hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » OPONY TOLERANCJA 10%

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Opony tolerancja 10%

  
Jacek6
28.06.2024 17:44:22
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 262 #8191860
Od: 2023-8-27
Ta opona wchodzi bez żadnych przeróbek w moto ?
  
karson
29.06.2024 21:41:47
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8192138
Od: 2020-12-9
Oczywiście bardzo szczęśliwy
  
Jacek6
01.07.2024 20:56:13
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 262 #8192874
Od: 2023-8-27
Daj konkretny model który założyłeś.
  
karson
03.07.2024 18:30:50
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8193378
Od: 2020-12-9
https://allegro.pl/oferta/bridgestone-exedra-max-200-60r16-79v-tl-2023r-15413372878?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_tires_pla_pmax&ev_campaign_id=20976695001&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7ZO0BhDYARIsAFttkCi19qE0rFgaRORCW-JWtua4mU1jIVg6RKpqaUx1O9PEVmEbSTXfs5caAseQEALw_wcB
  
karson
03.07.2024 18:32:29
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8193382
Od: 2020-12-9
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/bridgestone-g-701-150-80-r17-72-h-przod-tl-m-c?offerId=469236951&origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7ZO0BhDYARIsAFttkCgLKQPzOGsqN1f-PCs2IFLTDulS2uCG_uZyM3YSHK48ePbYQUpiNz0aAmrPEALw_wcB
  
Janio
17.12.2025 13:57:35
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 84 #8338991
Od: 2025-2-25
Odgrzewa kotleta, ale chciałbym zapytać kolegę @karson, czy odnotowałeś jakieś znaczące różnice w spalaniu, bo będę się przymierzał do wymiany kapci i też pomyślałem o 200 na tył, tylko nie wiedziałem czy wejdzie bez żadnych problemów, ale jak piszesz, wszystko jest ok.
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
karson
17.12.2025 18:35:53
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8339057
Od: 2020-12-9
Nie ma żadnych różnic w spalaniu, zakładaj śmiało aniołek A co do rurki zaślepionej plastikowym korkiem, to jest to po prostu odprowadzenie skroplin z airboxa.Ciepło, zimno i masz skropliny pan zielony
  
Janio
17.12.2025 19:26:56
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 84 #8339069
Od: 2025-2-25
Dzięki za info, już zdecydowałem o założeniu 200, w zasadzie to potrzebowałem jedynie potwierdzenia, że bez problemu się zmieści.

W kwestii tego wężyka - sprawdzę co tam się zebrało, ale dzięki również za to info.
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
Grzegorz
18.12.2025 02:55:35
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1926 #8339154
Od: 2014-10-8
    Janio pisze:

    Dzięki za info, już zdecydowałem o założeniu 200, w zasadzie to potrzebowałem jedynie potwierdzenia, że bez problemu się zmieści.

    W kwestii tego wężyka - sprawdzę co tam się zebrało, ale dzięki również za to info.




Karson,
Ta rurka z korkiem to nie jest odprowadzenie skroplin z airboxa powodowane zmianami temperatury, tylko ze skrzyni korbowej !
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
karson
18.12.2025 20:08:42
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8339368
Od: 2020-12-9
Dokładnie mówiąc tam spływa różny syf: woda, olej i paliwo.
  
Baca
18.12.2025 21:07:57
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 953 #8339391
Od: 2014-10-11
Wszystko i całe podejście do tematu " inna opona " sprowadza się do kwesti co właściciel chce od motocykla ? Lans czy jeżdżenie bardzo szczęśliwy . Nie wyobrażam sobie jazdę takim motocyklem na długie dystanse , no chyba że ktoś ma nerwy i dupę z linek i blachy taki dziwny
Patrz wpis wcześniejszy o " Kotku ",)
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
karson
18.12.2025 21:30:19
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8339394
Od: 2020-12-9
Przecież my mówimy o oponie motocyklowej.zdziwiony
  
Janio
19.12.2025 07:35:47
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 84 #8339466
Od: 2025-2-25
Przecież kolega wyraźnie napisał, że po przejechaniu 5 tysięcy kilometrów, nie odczuł żadnej różnicy, a zatem kwestią, jak zawsze, pozostaje, zdrowy rozsądek, bo różnica między 180 a 200, w kwestii komfortu, jest żadna, a estetycznie, oczywiście dla tych, którym się to podoba, jest lepiej, a zatem stawiane kwestii "komfort czy wygląd", wogóle nie ma uzasadnienia, biorąc pod uwagę doświadczenia kolegi - jeśli ktoś będzie miał inne, wówczas, do dyskusji można wrócić.
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
karson
19.12.2025 21:51:51
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8339744
Od: 2020-12-9
    Baca pisze:

    Wszystko i całe podejście do tematu " inna opona " sprowadza się do kwesti co właściciel chce od motocykla ? Lans czy jeżdżenie bardzo szczęśliwy . Nie wyobrażam sobie jazdę takim motocyklem na długie dystanse , no chyba że ktoś ma nerwy i dupę z linek i blachy taki dziwny
    Patrz wpis wcześniejszy o " Kotku ",)


Moja ocena tzw. "lansu" w naszych sprzętach to motocykl ociekający chromem i różnymi dodatkami ( każdy ma swój gust i robi co chce ze swoim motocyklem )
Natomiast opona tylna u nas jest mało widoczna i z "lansem" jest mniej kojarzona. Amerykanie zakładają samochodowe opony nie dla "lansu", a właśnie dla "jeżdżenia" To tam ludzie na Valkyrie potrafią przejechać 300-400 tyś mil.(ponad 600tyśkm.)A rekordzista na GL.1800 przejechał na fabrycznym silniku 1 100.000 tyś.km. I dodam jeszcze, że jankesi nie zakładają pierwszej leprze opony samochodowej....
Moim zdaniem w tym temacie nie chodzi o "lans" lecz także o ekonomię.... nie każdy w tym kraju to Bill Gates.

Wracając teraz do szerszej opony motocyklowej w moim moto. Jak pisałem wcześniej w moim odczuciu jazda po winklach jest bardziej stabilna, poczucie bezpieczeństwa jest większe ( opona jest szersza o 2cm. i ma nieco niższy profil, ma bardziej sportowy kształt. Przez co zwiększa się powierzchnia styku opony z asfaltem )
Jedynym minusem jest to, że jeżdżąc po górskich drogach częściej będziesz przycierał podnóżkami, a i kufry w ekstremalnych złożeniach mogą przytrzeć....
Ale guma nie puści.

Oczywiście każdy jeździ jak chce i na czym chce, więc wybór należy do niego.
  
Marek
20.12.2025 20:36:28
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 686 #8340045
Od: 2017-4-13


Ilość edycji wpisu: 1
Podsumuję podane wczesniej zalety
Niższy profil - niższe moto - niższym osobom łatwiej sięgnąc do ziemi
Nie możemy bardziej złożyc sie w zakrecie (bo ocieramy) więc wchodzimy z niższą prędkością czyli bezpieczniej.
Silnik przy tej samej prękości ma wyższe obroty czyli jest mniej obciążony.
Mamy szybsze moto - przynajmniej wg prędkościomierza
Mamy lepszy fidbek odnośnie stanu drogi - wyczuwamy nawet minimalne koleiny.
A tak na poważnie - założyłem raz 200 i po krótkiej fascynacji nigdy więcej - chyba że tak jak napisał Baca - nie chodzi o jazdę tylko o lans - wtedy polecam przeróbkę na 240 bo tyle wejdzie


_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
karson
21.12.2025 00:57:31
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 218 #8340086
Od: 2020-12-9
Widzę, że kolega Marek próbuje być dowcipny, ale wyszło jak zwykle..... Prostacka szydera !
Chętnie podyskutuję na tym poziomie.
Domyślam się, że kolega prawdopodobnie jest wysoki bo drze łacha z niższych motocyklistów. No to podyskutujmy o wysokich i ciężkich ludziach, bo to najczęściej idzie w parze. Ja siedzę na moto z niższym o 1,5cm profilem opony, a ktoś na oryginalnym profilu opony. Ja warzę 70kg.a kolega warzy 100-120kg. I pytanie do kolegi Marka, pod którym motocyklem jest mniejszy prześwit ?
Druga sprawa. Jak kolega Marek pokonuje np. Alpejskie agrafki ? Dynamicznie i zdecydowanie, czy raczej tak:
( od 44.00min.)



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA



Jak każdy wie, Valcem przytrzeć podnóżki przy tym prześwicie jest dziecinnie proste, wystarczy pierwsze leprze rondo. Wystarczy jechać z odpowiednią prędkością. Prawda kolego Marku ?

Teraz poruszę w paru słowach temat dotyczący "obciążonego" silnika...
Kolego Marku... Wali mnie co pokazuje prędkościomierz, obrotomierz (byle nie wchodził na czerwone) ani ile zatankuję....
Ten motocykl kupiłem dla przyjemności, nie dla lansu.

Kolega pisze, że jeździł na 200tce...... I co? motorek nie słuchał się kierownika w winklach, bujał się jak koń na biegunach na koleinach ? O jak mi przykro.

I ostania sprawa.
Przynależność do VRCC dla niektórych członków oznacza chyba elytę motocyklistów, która wie wszystko lepiej od innych....
Ale to nieprawda.
  
Janio
21.12.2025 09:07:13
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 84 #8340110
Od: 2025-2-25


Ilość edycji wpisu: 2
    Marek pisze:

    Podsumuję podane wczesniej zalety
    Niższy profil - niższe moto - niższym osobom łatwiej sięgnąc do ziemi


Niższy profil jedynie niweluje większą wysokość opony, wynikającą z jej większej szerokości - każda tabela doboru opon Ci to powie - w tym przypadku, faktyczna różnica wynosi 12 mm, czyli różnica wysokości od ziemi to jest 6 mm.


    Marek pisze:

    Nie możemy bardziej złożyc sie w zakrecie (bo ocieramy) więc wchodzimy z niższą prędkością czyli bezpieczniej.


Rozrysuj sobie szerszą oponę i sprawdź jak zwiększony promień boczny, wpływa na możliwość położenia motoru, biorąc jako punkty bazowe, najdalej wysunięte elementy motocykla, z tym, że ta różnica jest tak minimalna, że w eksploatacji, praktycznie nie do zauważenia.

    Marek pisze:

    Silnik przy tej samej prękości ma wyższe obroty czyli jest mniej obciążony."


W tym przypadku, opona szersza, ale o niższym profilu, ma obwód toczenia mniejszy o 36 mm, co przy obwodzie 3000 mm jest wielkością praktycznie niezauważalną, mniej więcej tak, jak przy różnicy między oponą nową, a częściowo zużytą wesoły

    Marek pisze:

    Mamy szybsze moto - przynajmniej wg prędkościomierza


Prędkość jest zliczana przez obroty przedniego koła, bo to w nim umieszczony jest ślimak prędkościomierza - przypominam, opona 200/60/16 ma obwód toczenia mniejszy o 36 mm.

    Marek pisze:

    Mamy lepszy fidbek odnośnie stanu drogi - wyczuwamy nawet minimalne koleiny.


Żeby tak było, opony musiałyby być znacznie szersze, bo koleiny mają znaczenie większą szerokość, głównie powodowaną przez ciężarówki, chyba, że ktoś jeździ po leśnych duktach, na których koleiny robią wozy konne.

    Marek pisze:

    A tak na poważnie - założyłem raz 200 i po krótkiej fascynacji nigdy więcej - chyba że tak jak napisał Baca - nie chodzi o jazdę tylko o lans - wtedy polecam przeróbkę na 240 bo tyle wejdzie


    Marek pisze:

    Nigdy więcej
Bo/gdyż/ponieważ/że? - jak można się lansować szerszą oponą, której prawie nie widać i niby w jaki sposób, ten, do którego ten lans kierujemy, miałby tę różnicę zauważyć? - piszemy o różnicy 2 cm, ale nie w oponie płaskiej, jak samochodowa, tylko okrągłej - "konia z rzędem temu", kto tę różnicę, nie mając postawionych obok siebie, tych dwóch opon, zauważy, co przy 240, czyli różnicy 6 cm, zauważalne zdecydowanie by było, ale rozumiem, że to miał być sarkazm wesoły

Całe to Twoje opowiadanie oparte jest na założeniu, że te różnice są jakieś znaczące, a tak nie jest, bowiem zwiększoną szerokość niweluje zmniejszony profil.


Podstawowy warunek za - zwiększona powierzchnia styku z nawierzchnią, a zatem, trochę skuteczniejsze hamowanie, a jak wiadomo, czasami nawet kilka/kilkanaście centymetrów to może być dużo wesoły
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
Marek
21.12.2025 10:43:27
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 686 #8340132
Od: 2017-4-13
Koledzy wyluzujcie przed świętami

Napisałem bo chciałem Wam przedstawić wady tej opony - tak jak to widzę z własnego doswiadczenia - trochę żartobliwie ale widzę że nie wyszło. Jak zawsze.
Przepraszam wszystkich urażonych.
Jeszcze raz napiszę - założyłem 200 bo bardzo mi się podobała i nie piszcie że nie widać tej szerokości bo widać i to bardzo, szczególnie jak stoją dwa walce obok siebie. O 240 nie wspomnę. Jazda na 200 masakra - moto pływa po asfalcie na którym są koleiny i to był decydujący powód na nie. Wchodzenie i wychodzenie z zakretów też trochę inaczej niż oryginał.
Czy lepiej?
Mi nie pasowało, jeżdziło mi się gorzej.
Założyłem, pojeżdziłem, zdjąłem i nigdy wiecej nie założę.
Wróciłem do oryginału zaprojektowanego przez inżynierów z hondy.
Pozdrawiam - Wesołych Świąt

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Janio
21.12.2025 11:40:40
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Ostrołęka

Posty: 84 #8340147
Od: 2025-2-25


Ilość edycji wpisu: 1
U podstaw tej dyskusji legło to, czy tego typu zmiany robimy dla "lansu", czyli przypodobania się czyimś gustom, chociaż nie wiemy, czy Ci "oni" wolą oponę szerszą, czy węższą, czy im to zwyczajnie "lotto", czy dla "funu", czyli naszych oczekiwań i odczuć, spowodowanych tą zmianą, bo w moim przypadku, najważniejszym wyznacznikiem jest mój "banan", reszta mnie nie interesuje, oczywiście pod warunkiem, że nie przynosi jakichś negatywnych skutków, a w tym przypadku ich nie widzę, za to znalazłem dwa pozytywy - no, tak już mam, bo to mnie ma cieszyć, zarówno wygląd jak i jazda, jeśli udaje się to pogodzić - komuś podobają się nakedy, innym customy, a jeszcze innym, coś co ich motor indywidualizuje - tzw. "poprawianie fabryki", nie znaczy, że próbujemy wiedzieć lepiej od producenta, tylko, że producent, nie każdy pomysł mógł/chciał wdrożyć, co nie znaczy, że stoją one w sprzeczności z tym, co zawarł on w swoim produkcie.
_________________
"Wycie silników, jak śpiew Valkyrie, poraża wszyskie, bez reszty, zmysły, więc "na kolana" gniewny narodzie, to będą "Jeźdźcy Apokalipsy" ..."
  
Jacek6
21.12.2025 21:04:12
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 262 #8340235
Od: 2023-8-27
Czy przy wymianie tylnej opony na 200kę przy prędkości np 100km/h mamy więcej czy mniej obrotóow silnika na min ?

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » OPONY TOLERANCJA 10%

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting