hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » WYMIANA WYDECHÓW A SYNCHRONIZACJA GAŹNIKÓW

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

wymiana wydechów a synchronizacja gaźników

  
kocio67
02.03.2021 00:08:22
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Szamotuły

Posty: 46 #7348920
Od: 2020-12-1
czytając posty na temat wydechów przeczytałem że po wymianie na inny trzeba synchronizować gaźniki.
chcę zmienić cobry na oryginały, czeka mnie synchronizacja ?
  
Grzegorz
02.03.2021 00:22:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #7349002
Od: 2014-10-8
    kocio67 pisze:

    czytając posty na temat wydechów przeczytałem że po wymianie na inny trzeba synchronizować gaźniki.
    chcę zmienić cobry na oryginały, czeka mnie synchronizacja ?



Tak, bo po założeniu wydechów z Cobry, należało zrobić synchronizację aby dostroić gaźniki do tych wydechów, więc wracają do oryginału, również trzeba ponownie przystosować gaźniki.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
mieszko
02.03.2021 08:49:19
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: JAKTORÓW

Posty: 181 #7351878
Od: 2015-3-13
Dobrze prawi pozdrawiam Mieszko
  
Baca
02.03.2021 10:19:42
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #7352417
Od: 2014-10-11


Ilość edycji wpisu: 1
Hmmm pytanie ,czy po założeniu Cobry były synchronizowane ??,)
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
karson
02.03.2021 13:18:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 138 #7353488
Od: 2020-12-9
    Baca pisze:

    Hmmm pytanie ,czy po założeniu Cobry były synchronizowane ??,)


Dokładnie....
  
Grzegorz
02.03.2021 16:07:44
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #7354564
Od: 2014-10-8
Nie wiedząc co było robione i czy w ogóle było robione, to tym bardziej zrobiłbym synchronizację.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
pawulon
03.03.2021 20:15:15
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 419 #7365953
Od: 2018-3-25
Czy może ktoś uchylić rąbka tajemnicy w kwestii synchronizacji,jakiś opis,zdjęcia,filmik, by się przydało....🤔,
_________________
VRCC-39981
Obrazek
  
Baca
03.03.2021 21:22:17
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #7366469
Od: 2014-10-11
Pawulon , wklejam opis ale bez gwarancji bo tłumaczyłem to swego czasu sam ,) w 2013r , powodzenia :
Synchronizacja gaźników – Valkyrie
UWAGA: przed wykonaniem poniższych czynności , silnik powinien posiadać temperaturę roboczą a motockl powinien być w płaszczyźnie poziomej .
1. Uruchomić silnik , zacisnąć wężyk podciśnieniowy cylindra nr 6 a następnie wyłączyć silnik .
2. Zdemontować wężyk podciśnieniowy z gardzieli cylindra nr 4
3. Zdemontować wężyk z gardzieli cylindra 3
4. Podłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych do gardzieli cylindrów nr 1 nr 3 nr 5
i nr4
5. Uruchomić silnik i na pokrętle wolnych obrotów ,pomiędzy 1 i 3 cylindrem ustawić wolne obroty na poziomie 900 + - 100 obr/min.
6. UWAGA : gaźnik nr 3 jest gaźnikiem wzorcowym dla pozostałych i nie jest regulowany !
7. Odpowiednimi śrubami na listwie łączącej gaźniki (pod linką ssania ) dokonać synchronizacji gaźników :
a. Sprawdzić czy pomiędzy wskazaniami gaźników a gaźnikiem nr 3 nie ma większej różnicy podciśnienia jak 40 mm Hg . Wyregulować podciśnienia .
b. Kilkakrotnie wprowadzić silnik na wyższe obroty i ponownie wyregulować wolne obroty i sprawdzić synchronizację .
c. Odłączyć wężyki manometrów podciśnienia i ponownie założyć zaślepki na wloty do gardzieli cylindrów nr 1 i nr 5
8. Wężyk podciśnieniowy z gardzieli gaźnika nr6 , zdjąć
9. Zaślepkę z gardzieli gaźnika nr 2
10. Wężyki z manometrów podciśnieniowych podłączyć do gardzieli gaźników nr 2 , nr4 ,nr6 i nr3
11. Uruchomić silnik i pokrętłem wyregulować wolne obroty jak w pkt 5 .
12. Sprawdzić różnice ciśnień pomiędzy gaźnikiem nr3 a pozostałymi tak ażeby nie była większa od wartości 40 mm Hg .
13. Śrubami , pod listwą od strony parzystych cylindrów , wyregulować podciśnienia w gaźnikach.
14. Silnik kilka razy wprowadzić na wyższe obroty ,ponownie sprawdzić wolne obroty i synchronizację .
15. Odłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych ,założyć zaślepkę na gardziel cylindra
nr 2 a na cylindry nr 3 , nr 4 i nr 6 założyć ponownie wężyki . Z wężyka cylindra nr 6 usunąć zacisk .
16. Po zakończeniu i zmontowaniu listwy gaźników ,odstawić motocykl na nóżce bocznej na płaskiej powierzchni , uruchomić silnik na temperaturę roboczą i ponownie ewentualnie wyregulować wolne obroty .

Polecam zastosowanie zegarów z gliceryną , na normalnym nie można odczytać wskazanie ponieważ okropnie skacze wskazówka .
Sam osprzęt już coś kosztuje a wynik ??? nie zawsze mnie zadowalał
bardzo szczęśliwy
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
kocio67
04.03.2021 08:21:37
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Szamotuły

Posty: 46 #7371318
Od: 2020-12-1
po takim opisie to może jest jakiś warsztat czy ręka w okolicy Poznania co ma w ofercie taką usługę.
chcę zmienić cobry na oem
kolega mówił gażnik to dużó zabawy wtrysk prawie bezobsługowy
  
pawulon
04.03.2021 08:24:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 419 #7371319
Od: 2018-3-25
Ok,dzięki,potwierdziłeś kilka rzeczy o których już wiedziałem,napewno spróbuję tego sposobu.
Mógłbyś polecić jakiś (pytanie do wszystkich)
vacuometr, który się sprawdza przy synchro gaźników walca ?
_________________
VRCC-39981
Obrazek
  
Marek
04.03.2021 08:59:58
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7371691
Od: 2017-4-13
Powyższa procedura synchronizacji oparta jest o 4 wakuometry - być może producentowi chodziło o uproszczenie, sprzęt diagnostyczny dostępny we wszystkich serwisach Hondy do cztero-gaźnikowych silników.
Osoby posiadające 6 wakuometrów mogą synchronizować wszystkie gaźniki za jednym podpięciem.
Rzeczywiście z tłumieniem glicerynowym odczyt jest dużo przyjemniejszy.
A elektroniczny to już w ogóle inna bajka.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
pawulon
04.03.2021 10:24:16
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 419 #7372355
Od: 2018-3-25
...hm,na amerykańskiej grupie znalazłem sposób na trzech zegarkach,jak znajdę link to wrzucę
_________________
VRCC-39981
Obrazek
  
Jacek6
16.10.2023 21:50:38
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 144 #8123767
Od: 2023-8-27
A jakby tak do tego instrukcję regulacji "pilotów". Ma ktoś coś po polskiemu ?

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » WYMIANA WYDECHÓW A SYNCHRONIZACJA GAŹNIKÓW

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting