową. Robią imponujące przebiegi. Ja mam komplet Avon Cobra. Przeczytałem mnóstwo tekstów na forach i obejrzałem sporo filmów na YT. Różnice nie są znaczne biorąc za kryterium jakość / cena. Komplet opon za 3 tysie nie jest dwa razy lepszy od kompletu za 1500. Ale różnica jest i wiadomo czasem liczą cię centymetry. Avony mogę polecić. Po za tym kozacko wyglądają bardzo szczęśliwy .




    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA

a powiedz mi jaki masz model bo ja na tył założyłem 72 a na przód 71
  
Daniel
15.05.2017 11:50:38
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2426379
Od: 2015-3-8


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Prosze bardzo, mam takie. bardzo szczęśliwy
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Grzegorz
15.05.2017 13:04:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426394
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
    Daniel pisze:

    Nie podzielam opinii że opony musza być od kompletu. Wielu właścicieli zakłada na tył oponę samochodową. Robią imponujące przebiegi. Ja mam komplet Avon Cobra. Przeczytałem mnóstwo tekstów na forach i obejrzałem sporo filmów na YT. Różnice nie są znaczne biorąc za kryterium jakość / cena. Komplet opon za 3 tysie nie jest dwa razy lepszy od kompletu za 1500. Ale różnica jest i wiadomo czasem liczą cię centymetry. Avony mogę polecić. Po za tym kozacko wyglądają bardzo szczęśliwy .




    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA







Imponujące przebiegi na oponie samochodowej - oczywiście nawet po 90 tyś. km właśnie dlatego, że to samochodowa guma.
Ale ile widziałeś w Europie Valkyrie na takich gumach ?
Na Europejskie zloty Inzane przyjeżdża co roku ok. 250-300 Valkyrie z całej Europy i taką oponę widziałem może w 2 customowych sztukach i te sztuki przyjechały na zlot na przyczepach !!!
Zresztą pogadaj z jakimkolwiek właścicielem motocykla z tylną oponą o szerokości np. 300 (lub więcej) i zapytaj, co go skłoniło do założenia takiej opony - wygląd czy bezpieczeństwo ?
Faktycznie na forach valkyriowych w stanach jest trochę wpisów osób, które założyły opony samochodowe na tył, ale same zaznaczają, że mieszkają w Teksasie, Kaliforni czy innych ciepłych stanach, gdzie opona jest miękka od gorąca, zakręty policzysz na palcach jednej ręki, maksymalnie możesz jechać 110 km/h a deszczu mają tam jak na lekarstwo.
Na dodatek sami piszą, że ich głównym powodem założenia tej opony były: wygląd oraz możliwość dużych przebiegów - czyt. oszczędność kasy.
Ale jak wynika z wpisów na forach, nawet w stanach opona samochodowa jest montowana przede wszystkim do Valkyrie Trike i z wózkiem bocznych - i to ma sens, bo masz większą powierzchnię kontaktu opony z drogą a przechyłów żadnych.
W stanach jest nawet aktualnie całkiem sporo właścicieli Valkyrie którzy bardzo sobie chwalą opony firmy Dunlop a znajdź w Europie chociaż jednego zadowolonego Valkridersa ??
Dlatego uważam, że nie można tak bezkrytycznie przenosić pewnych doświadczeń z np z USA do Polski.
W naszych warunkach, gdzie nadal jest pełno kolein, dziur, gdzie nawet w maju masz +5 °C i sporo deszczu, to wg. mnie zakładanie takiej opony jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.

A co do zakładania dwóch różnych (przypadkowych) bieżników w motocyklach, to było kilka fajnych artykułów w naszej fachowej prasie (Motocykl lub Świat Motocykli) z których jednoznacznie wynikało, że to głupota i proszenie się o wypadek.
Testy pokazały, że nawet po założeniu zupełnie nowych opon ale z różnymi bieżnikami na tyle i przodzie, motocykl czasami wpadał w shimmy !
Zresztą załóż sobie do swojego auta opony marki "X" na lewą stronę a marki "Y" na prawą stronę i wjedź na płytę poślizgową lub zahamuj po prosu na czymś śliskim.
Ja miałem okazję osobiście to przeżyć na szkoleniu na torze w Kielcach i wierz mi, że nie chciałbyś tego doświadczyć na zwykłej drodze.

Ale jak mawia klasyk: róbta co chceta lol





_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Daro
15.05.2017 13:15:41
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 283 #2426396
Od: 2014-10-13
Wszystko można, byle z ostrożna oczko


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA

  
Grzegorz
15.05.2017 13:35:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426405
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
Widziałem Daro ten film, ale ciekawi mnie o ile więcej siły trzeba włożyć w prowadzenie aby przegwałcić opór tylnej opony przed położeniem jej w zakręt.
Chyba dużo, skoro jakoś nikt takich opon nie zakłada do swoich valców - przynajmniej ja nikogo takiego nie znam.
Parę dni temu oglądałem relację ze zlotu Boss Hoss'a w Niemczech.
Dużo było po przeróbkach i oczywiście prawie wszystkie mały mocno szerokie tylne kapcie.
Jednego dnia pojechali na objazdówkę i w drodze powrotnej zaczęło padać.
Film z ich powrót naprawdę warto zobaczyć jako przestrogę lol
Nie chodzi o wypadki, bo tych nie było, ale o tempo ich jazdy i stres jaki temu towarzyszył neutralny
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Daniel
15.05.2017 13:40:12
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2426408
Od: 2015-3-8
Nie wolno zakładać różnych opon na jedną oś w pojazdach samochodowych. Można zakładać różne opony na różne osie. Jednak nie o tym jest ten temat. Zgadzam się z Tobą że lepiej mieć komplet opon nowiutkich z fabryki. Jeżeli zjechałeś przednią oponę do zera a z tyłu masz 50% mięsa i kupisz nową od kompletu to masz dwie opony o różnych wysokościach bieżnika. Nowa odbierze wodę a tył już nie i zrobi się poduszka (aquaplaning) i tak dupa zbita. Inna sprawa opona siedmioletnia z tyłu roczna z przodu. Zupełnie inna przyczepność siedmioletniej gumy. Z dwojga złego wolałbym dwie opony różnych producentów z podobna rzeźbą i głębokością bieżnika i w tym samym roczniku. To nie quattro że wszystkie musza być takie same. Chyba że ktoś zamierza walczyć o ułamki sekund. bardzo szczęśliwy Na koniec dowód że można, chyba każdy go zna.




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Daniel
15.05.2017 13:50:58
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2426412
Od: 2015-3-8
    Grzegorz pisze:

    Widziałem Daro ten film, ale ciekawi mnie i więcej siły trzeba włożyć w prowadzenie aby przegwałcić opór tylnej opony przed położeniem jej w zakręt.
    Parę dni temu oglądałem relację ze zlotu Boss Hoss'a w Niemczech.
    Dużo było po przeróbkach i oczywiście prawie wszystkie mały mocno szerokie tylne kapcie.
    Jednego dnia pojechali na objazdówkę i w drodze powrotnej zaczęło padać.
    Film z ich powrót naprawdę warto zobaczyć jako przestrogę lol
    Nie chodzi o wypadki, bo tych nie było, ale o tempo ich jazdy i stres jaki temu towarzyszył neutralny




Jak ktoś po deszczu jechał po farbie (przejście dla pieszych i inne znaki poziome) to wie o czym mówię. Do tego motocykl o mocy 300-500 koni i momencie 600-700 Nm bez skrzyni biegów.Ja się nie dziwię że jechali z duszą na ramieniu i opony dużo tu nie wnoszą. bardzo szczęśliwy
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Grzegorz
15.05.2017 14:15:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426417
Od: 2014-10-8
    Daniel pisze:

      Grzegorz pisze:

      Widziałem Daro ten film, ale ciekawi mnie i więcej siły trzeba włożyć w prowadzenie aby przegwałcić opór tylnej opony przed położeniem jej w zakręt.
      Parę dni temu oglądałem relację ze zlotu Boss Hoss'a w Niemczech.
      Dużo było po przeróbkach i oczywiście prawie wszystkie mały mocno szerokie tylne kapcie.
      Jednego dnia pojechali na objazdówkę i w drodze powrotnej zaczęło padać.
      Film z ich powrót naprawdę warto zobaczyć jako przestrogę lol
      Nie chodzi o wypadki, bo tych nie było, ale o tempo ich jazdy i stres jaki temu towarzyszył neutralny




    Jak ktoś po deszczu jechał po farbie (przejście dla pieszych i inne znaki poziome) to wie o czym mówię. Do tego motocykl o mocy 300-500 koni i momencie 600-700 Nm bez skrzyni biegów.Ja się nie dziwię że jechali z duszą na ramieniu i opony dużo tu nie wnoszą. bardzo szczęśliwy


No właśnie, wnoszą i to bardzo dużo.
To jest jedyny element dzięki któremu masz kontakt z asfaltem !
A moc nie jest oddawana zero/ jedynkowo, tylko możesz ją kontrolować przez przepustnicę.
Oczywiście duża moc to trochę utrudnia, ale to kwestia praktyki i wprawy.
Na zlocie był jeden egzemplarz, który miał nawet ponad 1000 KM i też dojechał cały bardzo szczęśliwy
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Grzegorz
15.05.2017 14:27:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426420
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
    Daniel pisze:

    Nie wolno zakładać różnych opon na jedną oś w pojazdach samochodowych. Można zakładać różne opony na różne osie. Jednak nie o tym jest ten temat. Zgadzam się z Tobą że lepiej mieć komplet opon nowiutkich z fabryki. Jeżeli zjechałeś przednią oponę do zera a z tyłu masz 50% mięsa i kupisz nową od kompletu to masz dwie opony o różnych wysokościach bieżnika. Nowa odbierze wodę a tył już nie i zrobi się poduszka (aquaplaning) i tak dupa zbita. Inna sprawa opona siedmioletnia z tyłu roczna z przodu. Zupełnie inna przyczepność siedmioletniej gumy. Z dwojga złego wolałbym dwie opony różnych producentów z podobna rzeźbą i głębokością bieżnika i w tym samym roczniku. To nie quattro że wszystkie musza być takie same. Chyba że ktoś zamierza walczyć o ułamki sekund. bardzo szczęśliwy Na koniec dowód że można, chyba każdy go zna.




    TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA






Daniel, Ty o teorii a ja o praktyce.
Ja wiem, że przepisy pozwalają zakładać różne opony na różne osie.
Ale zrób to (i jak pisałem wcześniej) zahamuj awaryjnie na śliskiej nawierzchni a potem napisz czy nadal uważasz ten przepis za mądry ?
A poza tym, który rozsądny i odpowiedzialny kierowca dopuszcza do sytuacji, że zostawia starą siedmioletnią, zużytą opnę na tyle i kupuje nową tylko na przód ?
I na co liczy, chyba tylko na modlitwę pan zielony
Ja cały czas próbuję Was tylko przekonać, że najważniejsze jest bezpieczeństwo.
Oczywiście, jeden przejeżdża motocyklem w sezonie 1000 km. a drugi 28.000 km (bo i takiego znam) i dla każdego z nich słowo BEZPICZEŃSTWO będzie oznaczało co innego....niestety taki dziwny
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Daniel
15.05.2017 14:34:11
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2426422
Od: 2015-3-8
Grzegorz jestem z Tobą. Jak napisałem sam mam komplet opon od jednego producenta i z tej samej partii. Jednak bym nie demonizował. Nikt nie mówi tu o zakładaniu na przód kostki a na tył slicka. W latach 80 i 90 mało kto maił opony od jednego producenta i jakoś przeżyliśmy. Opona od syreny też dawała rade w Junaku. Najlepsza torowa opona nie zastąpi zdrowego rozsądku. Co do hamowania awaryjnego na śliskiej nawierzchni to nie ma takiego pojęcia w szkoleniu kierowców jednośladów. Każde takie hamowanie (po za motocyklami z ABS i to też nie w zakrętach) kończy się ślizgiem. Byłem dwa lata instruktorem nauki jazdy "B" i sporo się nasłuchałem od starszych kolegów szkolących na motocykle. Fajnie że forum trochę ożyło ostatnio. bardzo szczęśliwy
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Grzegorz
15.05.2017 15:04:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #2426424
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 2
    Daniel pisze:

    Grzegorz jestem z Tobą. Jak napisałem sam mam komplet opon od jednego producenta i z tej samej partii. Jednak bym nie demonizował. Nikt nie mówi tu o zakładaniu na przód kostki a na tył slicka. W latach 80 i 90 mało kto maił opony od jednego producenta i jakoś przeżyliśmy. Opona od syreny też dawała rade w Junaku. Najlepsza torowa opona nie zastąpi zdrowego rozsądku. Co do hamowania awaryjnego na śliskiej nawierzchni to nie ma takiego pojęcia w szkoleniu kierowców jednośladów. Każde takie hamowanie (po za motocyklami z ABS i to też nie w zakrętach) kończy się ślizgiem. Byłem dwa lata instruktorem nauki jazdy "B" i sporo się nasłuchałem od starszych kolegów szkolących na motocykle. Fajnie że forum trochę ożyło ostatnio. bardzo szczęśliwy




W latach 80-tych na mojej ulicy parkowało może 5 samochodów, dziś trudno zaparkować rowerem, nie było barier energochłonnych a tym bardziej linowych o które mogłeś przydzwonić w razie szlifu, jeśli rozwinąłeś prędkość 100 km/h to była prędkość światła,itp, itd a dzisiaj zobacz jaki jest ruch, kto z nas jeździ 100 km/h ?
Opona z Syreny w Junaku nawet dzisiaj da radę, tylko pytanie czy byś dzisiaj jeździł na takim sprzęcie i czuł się bezpiecznie?
Sam byłeś instruktorem, więc wiesz jakie teraz ancymony zostają kierowcami i to wszystko jeździ między nami !
Nie raz trzeba ostro zahamować czy ostro skręcić aby uniknąć zagrożenia i wtedy co Cię trzyma z asfaltem - tylko OPONY !
Czy ja demonizuję, nie sądzę - a jeśli nawet to tylko trochę, bo taka jest rola tego forum - PROPAGOWANIE BEZPIECZNEJ JAZDY cool
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Dzej_dzej
04.09.2019 20:20:18
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kraków

Posty: 170 #4666799
Od: 2017-3-18
Odkopię stary temat, ale z nowym pytaniem.

Ma ktoś z Was problem z nierównomiernym zużyciem bieżnika przedniej opony? Z lewej strony opona niemal gładka, z prawej całkiem spory bieżnik.

Mechanik sugeruje, że to konsekwencja ruchu prawostronnego - lewe zakręty są dłuższe, ronda to też jazda w lewo. Ponoć właściciele VTXów też się na to skarżą.
  
Daniel
04.09.2019 20:44:30
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #4667392
Od: 2015-3-8


Ilość edycji wpisu: 1
Niestety u mnie zbierało równo, tłumaczenie mechanika jest śmieszne. Przyłóż dwie równe kantówki (albo profile zamknięte ok 2 metry) do tylnego koła ściśnij je ściskiem stolarskim i porównaj odstępy na przednim wyprostowanym kole. Jeżeli są nierówne to masz krzywą ramę.

Opony - stare w dniu zakupu. Moto było z USA - ruch ten sam co u nas, równo zdarte.



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ ZDJĘCIA. DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Daniel
31.01.2020 13:31:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #5397448
Od: 2015-3-8


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Marek
31.01.2020 22:38:02
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #5398250
Od: 2017-4-13
Na normalnej oponie im bardziej się pochylamy tym mamy większą powierzchnię styku opony z asfaltem, czyli przyczepność w złożeniu wcale nie spada tak bardzo jak niektórym się wydaje !!! Jak ktoś śmiga tylko po prostych międzystanowych to opona samochodowa może być jakąś alternatywą ale właściwości jezdnych właściwych dla moto, to to nie ma.
Mam w valcu jakąś szeroką (ponad standardową) z tyłu i czekam kiedy się skończy bo jazda w złożeniu to porażka.
Na prostej spoko. Koleiny masakra.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
02.02.2020 12:25:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5400583
Od: 2014-10-8
Gdyby samochodowa opona dawała w motocyklu jakiekolwiek korzyści, to chociaż jeden producent jednośladów już by je wprowadził na pierwsze wyposażenie, a jednak nikt tego nie zrobił i za pewne nie zrobi.
Wg. mnie jedyna sytuacja w której montaż takiej opony może mieć jakiś sens, to montaż do motocykla z wózkiem boczny.
I to też nie w każdym przypadku, bo obecnie produkowane sprzęgi do wózków bocznych są tak skonstruowane, że pozwalają aby na zakrętach motocykl się pochylał w tradycyjny sposób.
Ale nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość ridersów którzy decydują się na taką zamianę, robią to tylko z ekonomicznego powodu bo na samochodowej oponie można przejechać między 70 a nawet 100 tyś. kilometrów.
Osobiście nie rozumiem jak można przedkładać własne bezpieczeństwo nad trochę zaoszczędzonej kasy, ale na szczęście mnie ten dylemat nie dotyczy.
Zresztą chyba nawet w UE jest zabronione używanie takich oponach ??

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500





Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » JAKIE OPONY DO VALKYRIE?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting