| |
Heros | 08.07.2020 22:19:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #5497882 Od: 2020-6-17
| Panowie mam taki dylemat nie zawsze ale miałem taki przypadek dwukrotnie w swoim motorku że po przejechaniu 20 km. rozładowało mi akumulator wyglądało na brak ładowania co za skutkowało brakiem ponownego odpalenia po zatrzymaniu i powrotu do domu . Po ostatnim zdarzeniu zrobiłem około 600 km. i cisza nic się nie dzieje ale boję się ruszać gdzieś dalej bo wiadomo , proszę o możliwe podpowiedzi ! |
| |
Grzegorz | 09.07.2020 04:49:54 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1667 #5497977 Od: 2014-10-8
| Najgorszy rodzaj jakiejkolwiek awarii. to jest właśnie "nie zawsze" , bo jak szukać problemu w czymś co działa poprawnie. Jedyne co możesz teraz zrobić, to profilaktycznie sprawdzić połączenia masowe z ramą, klemy na akumulatorze czy nie są luźne śruby lub nie ma na nich śniedzi. Pod tym kątem sprawdź też podłączenie alternatora. Gdyby to było coś poważnego, np. uszkodzenie alternatora, to następuje raz a konkretnie i już nie ładuje cały czas. Bardzo dobrym rozwiązaniem w Valkyrie jest montaż voltomierza, który na bieżąco będzie Ci pokazywał ładowanie lub jego brak. Takim sprawdzonym modelem jest produkt firmy Kuryakyn. Malutki, do przyklejenia na taśmie dwustronnej, czytelny nawet w słońcu, może być w czarnej lub chromowanej obudowie. W Valkyrie najlepszym miejscem na montaż jest górna półka.
O akumulatorze nawet nie wspominam, bo zakładam, że go sprawdziłeś i jest w 100% sprawny
Obowiązkowo trzeba również w Valkyrie sprawdzić stan nóżek bezpieczników w skrzynce. Dotyczy to zwłaszcza motocykla przywiezionego z USA, ale również tych które stały jakiś czas. Niestety na bezpiecznikach tworzy się śniedź i przestają prawidłowo przewodzić. W takiej sytuacji wystarczy je wymienić lub dobrze wyczyścić.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Dzej_dzej | 09.07.2020 09:48:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 170 #5498076 Od: 2017-3-18
| A czy taki woltomierz nie pobiera cały czas prądu? Pytanie laika w dziedzinie elektroniki, ale zakładam, że jak świeci, to pobiera. A już mi gniazdo USB potrafiło rozładować akumulator na postoju. |
| |
Marek | 09.07.2020 10:08:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5498078 Od: 2017-4-13
| Wszystkie odbiorniki włączmy "po stacyjce" i wtedy nie ma problemu z rozładowywaniem. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Pablo112 | 09.07.2020 13:01:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5498122 Od: 2016-9-4
| Sprawdź też koniecznie akumulator, bo tu być może tkwi zagadka. |
| |
Heros | 09.07.2020 23:18:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #5498305 Od: 2020-6-17
| Akumulator mam , nowy woltomierz tez założyłem Dzej dzej nie pobiera bo go mogę wyłączyć Dzięki Grzegorz sporo tych przyczyn ale zacznę od bezpieczników bo faktycznie wyglądają nie ciekawie mimo że walec 7 lat w kraju ale to nic nie zmienia . podejrzewam jeszcze alarm pomimo że go nie włączam to jest i może on mi coś zjada ale w czasie jazdy hm nie to nie to heheh zgłupiałem dzieki za podpowiedzi i szukam dalej
|
| |
Marek | 10.07.2020 08:21:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5498452 Od: 2017-4-13
| Jeżeli motocykl odpalił i jechałeś nim bez ładowania - to znaczy że działy wszystkie obwody za wyjątkiem połączeń z alternatorem - czyli nie jest źle. Sprawdż przewody od alternatora i masę. Po drodze na grubym plusie masz wielki bezpiecznik 55A - rozkręć, przeczyść delikatnie wszystkie powierzchnie styków i posmasuj smarem do konektorów. To na początek. Teraz obserwój woltomierz podczas jazdy. Może to był brak styku a może np kończą się szczotki w alternatorze albo się zawieszają - to zależy od rzeczywistego przebiegu motocykla. Nie wiem po co do woltomierza dawać jakiś wyłącznik - kiedyś zapomnisz go wyłączyć i rozładujesz aku. ps. przy tych wszystkich pracach rozłącz wcześniej klemy - dla bezpieczeństwa swojego i moto !!! _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Heros | 10.07.2020 19:29:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #5498732 Od: 2020-6-17
| Marek pisze:
Jeżeli motocykl odpalił i jechałeś nim bez ładowania - to znaczy że działy wszystkie obwody za wyjątkiem połączeń z alternatorem - czyli nie jest źle. Sprawdż przewody od alternatora i masę. Po drodze na grubym plusie masz wielki bezpiecznik 55A - rozkręć, przeczyść delikatnie wszystkie powierzchnie styków i posmasuj smarem do konektorów. To na początek. Teraz obserwój woltomierz podczas jazdy. Może to był brak styku a może np kończą się szczotki w alternatorze albo się zawieszają - to zależy od rzeczywistego przebiegu motocykla. Nie wiem po co do woltomierza dawać jakiś wyłącznik - kiedyś zapomnisz go wyłączyć i rozładujesz aku. ps. przy tych wszystkich pracach rozłącz wcześniej klemy - dla bezpieczeństwa swojego i moto !!!
dzieki wielkie dobra podpowiedz ale po dzisiejszej jeździe myślę że coś z alternatorem podejrzewam łożysko ewentualnie szczotki gdyż coś mi tam zaczyna głośniej piszczeć . |
| |
Marek | 10.07.2020 20:30:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 667 #5498749 Od: 2017-4-13
| Proponuję sprawdzić - wcześniej naprawiony = mniejsze koszty Napisz jak już zrobisz. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |