hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » WYCIEK PALIWA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

wyciek paliwa

wyciek paliwa, pomocy!
  
Marek
10.11.2017 07:30:04
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 684 #2485229
Od: 2017-4-13
Grzegorzu dzięki za wyczerpujący opis.
Podczas zimowego serwisu ogarnę sobie dokładnie cały układ paliwowy
Jeszcze raz dzięki za info

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Daniel
10.11.2017 08:30:58
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Gdynia

Posty: 341 #2485245
Od: 2015-3-8
Mam rocznik 98' i kranik ma podciśnienie. Nie można wykluczyć że w pierwszych egzemplarzach były wadliwe kraniki które były zastępowane podciśnieniowymi indywidualnie lub poprzez akcję serwisową. Nie można też wykluczyć że ktoś w swoim motocyklu zastąpił cieknący kranik z membraną innym kranikiem bez membrany.
_________________
Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)

  
Baca
11.11.2017 10:03:48
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 952 #2485620
Od: 2014-10-11
Witam kolegów .
Wywołany do tablicy wreszcie się melduję lol
Grzesiu -odpowiadam :
Podczas pierwszego InZane w Karpaczu ,gdzie się poznaliśmy , poznałem i Arsena . Ten gościu uwielbiał zabawę z wyłączaniem zapłonu podczas jazdy i ponowne włączanie z odpowiednim hukiem w rurach wydechowych ( miał Cobry ) ! Wtedy dowiedziałem się ,że on serwisuje wiele Valkyrii w W-wie . Na moją uwagę ,że to niezdrowo tak przeciążać silnik, wyłączając i włączając zapłon podczas jazdy , odpowiedział że to nic w porównaniu z zapalaniem Valkyrii z nieszczelnym kranikiem .... Wtedy takie informacje wchłaniałem i zapisywałem odrazu na "twardym dysku" jak widać do dzisiaj je posiadam taki dziwny .
Na tej podstawie moja uwaga o kraniku bez podciśnienia taki dziwny . Również przejrzałem moją encyklopedię o Valkyrii ale jakoż że miałem dwa Interstety nie drążyłem nigdy temat dotyczący Standarta lub Tourera ,z pierwszych lat produkcji i rodzaju kraników . Ciekawe- sprawdzałem nawet w katalogu serwisowym z 1997 roku ale o rodzaju i typie kranika nie znalazłem ani jedno słowo ???
Doszukałem się informacji o zmianie gaźników po 1997 roku ale o kraniku rzeczywiście nic nie znalazłem .
Inna sprawa ,że kranik nigdy nie miał membranę zdziwiony ! Membrana jest poniżej i jest elementem niezależnym od kranika lol.
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Grzegorz
11.11.2017 12:37:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #2485692
Od: 2014-10-8
(...)Inna sprawa ,że kranik nigdy nie miał membranę zdziwiony ! Membrana jest poniżej i jest elementem niezależnym od kranika lol. (...)

No właśnie Stachu,
Jak spojrzysz w katalog części, to wszystkie roczniki Valkyrie (łącznie z tymi pierwszymi z 97 / 98), mają od zawsze tą samą membranę pod kranikiem, co świadczy jednak o tym, że wszystkie Valce mają gaźnik na podciśnienie.

Na najbliższym wspólnym wyjeździe, znajdziemy jakieś przyjazne motocyklistom miejsce i razem z innymi "serwisantami" wyczyścimy Ci część danych z "twardego dysku" pan zielonyloljęzor

Co do nieszczelności gaźników a raczej membran, to okazuje się to dość powszechne zjawisko. Użytkownicy informują, że wystarczy zalać zbiornik paliwem o złej jakości z dużą ilością etanolu, wlać jakieś badziewnej jakości uszlachetniacze paliwa lub inne wynalazki, i to wystarczy aby uszkodzić membranę. Inna sprawa to późniejsze kupowanie zamiast oryginału, jakiś miernej jakości zamienników membran na portalach aukcyjnych i po krótkim czasie znowu wraca problem cieknącego kranika.
I jeszcze taka ciekawostka.
Część Valkyrie ma podłączony wężyk z membrany bezpośrednio do króćca na kolektorze nr. 6, a część (wersja na Europę i na Kalifornię) ma wężyk poprowadzony najpierw do trójnika pod obudową filtra powietrza (Airbox'a) i dopiero do kolektora.

Ja mam Standarda 98' w Europejskiej wersji, i potwierdzam podłączenie podciśnienia przez trójnik.


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Pablo112
11.11.2017 14:23:32
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów

Posty: 470 #2485727
Od: 2016-9-4
Polecam, dobry czas na zamawianie oryginalnych części a ceny dużo niższe niż w Polsce. Pozdrawiam
[url][/url]https://www.hondapartshouse.com/oemparts/#/c/honda_motorcycle_2001/parts
  
Baca
11.11.2017 19:00:47
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 952 #2485787
Od: 2014-10-11
Grzesiu , z tobą czyścić twardy dysk ??? No chyba bym się musiał utopić ..... w Coca Coli taki dziwny
Przynajmniej przewietrzyliśmy temat kraników i nie tylko ! lol
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Marek
16.11.2017 17:44:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 684 #2486969
Od: 2017-4-13
Grzegorzu dzięki za wyczerpujący opis.
Podczas zimowego serwisu ogarnę sobie dokładnie cały układ paliwowy
Jeszcze raz dzięki za info

_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Grzegorz
20.11.2017 11:14:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #2488098
Od: 2014-10-8
    Marek pisze:

    Grzegorzu dzięki za wyczerpujący opis.
    Podczas zimowego serwisu ogarnę sobie dokładnie cały układ paliwowy
    Jeszcze raz dzięki za info



Proszę bardzo wesoły
W miarę mojej wiedzy, służę pomocą zakręcony
Pozdrawiam
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
JohnP
18.05.2025 21:48:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #8275355
Od: 2025-5-18
Cześć! Chłopaki, pomocy!
U mnie sytuacja wygląda następująco:
Paliwo kapie skądś z prawej i lewej strony motocykla, jakby z pomiędzy gaźników, albo z samych gaźników, najprawdopodobniej środkowych, ale tylko kiedy jest założony bak i oczywiście otwarty kranik. Jak podepnę paliwo z butelki, zatkam przewód podciśnienia od kranika i odpalę moto to ani kropelka nie poleci. Jak silnik zgaszony to nie kapie. Profilaktycznie wymieniłem membrany w kraniku. Myślałem, że to te zaworki iglicowe, ale chyba wtedy by ciekło bez względu na to jak podepnę paliwo. Help!
Pozdrawiam wszystkich!
  
Grzegorz
18.05.2025 23:53:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8275389
Od: 2014-10-8
    JohnP pisze:

    Cześć! Chłopaki, pomocy!
    U mnie sytuacja wygląda następująco:
    Paliwo kapie skądś z prawej i lewej strony motocykla, jakby z pomiędzy gaźników, albo z samych gaźników, najprawdopodobniej środkowych, ale tylko kiedy jest założony bak i oczywiście otwarty kranik. Jak podepnę paliwo z butelki, zatkam przewód podciśnienia od kranika i odpalę moto to ani kropelka nie poleci. Jak silnik zgaszony to nie kapie. Profilaktycznie wymieniłem membrany w kraniku. Myślałem, że to te zaworki iglicowe, ale chyba wtedy by ciekło bez względu na to jak podepnę paliwo. Help!
    Pozdrawiam wszystkich!




No tak, na pierwszy rzut oka wygląda jakby nie trzymały już zaworki iglicowe, ale wg mnie to raczej trzeba sprawdzić co innego.
Po obu stronach gaźników są listwy paliwowe a one z kolei są łączone plastikowymi trójnikami.
Na końcach tych trójników są okrągłe uszczelki (o-ringi) i to one prawdopodobnie puszczają paliwo.
Czasami wystarczy tylko nimi poruszać i wyciek może ustąpić, ale tylko na jakiś czas.
Tak czy inaczej, bez wyciągnięcia gaźników raczej się nie uda tego usunąć.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
JohnP
19.05.2025 09:58:59
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #8275448
Od: 2025-5-18
Dziękuję Koledze za szybką i konkretną podpowiedź. Też zwróciłem uwagę na te trójniki, ale ten wyciek jest wredny, bo po złożeniu wszystkiego (założeniu filtra powietrza i baku) tego miejsca, z którego leci paliwo praktycznie nie widać w gąszczu wężyków. wesoły Łudziłem się ze dostanę odpowiedź: pogłaszcz, pocałuj, przytul i przestanie lecieć. wesoły)) No ale cóż, jak trzeba wyciągać, to trzeba. Dam znać, czy pomoże. Pozdrawiam serdecznie raz jeszcze.
  
Grzegorz
19.05.2025 11:36:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8275461
Od: 2014-10-8
Niestety właściciele Valkyrie często sami się proszą o ten typ wycieku popełniając jeden błąd podczas demontażu zbiornika paliwa. A mianowicie zbyt wysoko podnoszą bak na nie ściągniętym przewodzie paliwowym z kranika.
Przewód paliwowy jest dosyć gruby, sztywny i do tego krótki i szarpanie nim, powoduje, że również szarpiemy tymi trójnikami w listwach paliwowych a że o-ringi mają ponad 20 lat, to wiele im nie potrzeba.

Ale w zdecydowanej większości wystarczy właśnie pogłaskać, pocałować i przytulić Valkyrie a nic się w nie psuje bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
JohnP
19.05.2025 12:14:42
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #8275478
Od: 2025-5-18
Myślę że masz rację. U mnie problem się zaczął po zimowym postoju.Po prostu odpaliła jak zawsze i zobaczyłem, że paliwo leci.
  
Jacek6
19.05.2025 15:22:43
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 260 #8275519
Od: 2023-8-27
Te oringi wykonane z NBRu są dostępne za grosze w sklepach z oringami.
  
JohnP
19.05.2025 15:30:56
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #8275524
Od: 2025-5-18
Super! Jak się uda to do końca tygodnia wybebeszę i wymienię. Wymiary widziałem w innym temacie, więc nie powinno być problemu.
  
Jacek6
21.05.2025 17:51:22
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 260 #8277201
Od: 2023-8-27
Ale jak będą z Vitonu, to kupuj Viton. Temperaturowo jest lepszy.
  
Filipek
22.05.2025 10:05:10
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 373 #8277408
Od: 2018-9-25
    Grzegorz pisze:

    Niestety właściciele Valkyrie często sami się proszą o ten typ wycieku popełniając jeden błąd podczas demontażu zbiornika paliwa. A mianowicie zbyt wysoko podnoszą bak na nie ściągniętym przewodzie paliwowym z kranika.
    Przewód paliwowy jest dosyć gruby, sztywny i do tego krótki i szarpanie nim, powoduje, że również szarpiemy tymi trójnikami w listwach paliwowych a że o-ringi mają ponad 20 lat, to wiele im nie potrzeba.

    Ale w zdecydowanej większości wystarczy właśnie pogłaskać, pocałować i przytulić Valkyrie a nic się w nie psuje bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy

Dlatego wymieniłem ten przewód na troszkę dłuższy ale i tak ściągam/zakładam go na kranik jak zbiornik leży na swoim miejscu
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Grzegorz
22.05.2025 13:51:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8277491
Od: 2014-10-8
I bardzo rozsądnie....brawo Ty cool
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
JohnP
26.05.2025 22:47:49
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #8278610
Od: 2025-5-18
Cześć wszystkim! No więc jest tak. Moto naprawione przed weekendem i objechane w weekend. Nie pisałem wcześniej, bo musiałem sprawdzić, że działa 😁,. Oringi zmienione na takie z vitonu. Gość co dobierał wyglądał jak Longinus Podbipięta z Potopu. Znał się na rzeczy. Udało mi się nie wyciągać gaźników, ale jedynie je rozsunąć na tych prętach, które trzymają je razem. Poluzowałem wszystkie, a całkowicie odkręciłem te najbardziej z tyłu, potem odkręciłem tą listwę, która trzyma razem gaźniki po prawej i lewej stronie z tyłu i delikatnie rozsunąłem to miejsce z trójnikami. Oringi były tak luźne, że trójniki wypadły po porostu z otworów w gaźnikach. Przy tej operacji uwaga na sprężynki pomiędzy gaźnikami i oringi które są pod króćcami idącymi do cylindrów - mogą się wysunąć. Grzegorz - dzięki raz jeszcze za podpowiedź co to może cieknąć. Piszę z telefonu więc sorki za błędy.
  
Grzegorz
02.06.2025 01:35:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1920 #8280442
Od: 2014-10-8
No i fajnie, że już po problemie.
Udanego sezonu cool
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500





Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » WYCIEK PALIWA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting