hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » UKŁAD CHŁODZENIA - PRZEGLĄD - TERMOSTAT

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Układ chłodzenia - przegląd - termostat

  
Marek
24.03.2021 08:32:52
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7580228
Od: 2017-4-13
Robiąc przegląd motocykla doszedłem do układu chłodzenia. Przed wymianą płynu postanowiłem poczytać trochę w necie i instrukcji serwisowej. Wg instrukcji - wymiana co 36 m-cy, przegląd co 12. Wymianę robię bo nie wiem kto i kiedy go wymieniał. Po wymianie i tak muszę zrobić przegląd, a w zasadzie to sprawdzenie poprawnego działania całego układu chłodzenia.
Procedura:
1. Sprawdzenie na zimnym silniku poziomu płynu (ma być do kreski LOWER) w zbiorniczku wyrównawczym (dodatkowo sprawdzenie czy nie ma w nim osadów, szlamów)
2 Odpalenie i rozgrzanie motocykla aż do włączenia i wyłączenia wentylatora chłodnicy (najlepiej kilkukrotne) i sprawdzenie zwiększenia poziomu płynu w zbiorniczku (jest wypychany z chłodnicy).
3. Po zgaszeniu i ostygnięciu do zimna silnika - kontrola ubycia płynu w zbiorniczku wyrównawczym (musi go ubyć, musi wrócić do chłodnicy) do poziomu LOWER.
Uwaga do pkt 3 po wymianie płynu na nowy - po ostygnięciu, może być konieczność uzupełnienia płynu w zbiorniczku wyrównawczym spowodowana wydostaniem się powietrza z układu - w takim przypadku należy za jakiś czas zdjąć boczek i skontrolować poziom płynu w zbiorniczku.

Jakoś nigdy dotychczas nie robiłem takiego przeglądu/sprawdzenia, a natchnęła mnie na to rozmowa z Grzegorzem i informacje z zagranicznych forów.
Ciekawostką jest też znaleziona w necie informacja o termostatach dużego przepływu.
Wg producenta, firmy MotoRad, zapewniają one pełne otwarcie przy ciśnieniu 1 bar oraz wydajniejszy przepływ płynu chłodzącego, dochodzący do 216 litrów na minute przy 143 litrach w normalnych termostatach.
Jeżeli kogoś to zainteresuje, to są do nabycia w Intercars pod symbolem Motorad 2040-82K i są zgodne z temperaturą OEM Hondy.





_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Filipek
24.03.2021 10:38:44
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #7580996
Od: 2018-9-25
Hmmmm termostat z auta mazda i pochodnych. Może to być ciekawe rozwiązanie tym bardziej że też czeka mnie wymiana płynu.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Marek
24.03.2021 11:10:55
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7581146
Od: 2017-4-13
Info odnośnie tego termostatu i innych zamienników znalazłem na amerykańskim forum.
Tu macie link
http://www.jkozloski.com/generic_parts.htm
Termostat od wiek wieków wygląda tak samo, nie dziwi więc, że ktoś w końcu coś zmodyfikował.
Pewnie jak wywalicie te blachy z przed chłodnicy, to też chłodzenie będzie dużo lepsze.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Tomaz
15.06.2021 12:20:52
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7831021
Od: 2021-6-15
Impuls z termostatu idzie do układu zapłonu,jeżeli nie osiąga optymalnej temperatury zapłon jest przestawiany(i tu nie wiem,opuzniany-przyspieszany) w celu ograniczenia mocy. Pomysl ze silnik chodzi na 95% a nie zdziwię się jak większość naszych babci ma termostat lekko rozregulowany
U mnie było tak,wymieniłem termostat razem z wydechami (Delkievic) i dostała takiej dynamiki ze kopara mi opadła,nie wiem której z tych dwóch bardziej to zawdzięczam ale jest fajnie 😍,
  
Marek
15.06.2021 19:29:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7832160
Od: 2017-4-13


Ilość edycji wpisu: 1
Słyszałem o zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów (zmniejszony na wolnych a zwiększany na szybkich)
Na zimnym to raczej dawka paliwa ma znacznie.
Termostat jest czysto mechanicznym urządzeniem i nie idą od niego żadne impulsy.
Tomaz skąd masz te wiadomości, możesz to rozwinąć?
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Tomaz
15.06.2021 20:06:36
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7832175
Od: 2021-6-15
Hei
Serwisówka strona 352
,,the engine coolant temperature sensor adjusts the ignition timing according to coolant temperature,,
  
Tamago3
15.06.2021 20:30:48
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Dobrodzień

Posty: 70 #7832188
Od: 2021-3-20
Tu nie ma słowa o termostacie tylko o czujniku temperatury
_________________
VRCC # 33650
  
Tomaz
15.06.2021 20:46:16
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7832196
Od: 2021-6-15
😅, No właśnie chodziło mi o czujnik.sorry ale nie zmienia faktu ze termostat jest odpowiedzialny za odczyty w czujniku
  
Tamago3
15.06.2021 20:52:13
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Dobrodzień

Posty: 70 #7832201
Od: 2021-3-20
Termostat nie jest odpowiedzialny za odczyt czujnika temperatury. Termostat zamyka lub otwiera obieg płynu chłodniczego w chłodnicy w zależności od temperatury rzeczonej cieczy. Jego mechanizm jest prymitywny, parafina pod wpływem ciepła rozpuszcza się co powoduje otwarcie zaworu termostatu. Poza tym nie jestem pewien ale chyba są dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Jeden powinien włączać wentylator chłodnicy a drugi zapala kontrolkę temperatury na obrotomierzu gry ta jest zbyt wysoka.
_________________
VRCC # 33650
  
Tomaz
15.06.2021 21:24:17
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7832217
Od: 2021-6-15

Termostat przez swoje prymitywne działanie reguluje temperaturę płynu chłodzącego którą odczytuje czujnik temperatury i podaje dane do map zapłonu w celu ich opóźnienie jeżeli temperatura jest niedostateczna,a to bezpośrednio wpływa na moc silnika.
Także termostat jest mocno odpowiedzialny za odczyty na czujniku
  
Marek
15.06.2021 21:24:18
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7832218
Od: 2017-4-13
Właśnie zgłębiam fora zagraniczne i piszą tam o czujniku temperatury w układzie chłodzenia, który przy 166 st F zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nie mogę doczytać o ile jest ta zmiana.
166F to nasze 74 st C - jeżeli rzeczywiście tak to działa, to przy uszkodzonym/zawieszonym termostacie można mieś jakieś niedomagania.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Tamago3
15.06.2021 21:25:58
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Dobrodzień

Posty: 70 #7832221
Od: 2021-3-20


Ilość edycji wpisu: 1
Przy uszkodzonym termostacie silnik będzie się dłużej grzał ale się zagrzeje. Albo będzie się przegrzewał bo termostat się nie otworzy.
A masz jakiś problem z układem chłodzenia że tak drążysz temat?
_________________
VRCC # 33650
  
Marek
15.06.2021 21:31:33
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7832223
Od: 2017-4-13
Jeżeli o mnie chodzi to nie mam żadnego problemu. Przynajmniej do tego momentu nie miałem wesoły
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Tomaz
15.06.2021 21:33:17
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7832229
Od: 2021-6-15


Ilość edycji wpisu: 1
Nie dogrzeje się niestety,przy temperaturze powietrza 8-9° temperatura nie przekraczała u mnie 40-50°
  
Marek
15.06.2021 21:48:05
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #7832236
Od: 2017-4-13
Przy zdjętych gaźnikach wymiana termostatu to moment. Czy jest inny, łatwiejszy dostęp - może ktoś z kolegów wymieniał i się wypowie.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Tomaz
15.06.2021 21:55:40
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kalisz

Posty: 53 #7832239
Od: 2021-6-15
Od strony gaźników jest jeszcze ten czarny plastik/osłona ciężko się ja wyciąga. Można podejść od strony chłodnicy,tylko potrzebny łamaniec i końcówka bo samym imbusem troche mały ruch,mało miejsca.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » UKŁAD CHŁODZENIA - PRZEGLĄD - TERMOSTAT

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting