hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » ZMIANA PRZEŁOŻENIA W DYFRZE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Zmiana przełożenia w dyfrze

  
Sokol
12.10.2020 12:12:06
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Andrychów

Posty: 480 #6176150
Od: 2020-3-15
i dla tego trzeba zacząć od wyliczeń żeby nie przesadzić ,myślę że jeden ząb mniej na talerzu to już dużo ale trzeba to poprzeć o wyliczenia i rysunki techniczne dla wykonawcy
można spróbować Hardkor czyli adoptować z innej maszyny ale to można się urobić i będzie efekt Mario
_________________
Sokół
THE WORLD IS FLAT
Falcon VRCC#40307
  
Dzej_dzej
12.10.2020 12:19:17
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Kraków

Posty: 170 #6176153
Od: 2017-3-18
U mnie spalanie przy normalnej jeździe waha się między 5,5 a 6,5 l/100. Najwięcej pociągnął coś ponad 8, ale to na autostradzie pod wiatr. Generalnie spalanie Valca uważam za rewelacyjne - jakiś litr więcej niż mam w VT700.

Szóstego biegu szukam regularnie. W VT700 jest i w dodatku jeszcze zapala się lampka, żeby było wiadomo by nie szukać wyżej. Małe a cieszy.
No i za wsteczny bym się nie obraziłwesoły
  
Baca
14.10.2020 11:54:48
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #6201274
Od: 2014-10-11
Przegapiłem wątek zmiany przełożenia bo już śmigacie po spalaniu ale wracam do pytania Yoinery(-a) bardzo szczęśliwy.
Janusz , zastanawiasz się nad zmianą przełożenia - redukując przełożenie całkowite ( suma :przekładnia i dyfer ) .Skutek
zmiany będzie tak jak opisujesz ale przejechana droga , w stosunku do normalnego przełożenia , jest również mniejsza czyli kwestia mniejszego spalania jest dyskusyjna , w każdym razie do zastanowienia . Jedno jest pewne ,że przyspieszenie będzie lepsze a prędkość maksymalna niższa .
Mnie osobiście "maksymalka" w ogóle nie rajcuje ale większe przyspieszenie chętnie przygarnę ! wesoły
Na marginesie , kolega Drak z Czech, odtwarzał dyfer ,po jakiejś "przygodzie " i zamówił sobie zestaw do dyfra ( parę ) i nie pasowało mu to do standarta . Może warto prześledzić czy nie ma różnicy w przełożeniach dla Standarta i Intersteta ?? Na fiszkach będą podane ilości zębów talerza i wałka .wykrzyknikpomysł,)
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Grzegorz
14.10.2020 12:21:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #6201532
Od: 2014-10-8
Koło zębate w dyfrze jest takie same w każdym modelu Valkyrie wykrzyknik
Znaczy się wałek również musi być ten sam, bo jest sprzedawany tylko w komplecie z kołem zębatym.
Czyli kompletne dyfry można sobie wymieniać dowoli między modelami.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
pawulon
14.10.2020 18:28:47
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 419 #6204765
Od: 2018-3-25


Ilość edycji wpisu: 2
...hm,tak sobie myślę,kiedyś gdzieś czytałem że w Valkyrii jest inna skrzynia biegów niż w Gold wingu ,że niby w Gl skrzynia bardziej ,,spokojna', to może i dyfer można dopasować,kwestia 2 gaźników,ciekawe ,
Takie moje gdybanie,
Grześ pewnie wiesz więcej na temat...🤔,
_________________
VRCC-39981
Obrazek
  
Baca
14.10.2020 22:15:45
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #6206890
Od: 2014-10-11
Poduczyłem się bardzo szczęśliwy i pary stożkowe są zamienne dla różnych wersji Valkyrii .
Zastanawia mnie ale cena 290 USD , za te pieniądze nawet nie można marzyć o dorobieniu, w kraju, pary stożkowej z innym przełożeniem ?! Goldwing z tego okresu ma inną obudowę i inną parę stożkową ale nie potrafiłem sprawdzić jakie ma przełożenie ?
No i to tyle wesoły
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Grzegorz
15.10.2020 01:25:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #6208604
Od: 2014-10-8
    pawulon pisze:

    ...hm,tak sobie myślę,kiedyś gdzieś czytałem że w Valkyrii jest inna skrzynia biegów niż w Gold wingu ,że niby w Gl skrzynia bardziej ,,spokojna', to może i dyfer można dopasować,kwestia 2 gaźników,ciekawe ,
    Takie moje gdybanie,
    Grześ pewnie wiesz więcej na temat...🤔,,


Dyfry są zupełnie inne i niestety nie pasuje z Goldwinga do Valkyrie.

Co do skrzyni biegów, to osobiście ich nie widziałem, ale opisy techniczne mówią, że skrzynia biegów w Goldwingu ma koła zębate z zębami ukośnymi, zwanymi również śrubowymi lub helikalnymi a w Valkyrie zęby na kołach są proste.

_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Kapiszon
15.10.2020 11:24:39
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Pszczyna

Posty: 180 #6213153
Od: 2014-10-15
W naszych Valcach na każdym kardanie od spodu jest srebrna naklejka z numerem.
Sprawdziłem w kilku Valcach i te numery się różnią.

I tak:
Valkyrie Standart a 1997

MZO - 021510
MZO-000

Valkyrie Interstate

MZO - 033887
MZO-000

Valkyrie z 2001 r

MZO - 121510
MZO-000

Czy na pewno to są takie same kardany ?
Valkyrie z 2001 roku może mieć inny numer bo cała obudowa jest polerowana.

Sprawdźcie jak to u Was wygląda bo może jednak Interstate miało inny kardan.
  
Grzegorz
15.10.2020 12:36:12
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1667 #6213701
Od: 2014-10-8
Już to Stasiu kiedyś sprawdzałem i na pewno dyfry są te same w każdym modelu i roczniku.
Jak słusznie zauważyłeś są różne naklejki, ale powodem jest właśnie polerka lub jej brak.
Natomiast "bebechy" mają te same numery katalogowe we WSZYSTKICH MODELACH !!!
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Yoinery
18.10.2020 12:42:39
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #6229235
Od: 2020-8-23
    Baca pisze:

    Przegapiłem wątek zmiany przełożenia bo już śmigacie po spalaniu ale wracam do pytania Yoinery(-a) bardzo szczęśliwy.
    Janusz , zastanawiasz się nad zmianą przełożenia - redukując przełożenie całkowite ( suma :przekładnia i dyfer ) .Skutek
    zmiany będzie tak jak opisujesz ale przejechana droga , w stosunku do normalnego przełożenia , jest również mniejsza czyli kwestia mniejszego spalania jest dyskusyjna , w każdym razie do zastanowienia . Jedno jest pewne ,że przyspieszenie będzie lepsze a prędkość maksymalna niższa .
    Mnie osobiście "maksymalka" w ogóle nie rajcuje ale większe przyspieszenie chętnie przygarnę ! wesoły
    Na marginesie , kolega Drak z Czech, odtwarzał dyfer ,po jakiejś "przygodzie " i zamówił sobie zestaw do dyfra ( parę ) i nie pasowało mu to do standarta . Może warto prześledzić czy nie ma różnicy w przełożeniach dla Standarta i Intersteta ?? Na fiszkach będą podane ilości zębów talerza i wałka .wykrzyknikpomysł,)
  
Yoinery
18.10.2020 12:59:45
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #6229413
Od: 2020-8-23
Fajnie że rozgorzała dyskusja i wreszcie zaczynamy liczyć zęby...bardzo szczęśliwy
Baca źle to widzisz i tu się nie zgodzę ,większą zębatką atakującą czyli ta na wałku będzie się kręcić wolniej a mniejszy talerz szybciej tak wynika z przełożenia choćby w rowerze , naciskasz nogami na dużą zębatkę napędową a przerzutkę w kole dajesz na najmniejszą i co się dzieje? Obroty nóg maleją a rower jedzie szybciej ... tak żeby było prościej zrozumieć przełożenia , to samo dzieje się na pasach , szajbach i innych przekładniach zębatych , w motocyklach napędzanych łańcuchem jest sprawą prostą dając na wałek zdawczy większą zębatkę a na koło mniejszą właśnie zyskuje się na spadku obrotów i większej prędkości kosztem oczywiście mocy. Ja tak zrobiłem w moim drugim motorku i jest git
  
Baca
18.10.2020 13:37:25
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #6229826
Od: 2014-10-11
Hmm no tak jak piszesz nie redukujac ale zwiększając , przełożenie . Ja się skupiam nie na prędkości maksymalnej ale na przyspieszeniu . Osobiście nigdy na żadnym motorku nie sprawdzałem maksymalną prędkość , bo mnie to nie bierze ! Bezpieczeństwa aktywne , do ktrórego zalicza się i przyspieszenie , to jest dla mnie interesujące i pociągające . Jeżeli zwiększymy przełożenie na dyfrze to mamy lepsze przyspieszenie kosztem prędkości max a jeśli obniżymy to mamy mniejsze przyspieszenie a większą prędkość max .
Każdemu wg potrzeb i zainteresowań . bardzo szczęśliwy
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Yoinery
18.10.2020 14:07:14
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #6230054
Od: 2020-8-23
Baca, wybacz ale nie rozumiesz moich intencji i czemu to ma służyć , wszystko się zgadza lecz mi nie chodzi o podniesienie prędkość max.to że ona wzrośnie to jakby z automatu , ja swoim Taurerem z małą szybą uzyskałem 203 lub 202 km/h (niewiele widziałem na liczniku bo patrzyłem na drogę którą się strasznie zwężyła😲,) i więcej tego nie powtórzę bo po co , z normalną szybą (choć nieco skróconą do moich potrzeb) jadąc 185,190km/h zaczynam pływać po drodze szyba jest jak żagiel czuję że tracę stabilność więc w ten sposób nie jeżdżę, ale zauważ że wraz ze wzrostem prędkości przy zmianie przełożenia spadną obroty silnika i teraz jadąc 90 masz 3500 a po zmianie będziesz miał np. 2500 i tyle razy tłoki się mniej przesuną w cylindrach i tyle razy mniej pociągną paliwa i tak dalej i tak dalej ... Czyli apetyt na paliwo spadnie i o to chodzi chcesz jechać 200 możesz ale wtedy nie łyknie 11 litrów tylko np. 8 , będziesz jeździł stóweczką zmieści Ci się w piątce ...no pomyśl...
  
Filipek
18.10.2020 14:19:20
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #6230145
Od: 2018-9-25
Yoinery wspomniałeś o obrotach 3500 obr przy 90km/h. Masz tak rzeczywiście czy tylko dla przykładu podałeś?? Zaintrygowało mnie to bo ja przy ok 100 km/h mam ok 2800 obr
.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Yoinery
18.10.2020 14:26:34
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #6230298
Od: 2020-8-23
Tak dla przykładu bo nie pamiętam ( chyba przy 110 było 3.5 ) ...
  
Yoinery
18.10.2020 14:31:57
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: RZESZÓW

Posty: 98 #6230305
Od: 2020-8-23
Na pewno mamy tak samo tylko te 3.5 mi tak utkwiło jako przykład bo jeżdżę w przedziale 110 120 ... Chyba że trzeba mocniej ...to też 😁,
  
Baca
18.10.2020 19:01:45
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #6232797
Od: 2014-10-11


Ilość edycji wpisu: 1
W naszych Valcach na każdym kardanie od spodu jest srebrna naklejka z numerem.
Sprawdziłem w kilku Valcach i te numery się różnią.

I tak:
Valkyrie Standart a 1997
Stachu , dla 1997 r w wersji USA ,korpus ma nr 41300-MZO - 000 a para stożkowa ma nr 41310 - MZO -000
MZO - 021510
MZO-000

Valkyrie Interstate
MZO - 033887
MZO-000


Valkyrie z 2001 r

dla 2001 , w wersji CF , korpus ma nr 41300-MZO-A80 a para stożkowa ma nr 41310-MZO-000 .
Jest już inny numer dla korpusu ale czym się różni ???


MZO - 121510
MZO-000


Czy na pewno to są takie same kardany ?
Valkyrie z 2001 roku może mieć inny numer bo cała obudowa jest polerowana.

Sprawdźcie jak to u Was wygląda bo może jednak Interstate miało inny kardan.
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Baca
18.10.2020 19:34:22
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński

Posty: 853 #6233112
Od: 2014-10-11
No pomyślałem i zapewniam ,że konstruktorzy tworząc nowe moto też nad tym dylematem mocno główkują - obecnie już główkują komputery i ich programy bardzo szczęśliwy.
Jasne , dzisiaj wszystko można zlecić i wykonać , co tylko się zamarzy , tylko czy te marzenia są racjonalne ? Dla jednego tak a dla mnie , raczej nieeebardzo szczęśliwy . Tym nie chcę nikogo zrażać ,do różnych zamiarów ,żeby było jasne
lol
_________________
Pozdrawiam Baca
#27872

Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą !
  
Filipek
18.10.2020 19:50:45
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 351 #6233265
Od: 2018-9-25
Piszecie że w roczniku 2001 jest polerowana osłona dyfra. Mam ten rocznik ale osłna normalnie aluminiowa
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
Marek
18.10.2020 20:11:32
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 667 #6233459
Od: 2017-4-13
Po tylu latach od wyprodukowania to możecie mieć już zmieniony dyfer.
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » ZMIANA PRZEŁOŻENIA W DYFRZE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting