Opony tolerancja 10% |  |
| | | | Jacek6 | 28.06.2024 17:44:22 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 262 #8191860 Od: 2023-8-27
| Ta opona wchodzi bez żadnych przeróbek w moto ? | | | | | karson | 29.06.2024 21:41:47 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8192138 Od: 2020-12-9
| Oczywiście  | | | | | Jacek6 | 01.07.2024 20:56:13 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 262 #8192874 Od: 2023-8-27
| Daj konkretny model który założyłeś. | | | | | karson | 03.07.2024 18:30:50 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8193378 Od: 2020-12-9
| https://allegro.pl/oferta/bridgestone-exedra-max-200-60r16-79v-tl-2023r-15413372878?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_tires_pla_pmax&ev_campaign_id=20976695001&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7ZO0BhDYARIsAFttkCi19qE0rFgaRORCW-JWtua4mU1jIVg6RKpqaUx1O9PEVmEbSTXfs5caAseQEALw_wcB | | | | | karson | 03.07.2024 18:32:29 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8193382 Od: 2020-12-9
| https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/bridgestone-g-701-150-80-r17-72-h-przod-tl-m-c?offerId=469236951&origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7ZO0BhDYARIsAFttkCgLKQPzOGsqN1f-PCs2IFLTDulS2uCG_uZyM3YSHK48ePbYQUpiNz0aAmrPEALw_wcB | | | | | Janio | 17.12.2025 13:57:35 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ostrołęka
Posty: 84 #8338991 Od: 2025-2-25
| Odgrzewa kotleta, ale chciałbym zapytać kolegę @karson, czy odnotowałeś jakieś znaczące różnice w spalaniu, bo będę się przymierzał do wymiany kapci i też pomyślałem o 200 na tył, tylko nie wiedziałem czy wejdzie bez żadnych problemów, ale jak piszesz, wszystko jest ok. _________________ "Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..." | | | | | karson | 17.12.2025 18:35:53 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8339057 Od: 2020-12-9
| Nie ma żadnych różnic w spalaniu, zakładaj śmiało A co do rurki zaślepionej plastikowym korkiem, to jest to po prostu odprowadzenie skroplin z airboxa.Ciepło, zimno i masz skropliny  | | | | | Janio | 17.12.2025 19:26:56 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ostrołęka
Posty: 84 #8339069 Od: 2025-2-25
| Dzięki za info, już zdecydowałem o założeniu 200, w zasadzie to potrzebowałem jedynie potwierdzenia, że bez problemu się zmieści.
W kwestii tego wężyka - sprawdzę co tam się zebrało, ale dzięki również za to info. _________________ "Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..." | | | | | Grzegorz | 18.12.2025 02:55:35 | 

Grupa: Administrator 
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1926 #8339154 Od: 2014-10-8
| Janio pisze:
Dzięki za info, już zdecydowałem o założeniu 200, w zasadzie to potrzebowałem jedynie potwierdzenia, że bez problemu się zmieści.
W kwestii tego wężyka - sprawdzę co tam się zebrało, ale dzięki również za to info.
Karson, Ta rurka z korkiem to nie jest odprowadzenie skroplin z airboxa powodowane zmianami temperatury, tylko ze skrzyni korbowej ! _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
| | | | | karson | 18.12.2025 20:08:42 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8339368 Od: 2020-12-9
| Dokładnie mówiąc tam spływa różny syf: woda, olej i paliwo. | | | | | Baca | 18.12.2025 21:07:57 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 953 #8339391 Od: 2014-10-11
| Wszystko i całe podejście do tematu " inna opona " sprowadza się do kwesti co właściciel chce od motocykla ? Lans czy jeżdżenie . Nie wyobrażam sobie jazdę takim motocyklem na długie dystanse , no chyba że ktoś ma nerwy i dupę z linek i blachy  Patrz wpis wcześniejszy o " Kotku ",) _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! | | | | | karson | 18.12.2025 21:30:19 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8339394 Od: 2020-12-9
| Przecież my mówimy o oponie motocyklowej. | | | | | Janio | 19.12.2025 07:35:47 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ostrołęka
Posty: 84 #8339466 Od: 2025-2-25
| Przecież kolega wyraźnie napisał, że po przejechaniu 5 tysięcy kilometrów, nie odczuł żadnej różnicy, a zatem kwestią, jak zawsze, pozostaje, zdrowy rozsądek, bo różnica między 180 a 200, w kwestii komfortu, jest żadna, a estetycznie, oczywiście dla tych, którym się to podoba, jest lepiej, a zatem stawiane kwestii "komfort czy wygląd", wogóle nie ma uzasadnienia, biorąc pod uwagę doświadczenia kolegi - jeśli ktoś będzie miał inne, wówczas, do dyskusji można wrócić. _________________ "Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..." | | | | | karson | 19.12.2025 21:51:51 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8339744 Od: 2020-12-9
| Baca pisze: Wszystko i całe podejście do tematu " inna opona " sprowadza się do kwesti co właściciel chce od motocykla ? Lans czy jeżdżenie . Nie wyobrażam sobie jazdę takim motocyklem na długie dystanse , no chyba że ktoś ma nerwy i dupę z linek i blachy  Patrz wpis wcześniejszy o " Kotku ",)
Moja ocena tzw. "lansu" w naszych sprzętach to motocykl ociekający chromem i różnymi dodatkami ( każdy ma swój gust i robi co chce ze swoim motocyklem ) Natomiast opona tylna u nas jest mało widoczna i z "lansem" jest mniej kojarzona. Amerykanie zakładają samochodowe opony nie dla "lansu", a właśnie dla "jeżdżenia" To tam ludzie na Valkyrie potrafią przejechać 300-400 tyś mil.(ponad 600tyśkm.)A rekordzista na GL.1800 przejechał na fabrycznym silniku 1 100.000 tyś.km. I dodam jeszcze, że jankesi nie zakładają pierwszej leprze opony samochodowej.... Moim zdaniem w tym temacie nie chodzi o "lans" lecz także o ekonomię.... nie każdy w tym kraju to Bill Gates.
Wracając teraz do szerszej opony motocyklowej w moim moto. Jak pisałem wcześniej w moim odczuciu jazda po winklach jest bardziej stabilna, poczucie bezpieczeństwa jest większe ( opona jest szersza o 2cm. i ma nieco niższy profil, ma bardziej sportowy kształt. Przez co zwiększa się powierzchnia styku opony z asfaltem ) Jedynym minusem jest to, że jeżdżąc po górskich drogach częściej będziesz przycierał podnóżkami, a i kufry w ekstremalnych złożeniach mogą przytrzeć.... Ale guma nie puści.
Oczywiście każdy jeździ jak chce i na czym chce, więc wybór należy do niego. | | | | | Marek | 20.12.2025 20:36:28 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 686 #8340045 Od: 2017-4-13
Ilość edycji wpisu: 1 | Podsumuję podane wczesniej zalety Niższy profil - niższe moto - niższym osobom łatwiej sięgnąc do ziemi Nie możemy bardziej złożyc sie w zakrecie (bo ocieramy) więc wchodzimy z niższą prędkością czyli bezpieczniej. Silnik przy tej samej prękości ma wyższe obroty czyli jest mniej obciążony. Mamy szybsze moto - przynajmniej wg prędkościomierza Mamy lepszy fidbek odnośnie stanu drogi - wyczuwamy nawet minimalne koleiny. A tak na poważnie - założyłem raz 200 i po krótkiej fascynacji nigdy więcej - chyba że tak jak napisał Baca - nie chodzi o jazdę tylko o lans - wtedy polecam przeróbkę na 240 bo tyle wejdzie
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. | | | | | karson | 21.12.2025 00:57:31 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 218 #8340086 Od: 2020-12-9
| Widzę, że kolega Marek próbuje być dowcipny, ale wyszło jak zwykle..... Prostacka szydera ! Chętnie podyskutuję na tym poziomie. Domyślam się, że kolega prawdopodobnie jest wysoki bo drze łacha z niższych motocyklistów. No to podyskutujmy o wysokich i ciężkich ludziach, bo to najczęściej idzie w parze. Ja siedzę na moto z niższym o 1,5cm profilem opony, a ktoś na oryginalnym profilu opony. Ja warzę 70kg.a kolega warzy 100-120kg. I pytanie do kolegi Marka, pod którym motocyklem jest mniejszy prześwit ? Druga sprawa. Jak kolega Marek pokonuje np. Alpejskie agrafki ? Dynamicznie i zdecydowanie, czy raczej tak: ( od 44.00min.)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
Jak każdy wie, Valcem przytrzeć podnóżki przy tym prześwicie jest dziecinnie proste, wystarczy pierwsze leprze rondo. Wystarczy jechać z odpowiednią prędkością. Prawda kolego Marku ?
Teraz poruszę w paru słowach temat dotyczący "obciążonego" silnika... Kolego Marku... Wali mnie co pokazuje prędkościomierz, obrotomierz (byle nie wchodził na czerwone) ani ile zatankuję.... Ten motocykl kupiłem dla przyjemności, nie dla lansu.
Kolega pisze, że jeździł na 200tce...... I co? motorek nie słuchał się kierownika w winklach, bujał się jak koń na biegunach na koleinach ? O jak mi przykro.
I ostania sprawa. Przynależność do VRCC dla niektórych członków oznacza chyba elytę motocyklistów, która wie wszystko lepiej od innych.... Ale to nieprawda. | | | | | Janio | 21.12.2025 09:07:13 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ostrołęka
Posty: 84 #8340110 Od: 2025-2-25
Ilość edycji wpisu: 2 | Marek pisze:
Podsumuję podane wczesniej zalety Niższy profil - niższe moto - niższym osobom łatwiej sięgnąc do ziemi
Niższy profil jedynie niweluje większą wysokość opony, wynikającą z jej większej szerokości - każda tabela doboru opon Ci to powie - w tym przypadku, faktyczna różnica wynosi 12 mm, czyli różnica wysokości od ziemi to jest 6 mm.
Marek pisze:
Nie możemy bardziej złożyc sie w zakrecie (bo ocieramy) więc wchodzimy z niższą prędkością czyli bezpieczniej.
Rozrysuj sobie szerszą oponę i sprawdź jak zwiększony promień boczny, wpływa na możliwość położenia motoru, biorąc jako punkty bazowe, najdalej wysunięte elementy motocykla, z tym, że ta różnica jest tak minimalna, że w eksploatacji, praktycznie nie do zauważenia.
W tym przypadku, opona szersza, ale o niższym profilu, ma obwód toczenia mniejszy o 36 mm, co przy obwodzie 3000 mm jest wielkością praktycznie niezauważalną, mniej więcej tak, jak przy różnicy między oponą nową, a częściowo zużytą 
Prędkość jest zliczana przez obroty przedniego koła, bo to w nim umieszczony jest ślimak prędkościomierza - przypominam, opona 200/60/16 ma obwód toczenia mniejszy o 36 mm.
Żeby tak było, opony musiałyby być znacznie szersze, bo koleiny mają znaczenie większą szerokość, głównie powodowaną przez ciężarówki, chyba, że ktoś jeździ po leśnych duktach, na których koleiny robią wozy konne.
Marek pisze:
A tak na poważnie - założyłem raz 200 i po krótkiej fascynacji nigdy więcej - chyba że tak jak napisał Baca - nie chodzi o jazdę tylko o lans - wtedy polecam przeróbkę na 240 bo tyle wejdzie
Bo/gdyż/ponieważ/że? - jak można się lansować szerszą oponą, której prawie nie widać i niby w jaki sposób, ten, do którego ten lans kierujemy, miałby tę różnicę zauważyć? - piszemy o różnicy 2 cm, ale nie w oponie płaskiej, jak samochodowa, tylko okrągłej - "konia z rzędem temu", kto tę różnicę, nie mając postawionych obok siebie, tych dwóch opon, zauważy, co przy 240, czyli różnicy 6 cm, zauważalne zdecydowanie by było, ale rozumiem, że to miał być sarkazm 
Całe to Twoje opowiadanie oparte jest na założeniu, że te różnice są jakieś znaczące, a tak nie jest, bowiem zwiększoną szerokość niweluje zmniejszony profil.
Podstawowy warunek za - zwiększona powierzchnia styku z nawierzchnią, a zatem, trochę skuteczniejsze hamowanie, a jak wiadomo, czasami nawet kilka/kilkanaście centymetrów to może być dużo  _________________ "Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..." | | | | | Marek | 21.12.2025 10:43:27 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 686 #8340132 Od: 2017-4-13
| Koledzy wyluzujcie przed świętami Napisałem bo chciałem Wam przedstawić wady tej opony - tak jak to widzę z własnego doswiadczenia - trochę żartobliwie ale widzę że nie wyszło. Jak zawsze. Przepraszam wszystkich urażonych. Jeszcze raz napiszę - założyłem 200 bo bardzo mi się podobała i nie piszcie że nie widać tej szerokości bo widać i to bardzo, szczególnie jak stoją dwa walce obok siebie. O 240 nie wspomnę. Jazda na 200 masakra - moto pływa po asfalcie na którym są koleiny i to był decydujący powód na nie. Wchodzenie i wychodzenie z zakretów też trochę inaczej niż oryginał. Czy lepiej? Mi nie pasowało, jeżdziło mi się gorzej. Założyłem, pojeżdziłem, zdjąłem i nigdy wiecej nie założę. Wróciłem do oryginału zaprojektowanego przez inżynierów z hondy. Pozdrawiam - Wesołych Świąt
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. | | | | | Janio | 21.12.2025 11:40:40 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ostrołęka
Posty: 84 #8340147 Od: 2025-2-25
Ilość edycji wpisu: 1 | U podstaw tej dyskusji legło to, czy tego typu zmiany robimy dla "lansu", czyli przypodobania się czyimś gustom, chociaż nie wiemy, czy Ci "oni" wolą oponę szerszą, czy węższą, czy im to zwyczajnie "lotto", czy dla "funu", czyli naszych oczekiwań i odczuć, spowodowanych tą zmianą, bo w moim przypadku, najważniejszym wyznacznikiem jest mój "banan", reszta mnie nie interesuje, oczywiście pod warunkiem, że nie przynosi jakichś negatywnych skutków, a w tym przypadku ich nie widzę, za to znalazłem dwa pozytywy - no, tak już mam, bo to mnie ma cieszyć, zarówno wygląd jak i jazda, jeśli udaje się to pogodzić - komuś podobają się nakedy, innym customy, a jeszcze innym, coś co ich motor indywidualizuje - tzw. "poprawianie fabryki", nie znaczy, że próbujemy wiedzieć lepiej od producenta, tylko, że producent, nie każdy pomysł mógł/chciał wdrożyć, co nie znaczy, że stoją one w sprzeczności z tym, co zawarł on w swoim produkcie. _________________ "Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..." | | | | | Jacek6 | 21.12.2025 21:04:12 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 262 #8340235 Od: 2023-8-27
| Czy przy wymianie tylnej opony na 200kę przy prędkości np 100km/h mamy więcej czy mniej obrotóow silnika na min ? |
| Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|