hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » 100 000 KM

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

100 000 km

  
Drifter
18.06.2020 11:33:33
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Police

Posty: 25 #5483551
Od: 2019-10-10
Wrzucę jeszcze raz bo poprzednio nie w tej kategorii i bez odzewu. Może teraz...???
Moja Viki nieubłaganie zbliża sie do przebiegu 100 000 km.Przydałoby się jakiś większy przegląd zrobić,zajrzeć do silnika. I tu pytanie do doświadczonych/szczęśliwych posiadaczy. Na co zwrócić szczególną uwagę(prócz tego co wskaże mechanik),co sprawdzić,co wymienić ??? Czy synchronizować gaźniki itd. Czyli co zrobić ponad to co przy przeglądzie sezonowym. Za wszelkie sugestie wielkie....
  
pawulon
18.06.2020 11:51:30
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 419 #5483593
Od: 2018-3-25
Zajrzyj do instrukcji,tam powinna być tabelka co powinno się sprawdzić i po jakim przebiegu,ale i podpowiedzi starszych posiadaczy pewnie się przydadzą,sam jestem ciekaw.......🧐,
_________________
VRCC-39981
Obrazek
  
zeza
18.06.2020 12:03:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Górny Śląsk

Posty: 183 #5483620
Od: 2019-9-12
Nie wiem, nie znam się, więc się wypowiemlol
Też mi zaraz stuknie setka, ale się tym nie przejmuję. To nie jest duży fiat, który po 1ooce wymaga kapitalki.
Moto z takim przebiegiem serwisowane na bieżąco, moim zdaniem nie potrzebuje specjalnego przeglądu. Bardziej bym zwrócił uwagę na elementy ze względu na wiek.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
  
Grzegorz
18.06.2020 12:24:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5483657
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
Jest dokładnie jak napisał zeza.
Jedyne co trzeba koniecznie zrobić po przekroczeniu 100.000 km to...zdjęcia licznika na pamiątkę lollol
A na poważnie, to ten przebieg nie obliguje do żadnych dodatkowych czynności serwisowych.
Jeśli Valkyrie była właściwie serwisowana (oleje, filtry, płyny, łożyska, rozrząd, itd) to po 100.000 km jest prawidłowo dotarta i teraz można zacząć nawijać prawdziwe kilometry pan zielonypan zielony


Mnie 100 tyś. puknęło w 2015 roku w trasie na zlot w Francji.


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Filipek
18.06.2020 17:00:52
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #5484244
Od: 2018-9-25
Stka dla valca to jest nic. Miałem Shadowka vt750 i jak ja sprzedawałem to nakręcone było 114kkm. Kolega jeździ dalej ciesząc się pokonanymi kilometrami
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Assesorr
18.06.2020 20:33:58
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5484428
Od: 2019-8-22
Drifter,

sam posiadam valca od niedawna (drugi sezon), ale mam znajomych na goldwingach z przebiegami po 300kkm przez co nie bałem się kupić valca z przebiegiem 170k km, wymieniłem rozrząd wszystkie elementy eksploatacyjne ale to dlatego że jak sam wymienię to wiem że mam, u mnie z takich "grubszych" rzeczy okazało się po demontażu koła że zęby na zabieraku i w przekładni mają około 1/3 wysokości dlatego zamówiłem wszystkie elementy przekładni w serwisie , myślę że warto na to zwrócić uwagę przy demontażu koła, a tak jeżeli wszystko ok lać paliwo i robić kilometry.
  
Drifter
22.06.2020 12:17:54
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Police

Posty: 25 #5490449
Od: 2019-10-10
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cały mój kłopot polega na tym że nie wiem jak o konia dbał poprzedni właściciel a to ważne.
  
Grzegorz
22.06.2020 20:37:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5490769
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
    Drifter pisze:

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cały mój kłopot polega na tym że nie wiem jak o konia dbał poprzedni właściciel a to ważne.



W takiej sytuacji zrób po prostu cały serwis i będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.
Na pewno trzeba wymienić rozrząd (paski i rolki), olej w silniku + filtr oleju, filtr powietrza, olej w dyfrze, olej w przednich amortyzatorach + nowe uszczelniacze, świece zapłonowe, płyn w układzie hamulcowym, sprzęgła i chłodnicy.
Jeśli chcesz, aby Valkyrie jeździła bez problemów przez długi czas, to zdecydowanie kupuj tylko oryginale części w serwisie.
Zrób też kontrolę łożysk i uszczelniaczy w kołach, łożysk w główce ramy i luzów na zaworach.
Jeśli silnik ładnie odpala, równo pracuje i ochoczo wkręca się na obroty to nie tykaj gaźników - nie ma takiej potrzeby.
Co najwyżej po całym serwisie warto jeszcze zrobić samą synchronizację gaźników.
Nie wiem jaki masz przebieg w swojej Valkyrie, ale jeśli ponad 100 tyś km. to po spuszczeniu płynu z chłodnicy warto odkręcić pompę wody i sprawdzić czy się już nie zaciera.
Trzeba też zajrzeć do tylnego koła i sprawdzić zęby na zabieraku oraz nałożyć nowy smar.
Nowym smarem trzeba też nasmarować zęby na obu końcach wału napędowego, w szklance dyfra i w krzyżaku.
Mało kto o tym wie a jak wie to i tak nie pamięta, ale Honda nakazuje wymianę co 10 lat wszystkich gumowych przewodów hamulcowych na nowe !!!
Dlatego najlepiej wymienić je od razy na przewody w stalowym oplocie.
O sprawdzeniu klocków hamulcowych i zacisków to chyba nie trzeba przypominać.
Jak widzisz, trochę tego jest, ale jak serwisujesz moto na bieżąco to jest znacznie łatwiej to ogarnąć.

Jeśli coś pominąłem, to mam nadzieję, że koledzy uzupełnią.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Assesorr
23.06.2020 09:41:29
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5491241
Od: 2019-8-22
Grzegorz a w valcu nie ma hydrauliki , że piszesz o sprawdzeniu luzów na zaworach?? ktoś mi mówił że tu jest hydraulika,

sam nic w tym kierunku z tego powodu nie robiłem.
  
Grzegorz
23.06.2020 09:52:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5491250
Od: 2014-10-8
    Assesorr pisze:

    Grzegorz a w valcu nie ma hydrauliki , że piszesz o sprawdzeniu luzów na zaworach?? ktoś mi mówił że tu jest hydraulika,

    sam nic w tym kierunku z tego powodu nie robiłem.


Niestety, to nie silnik z Goldwinga.
Także w tradycyjny sposób szczelinomierz w dłoń i do roboty bardzo szczęśliwy
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Assesorr
23.06.2020 10:53:44
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Koszalin

Posty: 124 #5491332
Od: 2019-8-22
Jak to dobrze spytać, i już mam zajęcie ,)
  
Grzegorz
23.06.2020 11:10:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #5491356
Od: 2014-10-8
    Assesorr pisze:

    Jak to dobrze spytać, i już mam zajęcie ,)



Cieszę się, że mogłem wypełnić Ci wolny czas pan zielony

Dla przypomnienia, luz na zaworze ssącym: 0,15 mm, a na wydechowym: 0,22 mm.
Regulacja oczywiście tylko na zimnym silniku !

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500





Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » 100 000 KM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting